Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI Oliver
#1
Hey

Har købt en CPI Oliver fra 2007. 

Den hvide tank. Hvad er den til?
Motor olie eller 2 takt olie?

Har intet materiale på denne model så er ret lost selv om jeg lige har fået liv i den. 

Med venlig hilsen 
Jens Martin Secher
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(14-09-2019, 19:03)Nitram73 Skrev: Hey

Har købt en CPI Oliver fra 2007. 

Den hvide tank. Hvad er den til?
Motor olie eller 2 takt olie?

Har intet materiale på denne model så er ret lost selv om jeg lige har fået liv i den. 

Med venlig hilsen 
Jens Martin Secher

Der skal 2 taktsolie på.  Her er lidt om modellen: Cpi Oliver.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(14-09-2019, 19:35)Jps Skrev: Der skal 2 taktsolie på.  Her er lidt om modellen: Cpi Oliver.

Fedt Tak og tak for manual. ??

Hvor fører slangen hen?
Har måtte tømme den for slam i olie og benzin tanken. 
Så vil godt hent ind i motoren for at sikre at den får olie.
Måske skal jeg køre med en lille blanding i benzinen ind til jeg er 100% sikker på at den tager olien. 

Den helt lille tynde slange på kaburator. Hvad er den til og hvor fører den hen?

Er der nogen af jer der ved hvor jeg får det billigste ledningsnet til den?
Svar
#4
(14-09-2019, 20:10)Nitram73 Skrev: Fedt Tak og tak for manual. ??

Hvor fører slangen hen?
Har måtte tømme den for slam i olie og benzin tanken. 
Så vil godt hent ind i motoren for at sikre at den får olie.
Måske skal jeg køre med en lille blanding i benzinen ind til jeg er 100% sikker på at den tager olien. 

Den helt lille tynde slange på kaburator. Hvad er den til og hvor fører den hen?

Er der nogen af jer der ved hvor jeg får det billigste ledningsnet til den?

Kender intet til modellen, desværre. Manualen er fra www.Scootergrisen.org
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Den helt lille tynde slange på kaburatoren er olieslangen fra oliepumpen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(14-09-2019, 20:10)Nitram73 Skrev: Fedt Tak og tak for manual. ??

Hvor fører slangen hen?
Har måtte tømme den for slam i olie og benzin tanken. 
Så vil godt hent ind i motoren for at sikre at den får olie.
Måske skal jeg køre med en lille blanding i benzinen ind til jeg er 100% sikker på at den tager olien. 

Den helt lille tynde slange på kaburator. Hvad er den til og hvor fører den hen?

Er der nogen af jer der ved hvor jeg får det billigste ledningsnet til den?

Enh rigtig god ide og blande olie i benzinen direkte til du ved smøresystemet virker. Ved god det giver lidt ekstra røg og måske lidt koks men det er det værd. Virker systemet ikke, brænder du motoren af.

Og skift gearolien i bagtøjet, det står på side 17 i den manual der linkes til. Ingen aner hvor gammelt det er når man køber brugt
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#7
(14-09-2019, 20:10)Nitram73 Skrev: Er der nogen af jer der ved hvor jeg får det billigste ledningsnet til den?

Du kan nok ikke få ledningsnettet andre steder end hos T Hansen hvor scooteren oprindeligt er købt, og der er der ca en måned ventetid da de lige skal bestille det hjem fra Kina.
Ellers skal du ud på det store net og finde ud af hvad scooteren hedder i andre lande, og derefter lede i webshops i de respektive lande, men ledningsnettet finder du nok billigst i Kina.

Med mindre hele ledningsnettet er mørt, så ville jeg personligt selv gå igang med ledninger, loddekolbe, kabelsko, krympeflex og elektrikertape. Og selv fikse de dårlige forbindelser.
Med et simpelt multimeter og et eldiagram du helt sikkert kan finde på scootergrisen, så er der ingen ben i det, andet end at det tager lidt tid.
Svar


Forum spring: