Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI krumtap
#1
Nu har mig og min far fået skiftet krumtappen i sådan en CPI Popcorn, det gik vist meget godt.

Vi fik skilt og samlet det hele rigtigt og så skulle jeg da lige ud og have en tur på den.

De første km tænkte jeg: "nej, hvor den dog kører godt", dog med en lidt anden lyd end før, men så skete der nogle ting.

Først: Da jeg kørte, skulle jeg lige bremse hårdt, da jeg lige havde glemt at jeg skulle til højre, men så da jeg kom rundt i svinget "satte gashåndtaget sig fast". Dvs. at jeg kunne godt skubbe det i bund, men den reagerede ligesom ikke på det, den kørte bare videre.

Anden ting: lidt efter kom jeg kørende med god fart på, men så pludselig sagde den en lille lyd og så døde den bare. Den mistede hurtigt fart og tog overhovedet ikke fat. Jeg slukkede den hurtigt og tænkte: "ohh no, jeg vil ikke gå hjem" Græder . Så jeg prøvede at starte den igen og det kunne den mindsanten godt og så trillede jeg stille og roligt hjem

Kan der være noget galt siden den lavede disse to ting lige efter at den har fået ny krumtap? Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
h_haugbolle Skrev:Anden ting: lidt efter kom jeg kørende med god fart på, men så pludselig sagde den en lille lyd og så døde den bare. Den mistede hurtigt fart og tog overhovedet ikke fat. Jeg slukkede den hurtigt og tænkte: "ohh no, jeg vil ikke gå hjem" Græder . Så jeg prøvede at starte den igen og det kunne den mindsanten godt og så trillede jeg stille og roligt hjem ? Ked af det

Det tyder på at du har ridset cylinderen(varmesætning).
Svar
#3
Har i husket at lufte oliepumpen ud efter i har samlet den? Ellers er der jo en kæmpe luftlomme i olieslangen, hvor den ikke får olie.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#4
Boss Skrev:Har i husket at lufte oliepumpen ud efter i har samlet den? Ellers er der jo en kæmpe luftlomme i olieslangen, hvor den ikke får olie.

Nej, hvordan lufter man den ud?
Svar
#5
Jps Skrev:Det tyder på at du har ridset cylinderen(varmesætning).

Ridset cylinderen? men den kan jo godt køre :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
h_haugbolle Skrev:Ridset cylinderen? men den kan jo godt køre :?


Ja, det er meget normalt. Jeg har oplevet det dusinvis af gange. Jeg synes du skal tjekke cylinder og stempel, for at være på den sikre side.
Svar
#7
Jps Skrev:Ja, det er meget normalt. Jeg har oplevet det dusinvis af gange. Jeg synes du skal tjekke cylinder og stempel, for at være på den sikre side.

Det vil jeg så gøre

Forresten, varmesætning er det ikke når man har for lille dyse? :roll:
Svar
#8
h_haugbolle Skrev:Forresten, varmesætning er det ikke når man har for lille dyse? :roll:

Lad mig sige det, på denne måde. Det KAN resulterer i en varmesætning.
Svar
#9
Du kan lufte den ud imens den sidder på. Du skal bare have kølekappen af, og så midt på oliepumpen sidder der en lille stjerneskrue. Skru den halvt ud, indtil der kommer masser af olie ud, og så skru den i igen.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har checket at der kommer olie, og det gør der

Nu har jeg kørt lidt videre på den og til at starte med kørte den meget godt, men her idag synes jeg at den har mistet lidt "effekt", dvs. at når jeg kører 50 skal jeg næsten hive håndtaget i bund, modsat at jeg ikke behøvede at hive det ligeså meget "i bund" før.

Hvad kan det være? en ridset cylinder?
Svar
#11
Har du også hældt lidt olie i benzin tanken?
Svar
#12
Kristian12 Skrev:Har du også hældt lidt olie i benzin tanken?

Nej, der er da olie i olietanken Griner
Svar


Forum spring: