Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kontanthjælp vs. folkepension
#49
(29-08-2019, 21:02)Super 8 Skrev: Her er en lidt mere præcis udregning, som man kan bruge, hvis man vil leve som en kontanthjælpsmodtager, og måske få sparet lidt op:

Personfradrag: 46.200 kr./år. 3.850 kr/md. Skatteprocent: 39%.

Kontanthjælp:  11.423 kr.
Skat:          -2.953 kr.
Udbetalt:       8.470 kr (der forudsættes man arbejder 225t/år)

Andre ydelser max fx. varmehjælp,boligstøtte,tandlægehjælp: 
0.61*(13.816-11.423) = 1.459,73 kr.


Så det er meget enkelt, at forsøge om man kan få pengene til at hænge sammen.

Indsæt 8.470 kr. på en konto, og brug den til alt - uden undtagelser. A-kasse og fagforening skal også betales. 
Og fuld medielicens. Der gives ikke rabat til kontanthjælpsmodtagere og andre med lav indtægt.

  Sådan ca. 8.500,- var også hvad jeg forventede. Jeg bor i lejebolig og får vistnok knapt kr. 500,- i boligstøtte. Men derudover vurderede ydelsescentret at jeg skulle ha` noget i særligt tillæg p.g.a. husleje. Som før skrevet netto kr. 10.900,- sådan cirka, og min husleje incl. varme og vand er 5.286,-.  Dit regnestykke ser ikke godt ud; det bliver svært at overleve for det beløb. Jeg har fravalgt fagforening og A-kasse, men betaler licens og indboforsikring. Derudover er der telefon og internet, og ikke mindst min kære scooter. Udgifter til pibetobak og rødvin; ak nej nej, så hænger det vist ikke sammen Græder

  Vh Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(29-08-2019, 21:16)Scooterballe Skrev:   Sådan ca. 8.500,- var også hvad jeg forventede. Jeg bor i lejebolig og får vistnok knapt kr. 500,- i boligstøtte. Men derudover vurderede ydelsescentret at jeg skulle ha` noget i særligt tillæg p.g.a. husleje. Som før skrevet netto kr. 10.900,- sådan cirka, og min husleje incl. varme og vand er 5.286,-.  Dit regnestykke ser ikke godt ud; det bliver svært at overleve for det beløb. Jeg har fravalgt fagforening og A-kasse, men betaler licens og indboforsikring. Derudover er der telefon og internet, og ikke mindst min kære scooter. Udgifter til pibetobak og rødvin; ak nej nej, så hænger det vist ikke sammen Græder

  Vh Erik.

Tjah, jeg har ikke fået det til at give 10.500 kr. Maksimum du kan få er 8.470 kr. + 1.459,73 kr = 9.929,73 kr. Det er med største tilskud til bolig. Hvis du har børn kan du få mere. Kontanthjælps loftet er på 13.816 kr. per måned, og det giver 9.923,73 kr. efter skat. Og det er svært at undvære scooter eller bil, når man skal være jobsøgende. Og bussen koster kassen - jeg skal give 84 kr. for at tale med sagsbehandleren hos kommunen. Det er prisen for busbiletten tur/retur.
Svar
#51
Jeg har regnet med 39% i samlet skat. Der er lidt forskel mellem kommunerne. Det kan nok give de 600 kr. ekstra. Her, hvor jeg bor, er desværre langt ude på landet, så busbiletterne er også højere.
Svar


Forum spring: