Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot50 problem.
#1
Så fik jeg anskaffet mig en ny scooter, og den kørte os fint de første par timer. Men så er den begyndt at drille når jeg starter den. Den står fint i tomgang, også kan man give den gas i 2-3 sek så går den ud.

Har tjekket luftfilteret, det var ikke vådt eller noget.

Any help?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ny brugt, eller helt ny scooter??

Hvis det er en brugt, så ville jeg rense karburator, tjekke tændrør/hætte, stelforbindelse. Og hvis den kører på meget gammelt benzin(flere måneder) så skift det ud med noget nyt og evt. også ny olie i oliebeholderen.
Svar
#3
Den er brugt ja.. Synes bare det er mærkeligt at den så giver op nu, altså først efter der er blevet kørt lidt på den.
Svar
#4
banjobouner Skrev:Den er brugt ja.. Synes bare det er mærkeligt at den så giver op nu, altså først efter der er blevet kørt lidt på den.


Det kan jo skyldes, at den har stået stille meget længe??
Svar
#5
Jps Skrev:Ny brugt, eller helt ny scooter??

Hvis det er en brugt, så ville jeg rense karburator, tjekke tændrør/hætte, stelforbindelse. Og hvis den kører på meget gammelt benzin(flere måneder) så skift det ud med noget nyt og evt. også ny olie i oliebeholderen.

Ved godt det er lidt OT, men hvordan renser man karburatoren?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Godt spørgsmål Haugbolle :P

Jeg skulle ikke mene den har stået stille i lang tid, men det kan jo være.
Svar
#7
h_haugbolle Skrev:Ved godt det er lidt OT, men hvordan renser man karburatoren?

Med trykluft eller renser den i ren benzin, rensebenzin eller andet i den dur.
Karburatoren skal skilles helt ad, så det hele kan blive renset.

Og banjobouner:

Hvordan så det luftfilter ud? Var det kulsort på den side, der vender ind mod karburatoren?
Svar
#8
Jps Skrev:Med trykluft eller renser den i ren benzin, rensebenzin eller andet i den dur.
Karburatoren skal skilles helt ad, så det hele kan blive renset.

Og banjobouner:

Hvordan så det luftfilter ud? Var det kulsort på den side, der vender ind mod karburatoren?

Uuh ha, det har jeg sq allerede glemt :oops:


Finder lige ud af det..
Svar
#9
Jps Skrev:Med trykluft eller renser den i ren benzin, rensebenzin eller andet i den dur.
Karburatoren skal skilles helt ad, så det hele kan blive renset.

DVS tage en balje med fx benzin og lade det ligge natten over ?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
MartinAndersen142 Skrev:DVS tage en balje med fx benzin og lade det ligge natten over ?


Det kunne være en god idé, men kun hvis den er godt møjet til, både i og udenpå karburatoren.
Da jeg jeg ikke havde trykluft som rensemiddel, brugte jeg ren benzin og en dåse i passende størrelse, og så gav jeg ellers karburatoren en rystetur i benzinen Smil.

Og til dyser og lignende dele i den, brugte jeg en cykelpumpe til at blæse dem igennem Grin.
Til at tørre karburatoren, brugte jeg en fnugfri klud.
Svar
#11
Nu fik jeg kigget på luftfilteret og tog et billede af hver side så du lige kan se:

http://s191.photobucket.com/albums/z250/...=side1.jpg

http://s191.photobucket.com/albums/z250/...=side2.jpg

Jeg prøvede også at starte uden luftfilter, samme reaktion, kan give fuld gas lidt også går den ud. Også hvis man starter igen kan man næsten ikke give gas før den går ud.
Svar
#12
Jps Skrev:Det kunne være en god idé, men kun hvis den er godt møjet til, både i og udenpå karburatoren.
Da jeg jeg ikke havde trykluft som rensemiddel, brugte jeg ren benzin og en dåse i passende størrelse, og så gav jeg ellers karburatoren en rystetur i benzinen Smil.

Og til dyser og lignende dele i den, brugte jeg en cykelpumpe til at blæse dem igennem Grin.
Til at tørre karburatoren, brugte jeg en fnugfri klud.

Kan man evt bare lade den ligge natten over og tørre, eller kan man også bare bruge et rent viskestykke? Smil
Svar


Forum spring: