Søg Garagen Hej Gæst! Register

Arbejde eller hvad?
#1
Kunne det ikke være sjovt at høre hvad vi forskellige arbejder med til daglig.
Hvor mange af brugerne er inde har en teknisk uddandelse og hvor mange, der er selv lært.

Udråbstegn Selv lært, er godt lært Udråbstegn


Jeg kan da godt starte.
Jeg er uddandet automekaniker. Men arbejde kun ca 1 år efter endt uddandelse som mekaniker, så var det ikke sjovt mere. Så blev jeg montør på en fabrik der laver svejser. Men blev hurtig træt af at køre 100km om dagen til og fra arbejde. Der efter started jeg som indsamler til malerlinjen på en fabrik der laver gravmaskiner, så blev jeg selvlært maskinarbejder på samme fabrik. Også skulle jeg være mekaniker igen, og arbejder nu et lille sted hvor vi gør en masse i Autoruder, undervognsbehandling og mekanisk arbejde.
Dans er for mænd der ikke har råd til at stå i baren.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har været lager/truckarbejder i hovedparten af mit arbejdsliv, plus en del år på et reklametrykkeri.
Og lidt afstikkere som frugtplukker og gartner. Men ryggen er stået a', så ikke flere job's af den slags mere.
Svar
#3
Selvlært mekaniker (2-hjul), har sammenlagt arbejdet med det i en 10års tid nu på div. værksteder - både cykler, knallerter og mc'er.
Nu hos Scootergården Århus.

Jeg har fundet min pind.. Smil
Svar
#4
Har arbejdet med større IT projekter i ind- og udland i lidt over 20 år - og er ikke det store mekaniske geni Griner

Arbejder stadig med IT, men efter et større vink med en vognstang for nogle år siden må jeg desværre acceptere at jeg ikke mere kan arbejde +8 timer dagligt - og dermed rejser jeg heller ikke mere rundt i verden.

Hvilket naturligvis er årsagen til at jeg i dag triller stille afsted på min scooter - afstandene er lidt mere overskuelige når de skal ske på en scooter Grin


og- nååja, da jeg er fra før der fandtes relevante IT uddannelser (det nærmeste var EDB-assistent), så sprang jeg fra min teknikum og begyndte at arbejde med software udvikling i 81
og er altså dermed autodidakt - altså selvlært.

Men jeg startede faktisk med at programmere i 76, og købte min første større computer til hjemmet i 78 - en 25Kg Commodore PET med 2 tapestationer og udvidet med ekstra 16K (kilo - ikke Mega) på hjemmelavet print. Den havnede i øvrigt senere via mellemveje i tyskland, hvor et paphovede brændte den af. (ak dengang vidste hvad man fik for pengene - vægt var lig kvalitet)
/Botnakken
Svar
#5
Bygger måleudstyr til Forsvarets tekniske målinger. På godt og vel 25. år, omend indholdet ligesom har ændret sig noget i tidens løb.

Det hænder også, at jeg tager med i felten, når det skal bruges. Jeg har bygget det, jeg formodes at kunne reparere det midt på en pløjemark alene med et multimeter, en skruetrækker og en loddekolbe.

Et af de mere afsides steder var et flyveområde i Canada. Det tog os 40 km ud ad en elendig jordvej hver dag for at komme dertil, og samme 40 km hjem igen om aftenen.
Og ofte kunne man slet ikke flyve grundet tåge. Når der skal flyves i 50 meters højde, duer det jo ikke at skydækkel ligger i 30 meters højde. Selv pelikanenrne vraltede rundt imellem os den ene dag Fortvivlethock:

Der var også et hold italienere, der præsterede at vælte deres bil (noget mere højbenet end den her viste) på denne vej. Angiveligt fordi de ville undgå at påkøre en hjort, der løb over vejen. De havde dog haft temmelig travlt, da de 5 min. før overhalede os! Gad vide hvad Avis sagde til den opgave at skulle hente deres bil så langt fra asfalteret vej!
[Image: 1141.jpg]
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
I tidernes morgen det man på godt gammeldags kalder grovsmed, siden har jeg skiftet arbejde som andre skifter sokker, da jeg synes det er interessant og man får en bred erfaring, men lad os se om jeg kan huske alle:
Opstiller på møbelfabrik, cykel/knallertmekaniker i MC forretning, skovarbejder, klargøringsmand autoværksted, maskinfører på tre maskinstationer/entreprenører, kurer hos Lynbudet, ansat på akkumulatorfabrik, handicapmedhjælper, passet en svejserobot samt andre maskiner på en maskinfabrik, rørsmed, selvstændig i en del år med et knallert/cykel/havemaskine værksted/butik, landbrugsmedhjælper, taxachauffør, maskinfører mm ved Lemvig Kommunes Materielgård, Lemvig Feriecenter medhjælper for vicevært/teknikker styring af bla. swimming pools, 148 lejligheder mm, smed igen, gummigedfører i grusgrav, Sol & Strand service/pool mand, Dancenter kontoransat til udlejning af sommerhuse, og nuværende stilling som jeg regner med at blive ved resten af min tid på arbejdsmarkedet, Lemvig Feriecenter hvor jeg her 1/5 07 overtog stillingen som vicevært/teknikker efter den forrige ansatte. Tjae noget er sikkert glemt.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Botnak Skrev:og- nååja, da jeg er fra før der fandtes relevante IT uddannelser (det nærmeste var EDB-assistent), så sprang jeg fra min teknikum og begyndte at arbejde med software udvikling i 81
og er altså dermed autodidakt - altså selvlært.

Men jeg startede faktisk med at programmere i 76, og købte min første større computer til hjemmet i 78 - en 25Kg Commodore PET med 2 tapestationer og udvidet med ekstra 16K (kilo - ikke Mega) på hjemmelavet print. Den havnede i øvrigt senere via mellemveje i tyskland, hvor et paphovede brændte den af. (ak dengang vidste hvad man fik for pengene - vægt var lig kvalitet)
Jeg startede min progrmmør kariere med hulkort på 2. del på teknikum. '78 eller så.

Senere købte min bror en ZX-81 med 16 k udnidelsesmodul. Ved hjælp af lidt reverse engineering af sidstnævnte fik jeg ham med lidt hjemmesløjd op på 48 k og senere også forbundet til en matrixprinter. (Printeropgaven var spøjs, da jeg skulle capture ZX'ens interne printerkald og sende dem ud i en af mig skrevet EPROM!)

Min hjemme-baserede EDB uddannelse startede på en selvbygget Nascom (min husflid med min brors 48 k kunne i nogen grad genbruges!), hvor jeg bl.a. lærte mig selv Pascal. (indlæst high speed fra et diktafonbånd. MediCOS systemet for de indvidede.)
For øvrigt den helt tidlige pascal forgænger til senere Poly Pascal, Turbo Pascal, Borland Pascal og nu Delphi, som jeg bruger hver dag på arbejdet. Der står Anders Heilsberg bag det hele!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#8
Tja, fra 1989 til 2001 arbejdede jeg på B&O, med undtagelse af vel ca 18 mdr sammenlagt, hvor jeg var fyret pga ordre nedgang.
2001 til 2003 bistandsmodtager pga. sygdom.
2003 til 2007 "fuldtids førtidspensionist"
2007 til ? "deltids førtidspensionist, er i skånejob, 15 timer om ugen.
Svar
#9
Jeg kan ikke bidrage til megen erfaring.
Men jeg ved hvad jeg vil uddanne mig som, når den tid kommer.
Jeg vil være elektriker - Jeg har ikke fundet ud af hvilken form for elektriker jeg vil være, men det kommer nok Smil

Og med mit gennemsnit på 9.7, regner jeg med at komme ind i et godt firma
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hemmerz Skrev:Jeg kan ikke bidrage til megen erfaring.
Men jeg ved hvad jeg vil uddanne mig som, når den tid kommer.
Jeg vil være elektriker - Jeg har ikke fundet ud af hvilken form for elektriker jeg vil være, men det kommer nok Smil

Og med mit gennemsnit på 9.7, regner jeg med at komme ind i et godt firma

Jeg er "Fejedreng" hos det lille firma Frode Laursen...

Og Hemmerz, dit gennemsnit, er det fra FSA eller hva'? :o
Svar
#11
Nej desværre er det ÅK :/
men jeg håber på at få de samme karraktere til FSA....
Men som elektriker kræver der heldigvis ikke særlig meget.
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar
#12
Hemmerz Skrev:Nej desværre er det ÅK :/
men jeg håber på at få de samme karraktere til FSA....
Men som elektriker kræver der heldigvis ikke særlig meget.

Hvad klasse går du da i?

Og FSA er slet ikke så svær, faktisk ret nem 8)
Svar


Forum spring: