Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny Knallert 30
#1
Hejsa

Vi overvejer at købe en knallert, det skal være en 30'er, da vi ikke tør køre vores lovlige 45'er på bl.a. Roskildevej, hvor bilerne suser tæt forbi en.

Der er 2 modeller, der har fanget vores opmærksomhed:

1) Peugeot Vivacity, der lige fås til 10k. + lev. 800 kr.
http://www.peugeotscooter.dk/?page=59
http://www.aprilia-scooters.dk/product.a...126&page=1

2) Yamaha Neo's, der i lyseblå koster 12k. +lev. 1000 kr.
http://www.yamaha-motor.dk/produkter/sco...w=techinfo

Alternativet kunne evt. være en let brugt Piaggio Zip 2T, der er set til 6.000 kr. i DBA.

Vores nuværende scooter er en Zip 2T 45'er, som vi egentlig er glade for, dog har det lille baghjul en tendens til at "steppe" sidelæns, specielt på de hvide streger og fodgænger-overgange.
Det skal dog siges, at Zip'en virker lille, og modellen må godt være lidt større, bare sædet ikke bliver for bredt.

Er der nogle, der har erfaringer med de ovennævnte knallerter.
Stolt ejer af Piaggio new Zip 2T, 2003
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
En yamaha neos syntes jeg personligt at ville være et godt valg! En ven har en og den køre og starter uden problemer. Den render de 60 stykker med skiven pillet.
Svar
#3
Kan også sige god for Neos. Bare man ikke har for lange ben(som jeg har) Smil. Jeg lånte en i 2 dage engang, da min Big var til eftersyn.
Svar
#4
PGO Comet er også et rigtig godt bud. Er set på tilbud ned til 8K + lev. (vejl. udsalg 9k + lev).

Rexman
Svar
#5
Der er generelt ikke mange problemer med Yamaha Neo's, og så har den en sprød og meget harmonisk motor, og den har lang akselafstand, der giver god retningsstabilitet på de lange ture.

Eneste jeg sådan set har imod den er (har haft en engang), at trinbrættet skåner nedad, så man sidder lidt underligt med fødderne og batterikassen samler vand pga. placeringen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Og lige en sjov ting med Neo's, så tror jeg næsten alle jeg kender der har haft den model, på et eller andet tidspunkt er blevet påkørt af en bil - og vi snakker mere end otte personer :?
Svar
#7
Sputte Skrev:Og lige en sjov ting med Neo's, så tror jeg næsten alle jeg kender der har haft den model, på et eller andet tidspunkt er blevet påkørt af en bil - og vi snakker mere end otte personer :?

Uhh lyder stygt Griner
Svar
#8
Sputte Skrev:Og lige en sjov ting med Neo's, så tror jeg næsten alle jeg kender der har haft den model, på et eller andet tidspunkt er blevet påkørt af en bil - og vi snakker mere end otte personer :?

Ja, det er lidt wierd, jeg plantede også min Neo's under en bil så den døde på stedet... Smil
Svar
#9
Hehehe. Må være et jysk fænomen :P

Har (7-9-13) kun været i nærkontakt med biler på den måde 2 gange. Første gang var for 28 år siden på en puch 3 gear, da en 72 årig mand med kørekort på dispensation valgte IKKE at overholde sin ubetinget vigepligt, og kørte ud fra hajtænder uden at stoppe.
Fik gasset så meget op, at han heldigvis kun ramte baghjulet og ikke midt på. Resultat = smadret 3 gear, og asfalteksem i en bred stribe fra panden ned til hagetin. Har ikke haft en pilothjeml på siden den dag.

Anden gang var i Oktober sidste år, på Strandvejen lige før Tuborgvej. "Dygtig" chauffør i en sportsvogn kommer bagfra, og drejer til højre for at køre ned af en indkørsel til et boligkompleks lige foran mig.. Kørte på en Yamaha Jog Space på cykelstien, og når heldigvis at bremse ned fra 35 til 15 før jeg rammer ham. Men forgaffel bukker, og skjolde smadres. Han fik lige et klip i pappet, samt en betinget frakendelse af kørekortet, og ny køreprøve. Nogen der sagde Lene Espersen ??

Må indrømme jeg føler mig mere tryg på Neo'sen end på så mange andre 50ccm scootere.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
DutchDK Skrev:Hehehe. Må være et jysk fænomen :P

Har (7-9-13) kun været i nærkontakt med biler på den måde 2 gange. Første gang var for 28 år siden på en puch 3 gear, da en 72 årig mand med kørekort på dispensation valgte IKKE at overholde sin ubetinget vigepligt, og kørte ud fra hajtænder uden at stoppe.
Fik gasset så meget op, at han heldigvis kun ramte baghjulet og ikke midt på. Resultat = smadret 3 gear, og asfalteksem i en bred stribe fra panden ned til hagetin. Har ikke haft en pilothjeml på siden den dag.

Anden gang var i Oktober sidste år, på Strandvejen lige før Tuborgvej. "Dygtig" chauffør i en sportsvogn kommer bagfra, og drejer til højre for at køre ned af en indkørsel til et boligkompleks lige foran mig.. Kørte på en Yamaha Jog Space på cykelstien, og når heldigvis at bremse ned fra 35 til 15 før jeg rammer ham. Men forgaffel bukker, og skjolde smadres. Han fik lige et klip i pappet, samt en betinget frakendelse af kørekortet, og ny køreprøve. Nogen der sagde Lene Espersen ??

Må indrømme jeg føler mig mere tryg på Neo'sen end på så mange andre 50ccm scootere.

Dutch

Ja hvem kender ikke det,du kører på cykelstien ,en bil kører parallelt med dig,
og lige pludselig gasser bilen op ,og drejer til højre lige foran dig.
Så du må bremse helt vildt, for at undgå kollition Fortvivletlap:
Svar
#11
pexman Skrev:Ja hvem kender ikke det,du kører på cykelstien ,en bil kører parallelt med dig,
og ligepluslig gasser bilen op ,og dejer til højre lige foran dig,
så du må bremse helt vildt for at undgå kollition Fortvivletlap:

Ligepræcis sådan døde min Neo's.

Det har så lært mig ikke at tro på min ret mere og ej heller sidde og tænke på alt muligt andet.
Hellere "være på" og bremse ned og prøve at læse chaufførens hensigt, inden man kører videre. Det har reddet mig rigtig mange gange siden det fatale uheld med min Neo's.
Svar
#12
Energy Skrev:Ligepræcis sådan døde min Neo's.

Det har så lært mig ikke at tro på min ret mere og ej heller sidde og tænke på alt muligt andet.
Hellere "være på" og bremse ned og prøve at læse chaufførens hensigt, inden man kører videre. Det har reddet mig rigtig mange gange siden det fatale uheld med min Neo's.

Ja folk sidder bare for sikkert i deres bil, og tænker mig sker der jo ikke noget.
Havde jeg haft en gøp med så :gun:
Det er jo mordforsøg at køre på den måde Fortvivletlap:
Svar


Forum spring: