Søg Garagen Hej Gæst! Register

Big'en er begyndt at ryste-- opdateret D. 4/9
#1
Den big, opfører sig da også mere og mere underligt. Den kan ikke tåle, man piller ved den Smil.
Jeg har de sidste par dage rodet med karburator (trængte til en rensning) luftfilterindsatsen blev udskiftet, og der kom et sæt nye Topracing ruller i (7,5 gr.)

Karburatoren har været a' og på 2 gange. 1 gang den blev sat på efter rensning, kunne den ikke trække ordentligt i modvind. 2. gang. efter en ny rensning plus luftfilter og ruller kørte den fint, indtil for nogle timer siden. Den ryster a' helveg til når man holder i tomgang, og den tager heller ikke gassen 100%. Når den får lidt på gashåndtaget så ryster den a' helveg til igen indtil den er kommet op i fart. Mon det er rem, vario, kobling/remskiver, der er noget helt tosset med?

Den egentlige grund til at jeg begyndte at rode med Big'en, var at benzinforbruget var steget. Fra den før havde kørt lidt over 29 km/l, kører den nu kun lidt over 24 km/l.

Så noget bud på, hvad det kan være.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kan jo være at den trænger til at blive pensioneret? Griner Min ryster nu også meget når den står i tomgang. Syntes du skulle kigge under dit vario skjold og se hvordan det ser ud Smil
Svar
#3
Kristian12 Skrev:Det kan jo være at den trænger til at blive pensioneret? Griner Min ryster nu også meget når den står i tomgang. Syntes du skulle kigge under dit vario skjold og se hvordan det ser ud Smil

Den bliver ikke pensioneret før den har rundet 100.000 km. Smil
Der så normalt ud igår. Og min plejer ikke at ryste meget som den gjorde idag. Men ja jeg bliver nok nødt til at skille "lortet" ad, igen igen. Ked af det
Svar
#4
Noget sidder måske løst ?
Skil det ad igen og chek igennem, så kan det være du finder et ahaa ! - et sted.. :wink:
Svar
#5
Energy Skrev:Noget sidder måske løst ?
Skil det ad igen og chek igennem, så kan det være du finder et ahaa ! - et sted.. :wink:

Ja, det gør jeg så Smil Men bare mærkeligt at den begynder at ryste og heller ikke vil tage gassen i starten(fra tomgang), når jeg bare har haft fat i vario og karburator/luftfilter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Ja, det gør jeg så Smil Men bare mærkeligt at den begynder at ryste og heller ikke vil tage gassen i starten(fra tomgang), når jeg bare har haft fat i vario og karburator/luftfilter.

Det med gassen er karburatoren, har du blæst div. dyser og kanaler i karburatoren den rigtige vej ? - Noget kan måske have sat sig fast.
Svar
#7
Energy Skrev:Det med gassen er karburatoren, har du blæst div. dyser og kanaler i karburatoren den rigtige vej ? - Noget kan måske have sat sig fast.


Jeg har blæst den rigtige vej, ja. Flere gange endda. Smil. Men den får da en tur til, hvis det skulle være nødvendigt, efter tjekket af vario, rem, osv.
Svar
#8
Rysten i tomgang, kan det være din kobling der er slap og små tilkobler i små omdrejninger?

Tjek evt. flyderhøjde, og har du husket alle skiver ved vario?
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#9
Boss Skrev:Rysten i tomgang, kan det være din kobling der er slap og små tilkobler i små omdrejninger?

Tjek evt. flyderhøjde, og har du husket alle skiver ved vario?


Kobling, vario og remskiver bliver tjekket idag. Og jeg har kun brugt skive ved varioen, een gang på 6 år, så det burde ikke være nødvendigt at sætte en(eller flere) i igen. Tjekke flyderhøjden, hvordan gøre man lige det Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Tror jeg har fundet en fejl. Gliderøret i varioen sad urokkeligt fast og var sort(remstøv). Normalt skal det rør da kunne glide ubesværet? Men det kan jo også være ved remskiverne, så de bliver pillet af nu.


* Gliderøret kan vrikkes i variohullet. Ikke et godt tegn. Ked af det
Svar
#11
Jps Skrev:Tror jeg har fundet en fejl. Gliderøret i varioen sad urokkeligt fast og var sort(remstøv). Normalt skal det rør da kunne glide ubesværet? Men det kan jo også være ved remskiverne, så de bliver pillet af nu.


* Gliderøret kan vrikkes i variohullet. Ikke et godt tegn. Ked af det

Så er den vel slidt op?

Mht. tjekke flyder (hvis du skal få brug for at tjekke det på et tidspunkt).

1. Af med karbu
2. Af med bundkar
3. Vend karbu på hoved så bundkar står i vejret
4. Når den står på hoved skal flyder stå vandret, ellers juster
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#12
Boss Skrev:Så er den vel slidt op?

Mht. tjekke flyder (hvis du skal få brug for at tjekke det på et tidspunkt).

1. Af med karbu
2. Af med bundkar
3. Vend karbu på hoved så bundkar står i vejret
4. Når den står på hoved skal flyder stå vandret, ellers juster



Vario'en bliver udskiftet med en lettere brugt jeg har liggende, HVIS jeg altså kan finde bagpladen Smil, ellers må jeg ud og købe en ny.

Karburatoren bliver tjekket imorgen, da jeg ikke fik tid til det idag Smil.
Svar


Forum spring: