Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo T-Rex 110 / 150 ccm
#1
Hvad er forskellen på en PGO T-rex 110 ccm og 150 ccm, andet end 110'eren er en 2 takter og 150'eren er en 4-takter?

Hvor langt kører de to ca. på en liter?

Er jo en prisforskel på 10K fra 2 takter til 4 takteren. Er det differancen værd? Spørgsmålstegn
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kim Sørensen Skrev:Hvad er forskellen på en PGO T-rex 110 ccm og 150 ccm, andet end 110'eren er en 2 takter og 150'eren er en 4-takter?

Hvor langt kører de to ca. på en liter?

Er jo en prisforskel på 10K fra 2 takter til 4 takteren. Er det differancen værd? Spørgsmålstegn

Hej Kim:
Kan du bruge dette link til noget? Smil:
2takt kontra 4takt
Svar
#3
Ja, vidste godt at en 4 takter larmer mindre end 2 takter. Har selv en Listo 45.. :-)

Tænkte om der var noget forskel på scooteren 110 - 150 ccm? Altså om der er anden forskel, ud over motoren? Stel, kvalitet, design osv.
Svar
#4
Kim Sørensen Skrev:Ja, vidste godt at en 4 takter larmer mindre end 2 takter. Har selv en Listo 45.. :-)

Tænkte om der var noget forskel på scooteren 110 - 150 ccm? Altså om der er anden forskel, ud over motoren? Stel, kvalitet, design osv.


110 og 150cc'ern er identiske, altså lige pånær motoren. Smil
Svar
#5
Stel, hjul, bremser, og det meste af plastikken er den samme på begge maskiner.

110'eren er en 2-takter som med "pæn" kørsel ligger mellem 28-30 km/l. Den er næsten identisk med en T-Rex 50 (altså en 45'er) - så det er bare at tage ud og kigge på den.

150'eren er en 4-takter, så den har anden motorblok, anden karburator, anden udstødning og vistnok andet luftfilter. Samtidigt er plastikken if. mi lokale PGO mekaniker lidt anderledes.

I hvert fald er det iføglge dem meget besværligt at komme ned til ventilerne. Der skal bruges minimum 30 minutter til at skrue den fra hinanden for at komme ned til topstykket for at justere ventiler - og eftf. 30 minutter på at samle det hele igen - så 1 times arbejdsløn bare i adskillelse og samling.

På en 110'er kan de komme til nedefra - så der er ikke samme problemer.

Forhandleren anbefalede ligefrem 110'eren frem for 150'eren. Han oplyste at reservedelene er billigere (og der er færre ting der kan gå i stykker). Servicen er nemmere - fuldstændig ligesom en 45'er., og den kører bare uden problemer. Han mente ikke der var grund til at bruge 10.000 ekstra på 150'eren.

Der er et katalysatorelement i potten på 110'eren, som gør, at den "kun" render reelle 94-95 km/t på toppen. Ved at skifte til en godkendt udstødning uden katalysatorelement, og justere karburatoren lidt, har de opnået en topfart på ca 110 km/t (målt med GPS). "Modifikationen" inklusive potten koster ca 2.000 kr, og maskinen slides ikke mere end som original. Den har bare nemmere ved at prutte af.... Grin og, hvis mekanikeren gør sit arbejde godt nok, kan han faktisk få maskinen til at overholde Euro2 kravene, selv uden katalysatoren - d.v.s. den kan gå gennem et syn 8) najs.

T-Rex 150'eren er det næsten ikke muligt at gøre noget ved. Den render ca 105-108 km/t på toppen. Du sparer lidt på benzinen - den kører ca 40 km/l ved konservativ kørsel.

Så ja, du sparer lidt penge på benzin, men du kan dælendundremig få meget af uncle benz finest for 10.000 kr. (prisforskellen).

Jeg er selv en 4-takt nørd, men alle ovenstående informationer er årsagen til, at jeg selv stiger ombord på en 110'er til maj. Til den tid bliver der en billig Listo til salg med ca 4500 km på klokken.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nighthawk> Jeg har skrevet en mail til dig (katanracer).
Har du modtaget den?
Svar
#7
Jep - det har jeg. har osse svaret 8)
Svar
#8
Nighthawk Skrev:Forhandleren anbefalede ligefrem 110'eren frem for 150'eren. Han oplyste at reservedelene er billigere (og der er færre ting der kan gå i stykker). Servicen er nemmere - fuldstændig ligesom en 45'er., og den kører bare uden problemer. Han mente ikke der var grund til at bruge 10.000 ekstra på 150'eren.

Ja cylinder/topstykke til 150'ern koster vist i nærheden af 7.500 kr? Nogen der kan bekræfte det :?
Svar
#9
Det kan man jo få en komplet motor til på en kinesermc.
Latterligt hvis det passer, tror du ikke det er med alle andre dele og arbejdsløn incl. i forbindelse med udskiftning.
Det vil jeg da håbe
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Parkhave Skrev:Det kan man jo få en komplet motor til på en kinesermc.
Latterligt hvis det passer, tror du ikke det er med alle andre dele og arbejdsløn incl. i forbindelse med udskiftning.
Det vil jeg da håbe


Det er da muligt, det er alt inklusive. Men det er da også dyrt nok?
Jeg skal se, om jeg kan få det bekræftet nogen forskellige steder hernede. Smil
Svar
#11
Ja men , snøft, vi mekanikere skal jo også have brød på bordet, hulk
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#12
Parkhave Skrev:Ja men , snøft, vi mekanikere skal jo også have brød på bordet, hulk

Ja det er selvfølgelig rigtigt Smil. Jeg betalte jo 11.000 kr(over ca. 1½ år) i service hos min mekaniker. Så i den tid, har han levet godt af mig Smil.
Svar


Forum spring: