Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så der købt elbil (Cityelf CE25)
(19-01-2020, 18:32)rune75 Skrev: Hvor mange volt sier ditt nye voltmeter at batteriet har/er?  Det må være noget med innstillingene, 12,5V er jo ca 95%.

De tynde ledninger er noget lort, så gider ikke bruge det lige pt. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
(19-01-2020, 18:39)barden Skrev: Så er batteriet halvdød. Grin
Lade den ene dag og måle den næste.

https://exide.dk/wp-content/uploads/site...else-1.pdf

Batteriet kan da ikke være halvdødt. Den starter jo med det samme, hver gang Blink med øjet Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
(19-01-2020, 18:58)Jps Skrev: Batteriet kan da ikke være halvdødt. Den starter jo med det samme, hver gang Blink med øjet Grin

Jow jow, overdrivelse fremmer forståelsen. Grøn grin

Svar
(19-01-2020, 19:45)barden Skrev: Jow jow, overdrivelse fremmer forståelsen. Grøn grin

Grøn grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Har i dag været i kontakt med forhandleren angående batteriindikator og den der går fra 0-50. Den sidste skal stå på 20 under normal belastning af køretøjet, og kun gå op i det røde felt (mellem 20-50) ved spidsbelastning, såsom kraftig modvind og bakker. Ingen af delene, har jeg så oplevet endnu.

Batteriindikatoren mener han opfører sig på den måde jeg har beskrevet tidligere her på BS, fordi batterierne åbenbart ikke er kørt til endnu. Har kørt 160 km, indtil videre. Og så sagde han, at jeg skulle prøve turen til Hovedstaden hernede som sammenlagt er en tur på ca. 36 km (ud/hjem). Hvis jeg skulle gå død for strøm på turen, ville han gerne hente mig Målløs Flot gestus vil jeg sige.

Vi snakkede også om min tur på 29 km forrige Fredag, hvor batteriet jo var nede på næsten 0. Vi blev enige om, at det kun kunne skyldes brug af varmeblæseren/vinduesvisker på storset hele turen. Viskeren er man jo så nød til at bruge, når det regner.

Så snakkede vi også om forlygten. Han siger, at de 2 standardpærer er på 50 watt hver Målløs. Det giver også et ganske godt lys, når det er mørkt. Men det forbrug skal ned, så overvejer 2x35/35 watt, som er rigeligt til den fart "bilen" kører.

Og så kom vi ind på en måde, at holde batterierne varme på efter en tur. Det kunne f.eks. ske ved at montere nogle isoleringsplader/måtter rundt langs kanten, af batteriboksen. Det skal der kigges på ved lejlighed.

Og sidst, men absolut ikke mindst Smil, så snakkede vi om en udvidet batteripakke. Dvs., at der ville blive monteret samme antal batterier (5 stk), under og bag sædet. De 3 kan stå lige under sædet, og de 2 bagved det.
Jeg skal jo ikke køre med passager, så at gulvpladsen optages af batterier, betyder ikke det store. Og der er jo stadig plads til varer på sædet Smil Nå ja, prisen for montering af den ekstrapakke, med ledninger/sikring  og kontakt til "reservetank" vil koste ca. 5.500 kr. Selve batteripakken koster 4700 kr.

Det var vist det hele. For idag ihvertfald Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

"Blæste" forbi en fartkontrol i "bilen" i dag, med hele 27 km/t Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Er der virkelig 2 x50W glødepærer i forlygten? Målløs  Ud med dem og noget LED i. Grin


Hmm, den batteripakke reservetank han tilbyder (det er nok yderlige 5x12volt blybatterier), det er jo mindst 50-60kg den får ekstra at slæbe på.  Grin

Så kan du lige så godt importere selv herfra som jeg gjorde med E-buddyen) Sådan en pakke (72V/40Ah) Vægt 23kg, koster 5000kr og så ca. 2000kr i told-moms og pestnord.dk gebyr.

   
Hvorfor solgte jeg den dog? Ked af det

Svar
(21-01-2020, 13:58)Jps Skrev: "Blæste" forbi en fartkontrol i "bilen" i dag, med hele 27 km/t Grin

Vild, satte de efter dig, og tvang dig til standsning? Grøn grin

Svar
(21-01-2020, 22:50)barden Skrev: Vild, satte de efter dig, og tvang dig til standsning? Grøn grin

Nej Grøn grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(21-01-2020, 22:50)barden Skrev: Er der virkelig 2 x50W glødepærer i forlygten? Målløs  Ud med dem og noget LED i. Grin


Hmm, den batteripakke reservetank han tilbyder (det er nok yderlige 5x12volt blybatterier), det er jo mindst 50-60kg den får ekstra at slæbe på.  Grin

Så kan du lige så godt importere selv herfra som jeg gjorde med E-buddyen) Sådan en pakke (72V/40Ah) Vægt 23kg, koster 5000kr og så ca. 2000kr i told-moms og pestnord.dk gebyr.


Hvorfor solgte jeg den dog? Ked af det

Ja, hvorfor gjorde du dog det Ked af det Smil Og ja, jo lettere batterier jo bedre.
Ivecar plus 2023.
Svar
Så kan der vist ikke være mere, ved forruden? Der er nu Gps, bakkamera og elektronisk P-skive Smil Pappet ved speedometeret, skal forhindre genskin i ruden, når det er mørkt. Pappet vil blive erstattet af noget i plast, på et tidspunkt. Jeg mangler så lige noget solfilm, til forruden. Puden ved forruden, skal forhindre dug.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Ivecar plus 2023.
Svar
Jeg tenkte det var en hjemmelaget airbag  Grøn grin Puden ved forruden altså.
Svar


Forum spring: