Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco som "prutter" ?
#1
Min Giantco er begyndt at "prutte" når den er kold og jeg slipper gassen og bare ruller fremad.

Det sker meget sjældent, 1 måske 2 gange fra jeg starter den og til den er varm, nogen der har en ide om hvad det kan skyldes?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Malk Skrev:Min Giantco er begyndt at "prutte" når den er kold og jeg slipper gassen og bare ruller fremad.

Det sker meget sjældent, 1 måske 2 gange fra jeg starter den og til den er varm, nogen der har en ide om hvad det kan skyldes?

Du skal nok have justeret ventiler, lyder lidt som om de overlapper hinanden..
Der ligger en guide i download sektionen
Svar
#3
Tænkte nok det var ventilerne, men jeg tror jeg får det ordnet ved min næste service om 400 Km.

Det er vel ikke skadeligt på nogen måde vel?
Svar
#4
Min er begyndt at hakke efter jeg proppet den nye 70 ccm på men kun når den når de 60+ km/t
og hvis jeg holder stille og så bare gir den bundgas så ''hakker'' den lige 1 eller 2 gange.
Hvad kan det skyldes?
Svar
#5
Det kan være noget med tændingen mener jeg, min lavede nogenlunde det samme når jeg startede fra F.eks rødt lys, så når den nåede højeste omdrejninger før rullerne "gearede" op hakkede den lidt, det sagde Thansen mekanikeren var noget med tændingen, og så blev ventilerne også indstillet, og den kørte som en drøm efter det Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg prøver lidt senere i dag at gå ned og stille ventilerne for at se om det hjælper.
ved du hvordan man stiller tændingen Spørgsmålstegn
Svar
#7
Min har gjort det samme, jeg justere ventiler. Men det hjalp ikke. Så kigged jeg på elektrode afstanden på tændrøret. Og justere den til 0,6 mm. Nu køre svinet super igen.

Mit problem var dog størst ved høje omd.
Problemet lag i at tændspolen ikke kunne nå at opbygge tændspændingen hurtig nok. Så ned med afstanden, og mit problem var løst.
Dans er for mænd der ikke har råd til at stå i baren.
Svar
#8
For lige at vende tilbage til "prutteriet" Smil

Det er ikke skadeligt for mortor eller ventiler at den gør det 1-2 gange om dagen er det?

Som sagt skal den til service om 3-400 KM og vil blive ordnet der.
Svar
#9
Malk Skrev:For lige at vende tilbage til "prutteriet" Smil

Det er ikke skadeligt for mortor eller ventiler at den gør det 1-2 gange om dagen er det?

Som sagt skal den til service om 3-400 KM og vil blive ordnet der.

Vil jeg også godt vide :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nu er det svært at tolke på hvad du mener med prutter.

Min CB400N fra 1982 prutter en-to gange i sekundet i tomgang. Står og små-skyder lidt. Det er ganske normalt pga dens "timing advance" kredsløb der hele tiden justerer tændingstidspunktet.

Min står og siger bum-bum-put-bum-bum-bum-put-bum-put-bum-bum o.s.v....

Hvis du med prutter mener at den af of til skyder lidt kraftigere i en udstødningstakt end de øvrige, er det ganske ufarligt.

Hvis den står og knalder metallisk kunne det godt tyde på at udstødningsventilen ikke lukker helt, og det kan godt være en potentiel fare, hvis den ikke lukker og stemplet når at ramme det.

Det kan også blot være en rest uforbrændt benzin der når ud i udstødningen og antænder. Kunne tyde på at dit tændrør og/eller timing gør den ikke får brændt al gassen af. Hvis det kun sker når du slipper gassen, er det fordi motoren suger mere benz/luft end den kan nå at forbrænde. Det er ikke farligt. Du kan altid prøve at lukke roligt af for gassen i stedet for blot at slippe håndtaget. Hvis den ikke længere skyder, ja så har du fundet løsningen.

Mange gamle motorcykler knalder særdeles højlydt i udstødningen når der pludselig lukkes for gassen. Har været til veterantræf hvor der ligefrem var "knald-højest" komkurrence.

Så igen, mulighederne er mange.

Rexman
Svar
#11
Som sagt sker det kun når jeg kører og slipper gassen og evt bremser, så kommer der et pust af komprimeret luft, det er ikke et knald som en lille ekslosion, det lydere faktisk næsten som når man fjerner tryklufts ventilen når man putter luft i dækkene, "PSST" lyden er bare lidt højere, som om der er mere tryk bag.
Svar
#12
Ved mig der hakker den. Sådan som om man trykker på bremsen og slipper igen flere gange, men kun når jeg når de 55+ km/t og når jeg lige startet fra lyskryds.
Svar


Forum spring: