Søg Garagen Hej Gæst! Register

Forskel på cylindre
#1
Jeg skal have ny cylinder og stempel på min VGA Digita 30'er 2-t årg. 2013 da boltene til udstødningen er knækket i gevindet og ikke kan bores ud.

Men jeg er stødt på nogle forskellige slags fra Thansen.
Er der nogle af jer der kan sige lidt om forskel i kvalitet el.lign?

Sæt 1
Sæt 2
Sæt 3
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Og hvordan piller I en cylinder af på en scooter? Jeg har sidst gjort det på en Puch Maxi for 30 år siden og de er jo lette at komme til. Men vender I scooteren på hovedet eller hvad giver lettest adgang? Og hvor meget plastik skal pilles af? Sæde/opbevaringsboks og blæser/kølehus og hvad ellers?
Svar
#3
Glemte lige at spørge hvordan man kan rustbeskytte en helt ny udstødning? Kan man ikke spraye et eller andet på så den ikke ruster så nemt?
Fx Hammerite??
Svar
#4
(24-10-2019, 04:47)KymcoSuper8-125 Skrev: Glemte lige at spørge hvordan man kan rustbeskytte en helt ny udstødning? Kan man ikke spraye et eller andet på så den ikke ruster så nemt?
Fx Hammerite??

Nej, du skal bruge varmefast maling på spray. Jeg har altid med en ny udstødning, givet den en ordentlig omgang matsort og det har udsat rusten meget. Også mest fordi den ny originale ikke var malet fuldstændigt. Især inde i krogene ved beslaget den skal hænge i, der var der rå jern og kigge på. Men der skal tjekkes den passer ordentligt inden man maler. Er der noget, der er det ikke nemt og brokke sig over en ny udstødning man selv har malet videre på.

Da jeg skiftede cylinder på vores VGA Grido med samme problem som dig købte jeg den uoriginale Thansen har til 499. Den virker fint, det er klart nemmest og tage motoren bagud på de fleste scootere ved motorarbejde.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#5
Tak. Men hvad gør jeg når cylinderen sidder fast i motorblokken?
Har prøvet den store hammer i en times tid...
Det er ikke stemplet der sidder fast.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(24-10-2019, 19:23)KymcoSuper8-125 Skrev: Tak. Men hvad gør jeg når cylinderen sidder fast i motorblokken?
Har prøvet den store hammer i en times tid...
Det er ikke stemplet der sidder fast.

[Image: images?q=tbn%3AANd9GcSPW8tdKj0IVCBtI331B...PBRnIz3dzh]

Legg noget treverk en list eller noget imellom ved blokken (mototen) så du ikke skader den.
Svar
#7
Den til 399.- Kr.
https://www.thansen.dk/scooter-knallert-...238940240/
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
Tak til alle, så kom cylinderen af! Hammer og træblok og udholdenhed, det hjalp   Overrasket
Svar


Forum spring: