Søg Garagen Hej Gæst! Register

Oliver city eller Gigantco Sprint?
#1
Hej

Jeg overvejer at købe en 30 knallert da jeg har 15 km til arbejde hver vej (4 dage om ugen) og synes det kunne være sjovt og praktisk at køre på scooter frem og tilbage. Det er også noget billigere end DSB (700 kr. / måned).

Scooteren skal helst være relativt billig men også gerne rimelig stabil. Da jeg ikke har så meget forstand på det er min umiddelbare tanke at købe fra ny, så jeg ikke bliver snydt. Jeg har så overvejet en Giantco Sprint til 7000 kr. eller en Oliver City til 10.000 kr. inkl. hjelm, lås m.m., begge fra thansen.dk. Æstetisk set foretrækker jeg Oliver'en (den sølvgrå udgave) men hvordan ligger det med benzinøkonomi og generel stabilitet? De fleste holdninger man finder på message boards m.m. er jo meget farvede af hvad skribenten selv har købt.

Jeg har iøvrigt fået tilbudt en brugt men næsten ny (2007, 150 km) Oliver City til 8.000 kr. inkl. hjelm osv. Jeg spurgte ejeren om der havde været pillet ved den og han sagde, at han indsat et "45 rør" (tror jeg det var) så den nu kørte50. Men den havde kun kørt 150 km og han tilbød at lave den tilbage. Det lød jo umiddelbart fint men jeg er lidt bekymret over om knallerten kan have taget skade. Jeg fandt et sted på nettet hvor én skrev motoren ville brænde sammen hvis man skiftede røret uden at ændre dysserne. Hvad mener I? Er det en god deal eller skal jeg holde mig langt væk?

På forhånd tak! Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er et meget simpelt valg..
Giantco..
har serviceret begge køretøjer.
cpi er for at sige det mildt, noget værre L*rt..
Giantco er ikke verdens bedste knallert, men sørger du for at holde den vedlige så er det et godt køretøj, det samme kan ikke siges om cpi..
Svar


Forum spring: