Søg Garagen Hej Gæst! Register

Alt om Kymco Agility
#1
Info om Kymco Agility:
  • Hastighed : Fås som 30km/t og 45km/t
  • Versioner : Agility Sport fås som 30km/t og har de forreste blinklyset integreret i frontskjoldet istedet for eksternt under styret.
  • Farver: Sort og Sølv (Sport versionen fås kun som Sort)
  • Internt navn : KG10SA
  • Motor : 4 Takts 49,5 cc (Skulle være en kopi af den kendte "honda" GY-6 motor som bruges i mange scooter mærker)
  • compression : 11/1
  • Kraft : brugermanual siger målt 2,6KW ved 7500RPM, service manual siger max 3.5KW ved 7500RPM
  • Moment : 0,35kg.m ved 7000RPM
  • Tomgang : ved 1700RPM
  • Tændrør : (NGK C7HSA) eller (Champion-P-RZ9HC)
  • Dæk : 12 Tommer
  • Dæk for : 120/70-12 56J (Tryk 1,75kg/cm²)
  • Dæk bag: 130/70-12 56J (Tryk 2,25kg/cm²)
  • Brændstof : Blyfri benzin 92oktan.
  • Motor olie : 0.8 Liter SAE15W40 (API:SF)
  • Benzin tank : 5 Liter
  • Batteri : 12volt 4Ah (13,1volt = fuldt opladet, 12,3volt = ikke fuldt opladet (målt ved 20gra.celsius))
  • Batteri opladning : 0,4Ampere i mellem 5 til 10Timer.
  • Sikring : 7 Ampere
  • Brændstof forbrug : 50Km per Liter
  • Frihøjde : 11,2 cm
  • Motor nummer : Står mellem kickstarter og støtteben.
  • Lys : Halogenforlygte og Klare blinklysglas
  • Støtteben : Side og centerstøtteben
  • Start : El og kickstart
  • Ventiler: I manualen står der vist 0,05 men flere personer siger de skal stilles til 0,08 begge to og en anden siger at udstødningen skal stilles til 0,05. Forvirret ? os mig.
  • Dyse: #80 (kan ikke udskiftes, hvis der er monteret Kymco karburator)
  • Vægt : tør 97kg.
  • Hjelmholder og plads til integralhjelm under sædet
  • Blinkfunktion med akustisk signal

Download :
Hjemmesider :
Begrænsninger :
  • Forhøjet gliderør i vario
  • begrænset CDI

Videoer og Billeder :
Agility'er til salg :

[*]KYMCO står for Kwang Yang Motor COmpany limited
[/list]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
ScooterGrisen Skrev:Motor: 4-takt, luftkølet
Motorvolumen: 49,5 cc
Effekt: 3,7 hk ved 7.500 om/min
Drejningsmoment: 3,5 Nm ved 7.000 om/min
Transmission: CVT (automatisk)
Størrelse LxBxH: 1.955 x 750 x 1.150 mm
Vægt: 106 kg
Dæk for: 100/80 x 14
Dæk bag: 120/80 x 14
Benzintank: 7 liter

De data, du citerer fra Nellemann & Drewsens Kymco brochure, er forkerte. Der er vist en eller anden i reklameafdelingen, der er kommet til at kopiere data fra Super 8 scooteren over på siden med Agility. Agility har ikke 14-tommer hjul, men 12-tommer. :roll:

prøv at se http://www.kymco.com

Ellers godt initiativ. Grin
Entdrosseln wir!
Svar
#3
ja det kan jeg godt se nu. takker. hvis du har noget mere info på agility'en må du gerne skrive dem her.
Svar
#4
Jeg kan da sige, at servicemanualen ligger her på B:S i downlod sektionen:
http://www.billig-scooter.dk/dload.php?a...file_id=45

Begrænsninger: Forhøjet gliderør i vario, begrænset CDI
Begge dele kan bla. fås hos zzip:
http://www.zzip.de/zipshop/
Ruller: 6,5 g
Tændrør (10mm nøgle): Foruden de nævnte - også NGK CR7HIX (iridium) til 168,- Fortvivlethock: (jeg kan ikke mærke den store forskel - måske lidt "blødere" motorgang og accelleration):
http://www.motomike.eu/mcbutikken/catego...cle/136815
Dyse: #80 (kan ikke udskiftes, hvis der er monteret Kymco karburator)
Ventiler: Stilles til 0,08 - ikke 0,04 eller 0,05, som er nævnt i manualen.
Rem: Kymco (Bando V/S), kan fås til halv pris hos bla. racingplanet under navnet Naraku:
http://shop.racingplanet.de/catalog/nara...26_105_366
Erstatningslydpotte: Tecno Straight. Koster det halve af originalen, og kan også bruges til 80ccm cylinder:
http://shop.racingplanet.de/catalog/tecn...26_105_556
47mm cylinderkit:
http://shop.racingplanet.de/catalog/nara...26_105_365
51mm cylinderkit m/topstykke:
http://shop.racingplanet.de/catalog/nara...26_105_365


Originale reservedele kan fås hos bla.:
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/cat...1_1579_514

Anbefalet forbedringer :wink: Nyt gliderør, ny cdi, Malossi Multivar til Agility, ny tændspole f.eks.: KITACO (yder 31.000v istedet for originalens 16.000v)
http://shop.racingplanet.de/catalog/nara...26_105_372

Især udskiftning til Multivar, vil give en markant bedre accelleration.

Det var, hvad jeg lige kunne komme på :wink:
- og jo, hvis du selv vil skifte ruller, skal du nok investere i et holdeværktøj til varioen:
http://shop.racingplanet.de/catalog/-yup...h=26_32_61
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Ellers kan man bare søge google på GY6, Det er motoren som sidder i Kymco Agility'en.
Så er der masser af information !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
aha,,, mange gode oplysninger om fars mokkebik. Jeg takker Grin
Svar
#7
Stelnummeret findes på et lille, ofte godt tilsnasket skilt bag forhjulet. (Naturligvis også bag forskærmen, da det sidder på stellet.)

Ventil-frigang siges at skulle være 0.08 mm for begge ventiler.

Der påstås at være en 3. begrænsning i karburator (forhindrer for meget gas), som dog for det meste er fjernet ved levering. I modsat fald skal maskinen angiveligt end ikke være i stand til at starte.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#8
Ja, ikke noget med 0,05mm, det er 0,08mm på begge ventiler.. Udråbstegn (kan ikke siges for tit)
Svar
#9
OHC = OverHead Camshift
Det ville sige overliggende knastaksel, jeg tvivler på de små 4-taktere laves på andre måder Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej, jeg ved godt at dette er en oldgammel tråd, men da det mere er en faktaboks end en tråd, vil jeg da lige tilføje noget, så man får så meget som muligt information med, hvis som ny bruger finder dette emne vha søgeboksen. Det er jo stadig en populær scooter, som nogle køber. Grøn grin

Jeg har fundet nogle reservedelstegninger på denne scooter og dens storebror, og jeg kan betryggende rapportere at de begge kører med samme bremser, så agility 50'erens bremser er så gode at de også bruges på 125cc modellen, men jeg mener dog at have læst at bremserne er anderlesdes på agility 200 modellen, som der findes typegodkendelse til her i landet, men som underligt nok ikke sælges nogen steder. Fræk

Ifølge reservedelstegningen på 125 modellen har den kun én bagstøddæmper, men jeg mener at have fået at vide at alle scootere på 125 kubik eller over har to bagstøddæmpere, hvilket også bekræftes af den amerikanske kymco side. Muligvis varierer det alt efter hvor i verden den sælges, ligesom at de i USA ikke har mulighed for at slukke forlygten eller sætte på positionslys. Grøn grin

Jeg vil også tilføje, at indsugningsspaceren er en millimeter for lille i diameter i forhold til studsen, 1-2mm for lille i forhold til indsugningskanalen og at den har skarpe kanter, hvilket i teorien ikke er optimeret flow, men i praksis ikke gør nogen forskel på den normale maskine.

Noget andet, som er værd at tilføje om maskinen er, at standart dækkene ikke er noget værd. Der står "nylon" på dem, så de er måske ikke lavet af en normal gummiblanding, og de kan ikke stå fast i regnvejr, hvilket kan betyde at hele scooteren glider sidelæns når man drejer. Schwalbe Iceman vinterdæk er kanon gode dæk om vinteren, hvor standart dækkene er endnu mindre værd, men jeg har endnu ikke prøvet nogen sommer- eller helårsdæk. Smil

En sidste ting, som er lidt specielt for denne maskine er, at man kan få en Leo Vince udstødning lovligt til den. Den udstødning hedder LZ-7470 og er kun typegodkendt til en håndfuld kymcoer, hvor agility 50'eren er en af dem. Smil
Denne udstødning er kun lovlig så længe begrænsningen sidder i forrøret. Begrænsningen her er en tragt, som er svejset fast med en lille klat, hvilket betyder at den nemt skulle kunne slås af med en hammer, men det ved jeg ikke noget om.
Selv med tragten i giver denne udstødning en dyb mc-agtig lyd i tomgang og en aggressiv lyd, når man åbner gasspjældet og omdrejningerne stiger. Dog bliver lyden meget ensartet når man først er sat i gang og man kan tydeligt høre at det er en 50 kubiks motor der sidder i. Smil
Hvis man har intentioner om at køre med begrænset vario bør man holde sig fra denne udstødning, da de høje omdrejninger og den lave fart gør, at man har meget larm lige ved siden af hovedet hele tiden, og det er både til at blive bims og døv af. Grøn grin

Lille tilføjelse:
- Forlygten er som sagt halogen, og er 35/35W

- Statoren er opgivet til at give 144W ved 5000 omdr.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
Nellemann, som er Danmarks importør af Kymco, har lige skrevet tilbage til mig med udstødningsgasserne på agilityerne. Agility 50 er dog målt efter EURO2 måden at måle på, idet det er den knallerter skal opfylde, mens den større motor er målt efter EURO3.

Agility 50:
CO: 0,458 g/km
HC + NOx: 0,391 g/km

Super 8 125 (som nellemann mener har samme motor som agility 125):
CO: 1,55 g/km
HC: 0,2 g/km
NOx: 0,15 g/km
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#12
(27-11-2007, 22:39)ScooterGrisen Skrev: ....
[*]Brændstof : Blyfri benzin 92oktan.
....
[*]Benzin tank : 5 Liter
....
[*]Batteri opladning : 0,4Ampere i mellem 5 til 10Timer.
...
[*]Dyse: #80 (kan ikke udskiftes, hvis der er monteret Kymco karburator)
...
Citatet er klippet fra første post og er de ting som jeg er i tvivl om.

Først, kan det virkelig passe at den kører på 92 oktan benzin? Alt kører da på 95 oktan idag og det er ikke mange steder man kan få 92 oktan mere heller.

Det næste, så har jeg læst et eller andet sted med Kymco facts at benzin tanken er på hele 7 liter og altså ikke 5 liter. Nogle ejere som kan be-afkræfte dette?

Batteri opladning.. Wow det var jo nærmest ingenting, som jeg læser det, så er det målt fra den 5 køretime til den 10 køretime, hvilket jo er 5 timers kørsel. Og hvis den kun spytter 0.4 amp ud på 5 timer, så får man jo aldrig opladet batteriet hvis man bruger starter motoren tit. Hvis man regner de 0.4 amp ud til watt, så er det: 400 Ma*12/100= 48 watt på 5 timer :O
Det er kun 9,6 watt i timen :O
Jeg ved så ikke hvilke lygter der har været tændt og hvad de bruger, men det kan da ikke være mere end små 40 watt de har brugt, og så ender vi ud med at den kun laver 50 watt i timen, det er jo stort set ingenting :O Man kan købe en spændingsregulator som laver 100 watt, hvilket må siges at være noget af en forbedring, det er også derfor jeg tvivler på de første tal som er angivet i den første post, medmindre nogle selvfølgelig kan bekræfte dette...

Og så var det om dysen, der står den ikke kan udskiftes, men så vidt jeg ved er dette heller ikke korrekt, dette sæt skulle passe på en Kymco Agility: http://www.speedline.dk/da/scooter/dyses...-nk200-11/

Nogle som kan rette mig, eller sige at jeg har antaget disse ting korrekt?
Svar


Forum spring: