Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsning i membran/studs på hot?
#1
Hej!

Har hørt lidt rygter om at der sidder en begrænsning mellem studsen og membranen. Er der nogen der kan bekræfte at der sidder sådanne en på en PGO Hot50 fra 2005? Hvis der nu gør og jeg får den fjernet, skal jeg så dyse op eller noget andet jeg skal være opmærksom på?

Der er også lige en anden ting. Da jeg købt min nye mallossi sport cylinder fik jeg nogle "Carbon" plader med til membranen. Ville det overhovedet give noget somhelst at udskifte dem med de originale? Er der noget jeg skal være opmærksom på?(Dyse skift, etc..)


Hilsen Kristian!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mener den begrænsning først kom på i 2006. Og jeg tror ikke det er nødvendigt at dyse op, bare ved at fjerne den. Men man kan jo gøre det, for at være på den sikre side.


Carbonpladerne, har jeg kun haft dårlig erfaring med. Men det var da jeg kørte på min gamle Yamaha 4 gear, i 1990'erne Grin. De duede ikke på "Yamsen". Men måske er de blevet forbedret siden.
Svar
#3
Malossi's membranblade er ganske udmærkede, jeg har kørt over 10.000km med mine i VL11 membranen på Nrg'en, de ser stadg ud som nye - ikke flossede el. noget.

Fordelen ved fiberbade er først og fremmest, at de ikke skader motoren hvis de flækker el. brækker, det gør stålblade i høj grad, og så reagerer de lidt hurtigere pga. den lavere vægt de har, så de følger omdrejningerne bedre (bedre gasrespons bla.)
Svar
#4
Hmm da, ja så må jeg ud og skrue imorgen! Vil lige skrive tilbage imorgen om det Smil
Svar
#5
Skal ned her efter seks tiden og åbne det op og se. Hvor meget tror du Energy at det ville hjælpe på farten/optrækket osv?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kristian12 Skrev:Skal ned her efter seks tiden og åbne det op og se. Hvor meget tror du Energy at det ville hjælpe på farten/optrækket osv?

Det giver ret meget træk, og nok til at du evt. kan putte en gearing i og dermed opnå en høj topfart sammen med et godt jævnt træk. Selve cylinderen giver ikke topfart af sig selv - kun lidt via flere rpm. hvis udstødningen kan følge med. Derfor er gearingen et must hvis man vil have høj topfart.
Svar
#7
Energy Skrev:Det giver ret meget træk, og nok til at du evt. kan putte en gearing i og dermed opnå en høj topfart sammen med et godt jævnt træk. Selve cylinderen giver ikke topfart af sig selv - kun lidt via flere rpm. hvis udstødningen kan følge med. Derfor er gearingen et must hvis man vil have høj topfart.

Min gearing er standart. Har Giannelli Go udstødning, tror godt den kan følge med. Skal jeg købe en racing gearing eller kan der indstilles på den standart?
Svar


Forum spring: