Søg Garagen Hej Gæst! Register

Oliver city Start problemer
#1
Hey.

Konen har en Oliver city, den har nu kørt ca 12.000 km uden det mindste problem. Den står som original, kun skiven er fjernet og lidt mindre ruller, ellers er der ikke pillet i den!

Nu er problemet så, at den ikke rigtigt vil starte, dvs den kan godt startes men med det samme man vil give den lidt gas dør den helt og går ud, sådan kan man stå og starte den 10-15 gange før den endeligt kommer i gang.
Jeg har skilt kaburatoren, men der var intet skidt, jeg har skiftet luftfilter, men også uden det hjalp.
Nu tænker jeg så om det kan være tændingen der skal stilles ???
Hvis I mener det kan være der problemet ligger, ehm hvordan gør man så det :oops:

Venligst og på for hånd TAK.
Bananen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Bananen Skrev:Hey.

Konen har en Oliver city, den har nu kørt ca 12.000 km uden det mindste problem. Den står som original, kun skiven er fjernet og lidt mindre ruller, ellers er der ikke pillet i den!

Nu er problemet så, at den ikke rigtigt vil starte, dvs den kan godt startes men med det samme man vil give den lidt gas dør den helt og går ud, sådan kan man stå og starte den 10-15 gange før den endeligt kommer i gang.
Jeg har skilt kaburatoren, men der var intet skidt, jeg har skiftet luftfilter, men også uden det hjalp.
Nu tænker jeg så om det kan være tændingen der skal stilles ???
Hvis I mener det kan være der problemet ligger, ehm hvordan gør man så det :oops:

Venligst og på for hånd TAK.
Bananen

Tid til at rense/skifte udstødning måske ? Har haft tilsvarende problemer, da jeg havde en godt tilsovset udstødning på Neo'sen, lige da den var købt. Den tidligere ejer havde kørt med en altfor fed blanding, med det resultat at udstødningen vejede 1½ kg mere, end en ny udstødning af samme mærke og model. Oliesovs, sod, og slige sager Fortvivlethock:.

Dutch
Svar
#3
Tror sørme du havde ret Dutch, har lige haft pillet udstødningen af, og vupti ingen problemer Grin
Tusind tak for hjælpen

Nå men hvordan renser man så bedst sin udstødning, har hældt en masse benz. i og futtet det af, men der kommer ikke noget sovs ud af den, forrøret er fint, tænker mere på potten ???

Takker på forhånd igen.
Svar
#4
Læg den i petroleum i ca. 24 timer. Og skyl den så godt igennem bagefter.
Svar
#5
dukieboy Skrev:Læg den i petroleum i ca. 24 timer. Og skyl den så godt igennem bagefter.
Prop den ene ende af udstødningen og lad en blanding kaustisk soda stå i den natten over, skyl godt efter med varmt vand.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har du tjekket den elektriske chooker?

Den kan nemlig lave noget lignende det samme problem.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#7
Lund Skrev:Prop den ene ende af udstødningen og lad en blanding kaustisk soda stå i den natten over, skyl godt efter med varmt vand.

Den har jeg godt nok aldrig hørt om før.

Men stopper virkningen at den kaustiske soda ikke ret hurtigt, pga. den olie der ret hurtigt tilføres blandingen, efterhånden som den opløses ?
Svar
#8
dukieboy Skrev:Den har jeg godt nok aldrig hørt om før.

Men stopper virkningen at den kaustiske soda ikke ret hurtigt, pga. den olie der ret hurtigt tilføres blandingen, efterhånden som den opløses ?

Værksteder brugte det for en del år siden til at fjerne olie og andre genstridige sager, jeg har selv renset mange almindelige knallertudstødninger der ikke kunne adskilles, med sodaen.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Det skal klart prøves næste gang jeg skal rense en udstødning !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hey.

Nu har udstødningen stået i ca 24 timer i en kraftig kaustisk soda blanding :P Føj for en gang suppe der kom ud af den Blink med øjet
Konen har nu igen en scooter der kører som en drøm, så ingen tvivl om det var udstødningen der var problemet denne gang
Til alle jer der har hjulpet og kommet med gode tip, Tusind TAK.

Bananen
Svar


Forum spring: