Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kan benzin blive for gammelt?
#1
Hej.

Jeg fandt lige en dunk benzin, som jeg ved har ligget i langt tid. Så jeg ville lige høre om benzin kan blive for gammelt til at man kan bruge det ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Når det lugter af en blanding af terpentin og petrolium, så er der ikke meget godav i benzinen mere, og så skal du ikke bruge det på en motor.
Svar
#3
Hvor længe kan det så ligge før det ikke kan bruges mere?
Svar
#4
quint Skrev:Hvor længe kan det så ligge før det ikke kan bruges mere?

Det er forskelligt, kommer an på hvad det er i og temp. osv. Derfor kan man bare lugte til det.
Svar
#5
Min bror havde sin forrige bil klodset op i en årrække, da han af medicinske grunde ikke kunne køre.

4-5 gange om året fik han dog lige startet motoren op, så der kunne ske lidt cirkulation af olie mm. Efter 1½ år, var det dog slut. I hvert fald til han fik hældt lidt frisk benzin på tanken.
Som han sagde: Det lignede nærmest smøreolie.

I dag futter han så rundt i en temmelig særpræget udrustet Mercedes diesel fra 1984. Bl.a. er generatoren pillet ud, og i stedet er der sat solpaneler på taget!

Til gengæld kan han nu køre! Og det er jo ganske rart, når man bor i øde egne af USA!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy Skrev:Det er forskelligt, kommer an på hvad det er i og temp. osv. Derfor kan man bare lugte til det.

Okay tak for svaret.

Men det burde da ikke være noget problem at have det ligge i 1-2 måneder?
Svar
#7
quint Skrev:Okay tak for svaret.

Men det burde da ikke være noget problem at have det ligge i 1-2 måneder?

Det kan nok gå.. :wink:
Svar


Forum spring: