Søg Garagen Hej Gæst! Register

BiG'en bliver snart smidt ud :)
#1
Nu har den F.... BiG drillet mig i flere dage. Det startede for ca. 10 dage siden, med en punktering på baghjulet. Det blev lappet, og dagen efter ville jeg tjekke ruller, og hvad ser jeg så? Jo jeg ser en sø af olie under vario'en, og olie'n kommer fra simmeringen Ked af det
Oliesø

Så måtte den jo ud:
Simmeringen ude
Og det tog en helvedes tid (2 dage Smil ), før den kom ud på denne måde:
Simmering m/skrue
Jeg måtte bruge en boremaskine, en selvskærende skrue og en tang, før den poppede ud(nogen der har en bedre metode, til næste gang? ) Smil.
Så drillede min støttefod. Jeg havde været nødt til at lave en midlertidig løsning for at holde det på plads, da det ser sådan ud:
Hul
Det ser faktisk værre ud, da den nederste del er næsten brækket a'. Jeg havde lagt et stykke jern ind for at holde stangen på plads, men det har kun gjort det værre, og nu kan det sikkert ikke reddes?

Og sidst men ikke mindst, så begyndte Big'en at tabe fart og sætte ud, og da jeg kommer hjem ser jeg dette:
Stelledning
Det viser sig, at et stykke af blokken er knækket af(der er dog ikke hul igennem den), sammen med et stykke fra selvstarteren, så nu hænger den kun i en skrue, og stelledningen er blevet flyttet op på udstødningsophænget.

Det med at den tabte fart og sætte ud, har jeg ikke fundet ud a' endnu, men jeg har haft hele variosystemet ude, og renset det, for eventuelle olierester. Jeg har også tjekket nålelejet(ved at stikke en skruetrækker ned igennem tændrørshullet), og det var iorden(ingen "slør"), men jeg skal så også lige tjekke stempelringene(hvis jeg gider) imorgen.

Så MCkortet rykker nærmere. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du må hellere komme og købe en mc med det samme, så er du mere motiveret for at tage kortet. LOL
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#3
Parkhave Skrev:Du må hellere komme og købe en mc med det samme, så er du mere motiveret for at tage kortet. LOL

Ja men jeg bliver så bare fristet til at køre på den= 5.000 kr i bøde hvis jeg skulle blive stoppet. Og så er der lige pludselig ikke råd til kørekort Ked af det . Så det går jo ikke Smil.
Svar
#4
De ( politiet) kan lige så godt sende et bødeforlæg til mig med det samme.
Jeg har kørt mc de sidste par år uden kort og tog det først sidste år ved denne tid ( næsten). Men jeg tog det også pga. de nye bødetakster for som sådan var mc'en ligeglad og da jeg har kørekort til alt andet incl. bus erhverv syntes jeg nok det var forsvarligt at køre.
Men jeg må da indrømme at kørslen på en eller anden måde blev lidt mere fri, efter det sidste x i kortet var sat.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#5
Parkhave Skrev:De ( politiet) kan lige så godt sende et bødeforlæg til mig med det samme.
Jeg har kørt mc de sidste par år uden kort og tog det først sidste år ved denne tid ( næsten). Men jeg tog det også pga. de nye bødetakster for som sådan var mc'en ligeglad og da jeg har kørekort til alt andet incl. bus erhverv syntes jeg nok det var forsvarligt at køre.
Men jeg må da indrømme at kørslen på en eller anden måde blev lidt mere fri, efter det sidste x i kortet var sat.

Det er trods alt bedst at have orden i tingene, så ekstra udgifter undgå's Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Prøv lige at printe det sidste du skrev her og så hold det op foran forlygten på din Big.
Så ka' den lære det ka' den!
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#7
Jps, nu har din Big jo også gjort det utroligt godt. Grin
Synes nu stadig ikke at du skulle afskrive scooterne. Jeg kunne også godt tænke mig en MC'er på et tidspunkt, men der skulle nu nok også være plads til en billig 45 4takt scooter også Blink med øjet
Svar
#8
Parkhave Skrev:Prøv lige at printe det sidste du skrev her og så hold det op foran forlygten på din Big.
Så ka' den lære det ka' den!
Griner Griner Det gør jeg. :P
Svar
#9
Stig Sørensen Skrev:Jps, nu har din Big jo også gjort det utroligt godt. Grin
Synes nu stadig ikke at du skulle afskrive scooterne. Jeg kunne også godt tænke mig en MC'er på et tidspunkt, men der skulle nu nok også være plads til en billig 45 4takt scooter også Blink med øjet

Jeg vil også gerne have BiG'en til at køre ordentligt igen(den skal op og runde 100.000 km Smil ). Det plejer at hjælpe, når man truer den(som parkhave foreslår). Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det med at den skød og tabte fart, kan du godt regne med er den utætte simmering, hvis altså du ikke har skiftet den endnu.
Ellers er det nok noget karburering el. tændingsproblem.

Vi havde lige en potentiel kunde til en FYM 125 til 11.000kr idag, og faktisk får man en fin lille til-og-fra-job-mc i en hæderlig kvalitet, hvis man altså kan leve med en max. topfart på de 100stykker.... men 11K !! det er altså billigt.
[Image: FYMSport1253A.jpg]
Svar
#11
Energy> Hvor arbejder du henne?
Ligner den ikke Geely Puma?

Det er i hvert fald [schild=11 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]BILLIGT![/schild]
Svar
#12
Stig Sørensen Skrev:Energy> Hvor arbejder du henne?
Ligner den ikke Geely Puma?

Det er i hvert fald [schild=11 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]BILLIGT![/schild]

Hos Scootergården Silkeborgvej i Århus.

Jo det er en klon af Geely'en.. :wink:
Svar


Forum spring: