Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mængde af gearolie på SYM Symphony 50?
#1
Er blevet i tvivl:
? Skal gearolie fyldes på til det løber ud af påfyldnings-hullet? Er det sådan man sikrer at der er nok, men ikke for meget?
Har idag fyldt 170ml på som der står i manualen til Peugeot Tweet (med samme motor-type), men skal jeg fylde mere på til det løber over?
Vh Lars
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det mest normale er at der kun skal være 120 ml gear olie i reduktions gearet hvor at baghjulet sidder på, jeg tror ikke at det er en god ide at fylde op så det løber ud i toppen hvor proppen sættes i Målløs  .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Er der for meget olie så det står op til påfyldningen er der også permanent olie bag din simmering til baghjulslejet.
 Er den pakdåse ikke helt tæt kan der pladre gearolie ud til bremsebakkerne. der kan ske lidt det samme med simmeringen til gearakslen (lige bag remskiverne)  Der står ikke olie op i det niveau ved normal påfyldning, simmeringene skal holde tæt for det der pladres rundt når du kører, og tandhjulet drejer rundt i baggearet.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#4
Tak for input
Der tegner sig et billede af at jeg egentlig har gjort det rigtige, nemlig kun fyldt på som anbefalet
Tak, nu sover jeg nok lidt bedre i nat
Svar
#5
Der står 170ml i manualen til Sym Symphony også  Thumbs Up
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Thumbs Up Nu er jeg helt rolig
Svar
#7
(17-05-2020, 11:43)mops Skrev: Thumbs Up Nu er jeg helt rolig

En Kymco Super 8 4T bruger 180 ml ved skift.
Kymco Super 8 4T 50 2015 3.000 km

PGO T-Rex 50 2010 36.000
Svar


Forum spring: