Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot Speedfight 2 starter men kan ikke køre!
#1
Jeg har lige købt en peugeot speedfight 2 fra 2004 som har kørt 3700km.

Jeg var ude at køre en tur idag, for lige at se hvad den kunne, så jeg gav den godt med gas og pressede den lidt, men da jeg så kom til et t-kryds og gassede op efter at have holdt stille gad den ikke køre, den lyder gdot i motoren og gasser også op, men den kører ikke. der var i forvejen noget der raslede lidt når man trak den, nede fra baghjulet!

Nogen derved noget om hvad det kan være?
Har brug for hurtig hjælp, så skriv gerne! På forhånd tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
remmen? Hvis motoren kører men baghjulet ikke gør det så er remmen gået
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar
#3
Ja, så er det nok det, for en ven på besøg om en time, så skiller vi den ad og kigger lidt.. men der kom også lidt olie ud nede ved baghjulet
Svar
#4
Uha uha....prøv at se om baghjulet kan drejes frit mens motoren er slukket sf. og giver den lyde fra sig?
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar
#5
tlangvad Skrev:Jeg har lige købt en peugeot speedfight 2 fra 2004 som har kørt 3700km.

Jeg var ude at køre en tur idag, for lige at se hvad den kunne, så jeg gav den godt med gas og pressede den lidt, men da jeg så kom til et t-kryds og gassede op efter at have holdt stille gad den ikke køre, den lyder gdot i motoren og gasser også op, men den kører ikke. der var i forvejen noget der raslede lidt når man trak den, nede fra baghjulet!

Nogen derved noget om hvad det kan være?
Har brug for hurtig hjælp, så skriv gerne! På forhånd tak Smil

Kunne godt tyde på at enten variatoren/rullerne er døde, eller en/flere af koblingsfjederne er hoppet af/røget. Eller at koblingen er blevet for slidt.

Pil kickstarter skjoldet af, start maskinen mens den står på centerstøttefod, gas op. Hvis variatoren og remmen kører rundt, men baghjul ikke kører rundt så er det koblingen. Hvis variator kører rundt, men remmen ikke kører rundt, så er det variatoren, og mest sandsynligt rullerne.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
hedder det kilerem?
Svar
#7
Ja men hvis scooteren kun har gået 3700 km tyder det på at der er noget i vejen med koblingen/transmissionen da en kilerem holder mere end det
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar
#8
tlangvad Skrev:hedder det kilerem?
Ja. Men da du siger den sagde lyde i forvejen dernede fra, så tror jeg mere på at det er koblingen der er noget galt med.

Dutch
Svar
#9
Som Dutch skriver er der ellers ikke andet at gøre end at fjerne skjolden og se efter
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
okay, det må jeg så lige prøve.. men der er vidst en der har taget røven på mig, købte den lige igår.
hvad koster en ny kobling?
Svar
#11
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=12009
et sted mellem 700 og en tusse
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar
#12
DutchDK Skrev:Kunne godt tyde på at enten variatoren/rullerne er døde, eller en/flere af koblingsfjederne er hoppet af/røget. Eller at koblingen er blevet for slidt.

Dutch

Jeg har meget svært ved at se hvordan det kan være rullerne? Så ville den bare køre ujævnt.

Vario'en? Så skulle det være fordi strålerne på tappen er væk, og så er man først på røven, dog er det MEGET sjældent det går så slemt.

Koblingsfjedrene? Så vi koblingen koble til hel tiden, og hjulet ville dreje rundt i tomgang. Med andre ord kører som en knallert der kører i 1. gear.

Hvis den lyder sundt og raskt, så er det højst sandsyndligt remmen.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar


Forum spring: