Søg Garagen Hej Gæst! Register

Har købt ny scooter fra AMC(Geely)
#1
Jeg hentede i torsdag en af de første nye scootere fra AMC ( www.geely.dk ) til knægten.
Fik den lige samlet og startet op.
Den går som en mis og er utrolig flot i finish og formgivning.
Jeg skal nok forsøge at lave lidt billeder når vi begynder at kigge lidt nærmere på den.
Knægten tager kørekortet i næste uge og så skal han have lov til at øve sig lidt inden vi kigger på en lille smule afdrosling.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
endnu en scooter at forholde sig til.
Er der noget om deres snak om at 4 takterne klarer sig dårligt i praksis her til lands?
Svar
#3
Hmmmm, det var et af de spørgsmål man skal stille og som man skal passe på med at svare på Griner Griner

Hvis vi ikke skulle døjes med restriktioner på de små 4-taktere ville det være verdens bedste små økonomiske, driftssikre maskiner.
Hvis folk ville lade være med at pille i helt nye maskiner for at få dem til at rende hurtigere, bedre, anden acceleration m.m og tro det er en MC med 50 HK de har fået, ville det samme være gældende.

Faktum er at mange af dem lider under restriktionerne, for 4-taktere har altså en anden måde at køre på end en 2-takter.
Det resulterer ofte i at man som forhandler faktisk skal "pille" lidt allerede fra start for ikke at få kunderne på nakken ret hurtigt
Men det fatter mange nye scootister ikke og vil have dem til at gå som naboknægtens NRG med Hebo tun m.m. DET KOMMER DE ALDRIG TIL.

Det resulterer i en masse snak frem og tilbage om de her dårlige maskiner og bla bla bla.

Jeg tror det er lidt den konsekvens AMC har taget og så selv fået udviklet en maskine de mener der kan holde. Ove har mig bekendt selv haft fingrene i de forskellige dele til motoren og fået specificeret dem til det bedste der kan skaffes derovrefra.

Det håber jeg at finde nærmere ud af når vi ( knægten) får lidt km på den.

Men ondtil nu har der ikke været nogetsomhelst at udsætte på den.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#4
Jeg tror man må holde sig for øjet at der er tale om 2 forskellige kørestil.
Hvis man ikke har langt at køre, kan godt lide hurtigt optræk, vil gerne have en simpel scooter, skal man vælge en 2 takt. Har man langt at køre, et lunt sted at opbevare scooteren i om vinteren, sætter pris på at køre rimelig langt på literen og har man ikke langt til en forhandler(medmindre man kan klare det hele selv) skal man vælge en 4 takt.
Inden man beslutter sig for den ene eller den anden skal man sikre sig at der er mulighed for at få reservedele til den(eller en pålidelig forhandler ikke langt væk fra hvor man bor).
Jeg har tidligere skrevet både om Listo lignende scootere og om 2 takter. Jeg har en knægt på 23 som kører ca 64 km om dagen(han kører på en PGO Big Max). Det eneste der kan påvirke kørslen er i virkeligheden fugt (selvfølgelig kan alt gå i stykker med tiden).

Han har prøvet et par 4 takter men de er ikke hans kop te. Det skal gå stærkt(i hvert fald med optrækket) i hans alder. Han kører ca 25 km/l (altid fuld gas) og dyret kører vel ca. 55 km/h.
Så har jeg et par kunder som kommer med deres Listo. Det er lidt ældre folk der sætter pris på en tyst scooter og en god økonomi og er mere eller mindre ligeglade med udseendet af scooteren(de skal ikke imponere pigerne mere, de har fast varan derhjemme :? ) Listoerne kører ca 40 km på en liter benzin.
Hvis jeg skulle køre 64 km om dagen ville jeg helt klart vælge en 4 takt(jeg er 54, tidligere MC mekker) nok en Baotian og jeg ville holde mig langt væk fra forskellige "tilbud" mange firma "optræder" med.
I virkeligheden skal man vælge alt efter hvor man bor(læs hvor langt væk man har til reparationer og/eller stumper) eller have en aftale med en der ejer en trailer og er villlig til at hente scooteren på den.
Svar
#5
Jeg må nok have lov at sige, at jo flere informationer, jeg får, jo sværere bliver det at træffe valg.
I skrivende stund aner jeg ikke hvor jeg skal begynde.
Det startede med, at jeg kiggede til 4 takterne fordi de netop var relativt billige og kører lanmgt på literen. Men så melder tvivlen sig.

Og tvivlen er selvfølgelig næret af, at de fleste 4 taktere til overkommelig pris netop er kinesere uden mulighed for at der er gjort erfaringer i årevis med dem. Sagt anderledes.. der er de, der mener de her 4 takts kinesere næppe har 5 leveår, og det vil jeg bare ikke.
Så hellere betale lidt mere og få fornøjelsen af, at tingene kan holde.Men det er selvfølgelig mest gisninger og jeg skal ikke modificere den , jeg køber.Den forbliver lovlig og kan stå inde om vinteren og skal nok blive plejet godt.Dog er jeg ikke sikker på hvor meget jeg selv vil kunne udføre af småreperationer.

Derfor er jeg mere forvirret end da jeg fandt denne her side.Men det er måske meget godt, at man begynder at tvivle på den første indskydelse.
Lige nu kigger jeg også til PGO, da jeg har en fornemmelse af, at det er meget driftsikre maskiner, hvilket "listo"erne måske ikke helt kan leve op til.
Og så er der jo også Peugeot vivacity, men en helt anden pris.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis du tænker i peugeot baner,så er der også forskellige ludix modeller
til priser fra 10000 kr og opefter.
Svar
#7
1) Hvor bor du henne Zara?
2) Hvor langt har du til et værksted?
3) Hvor langt skal du køre dgl og er det i al slags vejr?
4) Hvor meget kan du selv lave? Har du adgang til værktøj/carport/garage?
5) Har du pengene til at købe for eller skal du have den finansieret?
6) Hvor gammel er du?

Start med at svare på disse spørgsmål, så kan vi komme med bedre forslag Grin
Svar
#8
Cykelløs Skrev:1) Hvor bor du henne Zara?
2) Hvor langt har du til et værksted?
3) Hvor langt skal du køre dgl og er det i al slags vejr?
4) Hvor meget kan du selv lave? Har du adgang til værktøj/carport/garage?
5) Har du pengene til at købe for eller skal du have den finansieret?
6) Hvor gammel er du?

Start med at svare på disse spørgsmål, så kan vi komme med bedre forslag Grin

Jamen her følger svaren :

ad 1 Horsens
ad 2 jeg har 2-3 km til værksted og har bil/trailer, så jeg kan sagtens komme på værksted
ad 3 jeg regner med et årligt kørselsbehov på mellem 2500-3000 km. Over hele året.Dog ikke i regnvejr medmindre jeg bliver "fanget i" regnen ,når jeg kører
ad 4 Jeg har adgang til garage/noget værktøj(men ikke særligt scooter værktøj. Jeg kan formentlig hvad angår vedligeholdelse mest sørge for de ydre tings velbefindende. Motorproblemer kan jeg umiddelbart ikke løse. Jeg kan således formentlig skifte olie(på 4 takter, evt. gearolie) og sørge for at holde køretøjet rent og velplejet (-motor)
ad 5 jeg betaler kontant og det skal ikke finansieres .Oprindelig have jeg sat 5-9000 kr af til formålet. Men jeg er egentlig interesseret i det samlede omkostninger over tid.Og videre optaget af driftssikkerhed.Og det gør ikke noget, at scooteren kan leve over 10 år og kan køre i hvert fald ½k kilometer.
ad 6 jeg er 42 år og har bil ved siden af.Scooteren skal køre lovlig
Svar
#9
Ok, så efter bedste skøn og efter at jeg selv har forvisset mig om at kvaliteten er rimelig(ved selv syn) vil jeg foreslå følgende til 7295,- alt i alt (inkl leveringsomkostninger dog minus ca 700 kr/år til forsikring):
http://www.scooterparts.dk/product.asp?p...856&page=1
Det er en Aprilia kopi. Stort set alle reservedele forefindes. Snak med scootergården om hvilken forhandler der skal varetage opgaven hvis der er reklamationer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Cykelløs Skrev:Ok, så efter bedste skøn og efter at jeg selv har forvisset mig om at kvaliteten er rimelig(ved selv syn) vil jeg foreslå følgende til 7295,- alt i alt (inkl leveringsomkostninger dog minus ca 700 kr/år til forsikring):
http://www.scooterparts.dk/product.asp?p...856&page=1
Det er en Aprilia kopi. Stort set alle reservedele forefindes. Snak med scootergården om hvilken forhandler der skal varetage opgaven hvis der er reklamationer.
Jeg har kiogget en del på den og særligt dens Storebror" Gazelle, der koster 1000 kr. mere.Jeg kan bedst lide gazelle designet.
Jeg er dog i tvivl om, hvad sædehøjden er på disse (den må nemlig ikke være for høj og umiddelbart har gazellen jo mindre dæk/fælge og vel lidt lavere, men jeg ved det ikke.)
Hvor ligger den butik i Dk?
Svar
#11
Jamen adressen, tlf nr. o.s.v står nederst på siden.
Jeg kan sige at det er et velrenomeret firma der har eksisteret i mange år. Deres service er upåklagelig dog foretrækker jeg at køre derned frem for at få delene tilsendt med posten(jeg har ca 60 km til Stensved). Det hænder at deres forudsigelser ikke holder vand m.h.t leveringstiden(læs at det tager mere end 2 dage at få tingene frem men aldrig en uge).
De har også fast pris for service og mange andre ting men dette er ikke relevant for dig.
Set med dagens øjne og hvad man betaler mange andre steder er de ikke dyre. Deres reservedelspriser er også acceptable. Stort set alt hvad jeg skal bruge til 2 takter køber jeg der.
Svar
#12
Cykelløs Skrev:Jamen adressen, tlf nr. o.s.v står nederst på siden.
Jeg kan sige at det er et velrenomeret firma der har eksisteret i mange år. Deres service er upåklagelig dog foretrækker jeg at køre derned frem for at få delene tilsendt med posten(jeg har ca 60 km til Stensved). Det hænder at deres forudsigelser ikke holder vand m.h.t leveringstiden(læs at det tager mere end 2 dage at få tingene frem men aldrig en uge).
De har også fast pris for service og mange andre ting men dette er ikke relevant for dig.
Set med dagens øjne og hvad man betaler mange andre steder er de ikke dyre. Deres reservedelspriser er også acceptable. Stort set alt hvad jeg skal bruge til 2 takter køber jeg der.
ok..må lige tjekke op på sædehøjden telefonisk.
Men der er jo også denne her :
http://www.chopperhouse.dk/viewproduct.p...=41&ID=466

Har du/I nogen ide om hvad det er for en?
Svar


Forum spring: