Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vægtafgift på mc'er!
#1
Er der vægtafgift på mc lige som der er på bil? I så fald, hvor meget?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ved at den omkring 2002 2003 lå på 550KR. så det er sikkert ikke steget meget siden
Svar
#3
Ca. 750 kr. så vidt jeg har hørt på de små maskiner.
Selv kører jeg på mine firma prøveplader, så jeg ved det ikke med sikkerhed.
Ansvars forsikring kan også fåes til ca. samme pris siger nogle af kunderne.
Der er ingen af dem der har kasko på.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#4
Parkhave Skrev:Ca. 750 kr. så vidt jeg har hørt på de små maskiner.
Selv kører jeg på mine firma prøveplader, så jeg ved det ikke med sikkerhed.
Ansvars forsikring kan også fåes til ca. samme pris siger nogle af kunderne.
Der er ingen af dem der har kasko på.

Velsagtens fordi hvis det er en 1.gangsforskiringstager, koster det jo røven ud af bukserne(op imod 20.000 kr pr. år). Måske ikke lige det prisleje en kineserMC, bliver sat til??
Svar
#5
Det kan jeg svare på. Til maj hopper jeg på nakken af en T-Rex 110.

Vægtafgiftsloven finder du på:
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_o...2.html?rel

Motorcykler koster 580 kr pr. år - i 2006.

TopDanmark er billigst med forsikring, hvis du har en lille maskine og bare skal have ansvar (med vinterdækning). Den varierer lidt efter hvor i landet du bor, men for maskiner mellem 0-175 ccm er prisen 1. år ml. 1200-1400 kr. , 2. år ml. 1000-1100 kr., og 3. år ml. 800-900 kr. - så allerede 3 år du kører på den er den ligeså billig som en 45'er.

Og du behøver ikke være kunde hos dem i forvejen. eller have andre forsikringer dér hvis du skal have en ansvar - kun hvis du skal ha kaskodasko skal du være totalkunde.

/Nighthawk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ups... ej TopDanmark ... beklager - det er selvfølgelig GF FORSIKRING.

Hent denne pdf:
http://www.gf-forsikring.dk/files/10059M...?frames=no&
"Gode bilister passer godt på deres kværn"

Der er priser, landsdele og alt man gerne vil vide. Se side 3 for priser.

Og det var altså GF Forsikring.

TopDanmark - hvis du vil leve fattigere..... Ked af det

GF = Grumme Fed forsikring. 8)
Svar
#7
Nighthawk Skrev:Det kan jeg svare på. Til maj hopper jeg på nakken af en T-Rex 110.

Vægtafgiftsloven finder du på:
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_o...2.html?rel

Motorcykler koster 580 kr pr. år - i 2006.

TopDanmark er billigst med forsikring, hvis du har en lille maskine og bare skal have ansvar (med vinterdækning). Den varierer lidt efter hvor i landet du bor, men for maskiner mellem 0-175 ccm er prisen 1. år ml. 1200-1400 kr. , 2. år ml. 1000-1100 kr., og 3. år ml. 800-900 kr. - så allerede 3 år du kører på den er den ligeså billig som en 45'er.

Og du behøver ikke være kunde hos dem i forvejen. eller have andre forsikringer dér hvis du skal have en ansvar - kun hvis du skal ha kaskodasko skal du være totalkunde.

/Nighthawk


Ik helt lige så billigt.
jeg er forsikret hos min bank ( sparekassen faaborg) Jeg betaler 325 kr om året for ansvar til min listo. Drøn billigt faktisk :-D
Svar
#8
cj@clon.dk Skrev:Ik helt lige så billigt.
jeg er forsikret hos min bank ( sparekassen faaborg) Jeg betaler 325 kr om året for ansvar til min listo. Drøn billigt faktisk :-D

Må nu nok sige at som scooter 45 forsikring er det meget billigt.
Jeg betaler selv omkring de 750kr,- for selvsamme scooter.

Men nu er der faktisk tale om en MC-scooter, så jeg tvivler på at nogen kan gøre det billigt som din bank kan mod din scooter Blink med øjet

- men igen, det gør jo ikke din forsikring mindre billigt. Jeg er sku lidt misundelig..
Svar
#9
Jeg tror også man kan forhandle sig til en bedre pris, hvis man f.eks er elitebilist med 10 års skadefri kørsel i fx bilen. Så kan man sagtens få en superbillig 45'er forsikring gennem sit selskab - og man kan sandsynligvis få elitestatus på en MC med det samme.

Jeg har en arbejdkollega - de har stort hus, bil og ulykkesforsikringer på hele familien (2 voksne og 3 børn). De købte en 45'er sidste år og skal kun betale statsafgifterne (under 100 kr) ... deres forsikringsselskab smed en "gratis" 45 forsikring i nakken på dem. Men de betaler også 15.000 om året til deres selskab.

Men for en grøn ny MC'ist med 0 km og 0 års ancennitet, der er GF's priser ganske rimelige - og de billigste jeg har fundet indtil nu, som ikke kræver andre forsikringer dér.

F.eks får vi vores bilforsikring (ansvar) til 3045 kr gennem min kærestes fagforening. Hvis jeg skal have en ansvarsforsikring til den samme bil gennem TopDanmark (Ascona 1.6 1988), skal vi give 10.200 kr om året! - altså en merpris på over 7000 kr - 234%. Alka, Alm.Brand, Fair, Tryg osv kan heller ikke matche prisen. Så jeg vil ikke flytte min bilforsikring -
fagforeningen tilbyder p.t. ikke MC-forsikringer, så jeg skal finde et sted, hvor jeg kan få en forsikring til mc og intet andet - og det kan GF.

Jeg giver 760 kr / år for min Listo gennem TopDanmark. (Har altid haft mine 45'ere og 30'ere dér)

De første 2 år jeg kører MC-scooter i stedet bliver forsikringen en anelse dyrere (men jeg må jo også køre det stærkere - og motoren er større).

0-1 år = 1279 kr /år = merpris 519 kr i forhold til Listoen
1-2 år = 1119 kr /år = merpris 359 kr i forhold til Listoen
2-? år = 802 kr /år = merpris 42 kr i forhold til Listoen

Nu har jeg gået ud fra at Listoens+MC-scooterns forsikring ikke stiger - det gør den selvfølgelig - mellem 2 og 3 % - så hvis vi siger 3% om året for begge ser det således ud:

0-1 år = 1279 kr, Listo 760 kr, merpris 519 kr i forhold til Listoen
1-2 år = 1152 kr, Listo 782 kr, merpris 370 kr i forhold til Listoen
2-? år = 826 kr, Listo 806 kr, merpris 20 kr i forhold til Listoen.

Så når jeg har kørt 2 fulde år år jeg ned på en merudgift på sølle 20 kr om året - køber du en PGO T-Rex 110 kan du rende ca 105 km/t - så en hastighedsforøgelse på 60 km/t - lovligt - altså 133% mere end Listoen, for 20 kr om året ... I can live with that.

Selvfølgelig kommer så vægtafgiften på 580 kr, oveni, men nu er du også på en MC og skal ikke spekulere på begrænsninger, skæve hastighedsgrænser eller lignende. Det synes jeg er en Plovmand værd.

Ja, udregningerne er vejledende, men giver alligevel et billede af hvor meget differencen formindskes over de 2 første år. 8)

Så det kan faktisk ikke "betale" sig at have en 45'er, hvis man har mc-kort, hvis man tænker på fordelene kontra den lillle merpris.

/Nighthawk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hold op det går godt i dag - slåfejl og skrivebøffer rulez... :oops:

Med en PGO T-Rex 110 kan du rende ca 95 km/t

Jeg mente at med en PGO T-Rex 150 kan du nå de 105 km/t.
Svar
#11
Jeg sad lige og læste de forskellige indlæg igennem, og Jeg har selv kort til MC, og har også haft en for 10 år siden.
Og de største grunde for mig til ikke at købe en (Har netop idag modtaget en listo) Er Benzin økonomi, og det relativt lille kørselsbehov jeg har.
Jeg gider ikke kører land og rige rundt på min MC/Scooter i weekenderne, den skal kun bruges når jeg skal på arbejde, og hvis jeg skal på korte visit rundt omkring.
Jeg er meget glad for at køre scooter, så kan man også komme af med hjelmen, hvis man lige skal ind i en butik og handle. Det er trælst at skulle have sin hjælm med ind i Aldi på armen.

Bare en betragtning fra min side

Bjarne
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar
#12
Jeg har hørt at hvis mc-en er det rigtige mærke og man selv har en masse mærker på ryggen og "tusser" på armene kan man roligt lade sin hjelm hænge på styret når man går i aldi LOL
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar


Forum spring: