Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2007
Jeg har en Speedfight - årgang 97 - kørt 29.000.
Har lige haft den til rep. hvor gashåndtag og andre kabler blev skiftet ud, da det havde sat sig fast
vinteren over, hvor den stod stille. ( 1.700,- kr )
Efter at have hentet den fra rep. kørte jeg ca 700 meter, for så at skulle holde for rødt - den gik ud !
Trak så tilbage til værkstedet, hvor en mekanikker blot drejede på "tomgangs-skruen" - derefter kunne jeg kører hjem ( ca. 7 km ) Et par dage efter kørte jeg så på arbejde ( ca. 10 km hver vej ) havde ingen problemer på udturen, men på hjemturen - næsten helt hjemme - gav den pludslig en lyd fra sig, som en kort salve fra et maskingevær, hvorefter den døde.
Har så siden prøvet at starte den - fik en eller to gange startet den, efter utallige spark på kick-starteren ( el-starteren er gået død for flere år siden... ) - og kørte ca. 1-2 km, så skete det samme - en pludselig den samme lyd og ud gik den ! Siden har jeg slet ikke kunne får den igang..
Hvad kan dér være galt
Svar: 105
Tråde: 21
Tilmeldt: Jun 2007
hvis det var lyden af jern som blev smadret, så vil jeg gætte på at dit stempel + cylinder er blevet revet fra hinanden (måske en stempelring som er knækket og har lavet ravage) - hvis det blot er det, så er en ny cylinder + stempel ikke så dyrt..
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2007
Det synes jeg nu ikke at det lyder som, og hvis det var det, så var det vel kun sket én gang, og ikke flere ?
Når jeg har prøvet at træde kick-starteren siden, så kommer den også ind imellem med den lyd - har en idé om at der er noget falsk luft - men blot en idé...
Er ikke den store mekaniker-haj
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lupski Skrev:Det synes jeg nu ikke at det lyder som, og hvis det var det, så var det vel kun sket én gang, og ikke flere ?
Når jeg har prøvet at træde kick-starteren siden, så kommer den også ind imellem med den lyd - har en idé om at der er noget falsk luft - men blot en idé.
Er ikke den store mekaniker-haj
Jeg tror den knalder ud af udstødningen eller karburatoren. Det kan være mange ting, måske falsk luft, for stor dyse= For meget benzin løber til og knalder a', så at sige, membranen gået sig en tur(membranbladet knækket) .? Jeg ville dog tage topstykket a', for at tjekke cylinder og stempel for defekter(ridser, ødelagte stempelringe eller låseringe).
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2007
Har nu læst mig helt firkantet i forum hér og har nogle ideer til hvad det kan være - så i weekenden
vil jeg prøve at skille tingene ad ( har godt nok ikke en hujende fis forstand på det ) men prøver - og går det ikk, ja så bliver den afmeldt og sendt til scoorter-kirkegården
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2007
Har nu fået kigget på den, fandt en slange som var bukket, ligesom når man vil stoppe
vandet i en vandslage, så den rettede jeg ud. Det hjalp dog lige fedt, syntes dog det lød som om den var liiige ved at få fat, men ak !
Så nu vil jeg egentlig blot hører hvordan man skal afmelde skidtet, og hvor man skrotter sådan en scooter.
/Lupski
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lupski Skrev:Har nu fået kigget på den, fandt en slange som var bukket, ligesom når man vil stoppe
vandet i en vandslage, så den rettede jeg ud. Det hjalp dog lige fedt, syntes dog det lød som om den var liiige ved at få fat, men ak !
Så nu vil jeg egentlig blot hører hvordan man skal afmelde skidtet, og hvor man skrotter sådan en scooter.
/Lupski
Hvis du virkelig har opgivet den og vil af med den, så sælg den som reservedel. Der må være mange brugbare reservedele på scooteren??
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2007
Ej, har ikke givet helt op endnu - håber på at kunne finde en hobby-mekaniker som stille og roligt
vil kigge på den og se om det er småting, som bare driller. Det burde kunne lade sig gøre, når jeg bor i Kbh. området..
Lupski
Svar: 33
Tråde: 10
Tilmeldt: Mar 2008
hej
efter din beskivelse lyder det virkelig som om at motoren ikke få noget olie til at smøre stemplet, så det jeg ville gøre er at tage topstykket og cylenderen af og se om stemplet ikke er blevet ridset.
Peter
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
neccc Skrev:hej
efter din beskivelse lyder det virkelig som om at motoren ikke få noget olie til at smøre stemplet, så det jeg ville gøre er at tage topstykket og cylenderen af og se om stemplet ikke er blevet ridset.
Peter
Psst.. Kig lige på datoen for det sidste indlæg før dit, i denne tråd.
Dutch
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Den classiske fejl--- at skifte tændrøret prøv det
|