Søg Garagen Hej Gæst! Register

Slange klemme tang
#1
Halløj

Jeg skal bruge noget værktøj til at stoppe benzin der løber ud af en slange. Dvs jeg skal skifte benzinfilter på min bil, men jeg kunne også godt bruge det til scooteren nogle gange.
Man kan købe en klemme tang eller to til at blokere benzinslangen, men hvis slangen er bare lidt mør indvendigt, så brækker der små gummistykker af slangen og måske stopper benzintilførslen. Så jeg skal finde en anden løsning.

Jeg så engang en gut der brugte en lille gummi-kegle som blev proppet op i slangen. Det var ret smart. Men jeg kan ikke finde nogen der sælger dem.

Nogen der kan hjælpe?

Der sidder vist sådan en prop i slangen fra luftfilteret på en Kymco Super 8, hvis jeg ikke husker helt forkert.

PS: Man kan få nedenstående i USA til 7-8 kr. men ikke online (se billeder)







[Image: 222.png]

[Image: 111.png]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
[Image: 86-0980_xl_1.jpg]
Pluss
[Image: 2]
Svar
#3
Lidt forklaring på det tape og skruen ville være rart  Grin

Hvis du mener at man skal skrue den ind i slangen, så kræver det at man kender den indre diameter på slangen. Og hvis man skal prøve sig frem med forskellige strørrelser skruer, så er der blevet plask vådt af benzin inden man får lukket af.


Tapen ved jeg ikke hvad skal bruges til.
Svar
#4
(27-01-2020, 16:02)KymcoSuper8-125 Skrev: Lidt forklaring på det tape og skruen ville være rart  Grin

Hvis du mener at man skal skrue den ind i slangen, så kræver det at man kender den indre diameter på slangen. Og hvis man skal prøve sig frem med forskellige strørrelser skruer, så er der blevet plask vådt af benzin inden man får lukket af.


Tapen ved jeg ikke hvad skal bruges til.

Det hvide "tape" skal formentligt vikles omkring gevindet på skruen, så det kan holde tæt ved slangen.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(27-01-2020, 16:53)Jps Skrev: Det hvide "tape" skal formentligt vikles omkring gevindet på skruen, så det kan holde tæt ved slangen.

Thumbs Up
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
https://www.ebay.co.uk/itm/Cap-for-Hose-...Sw~hBc5-8q

,

[Image: 69HS3kY.jpg]

Svar
#7
Tak. Men 17£ for sådan 3 plastikstykker er liiiige i overkanten  Blink med øjet

Måske de her:
https://www.ebay.co.uk/itm/5pcs-Silicone...Sw~vNb5n~I
Svar


Forum spring: