Søg Garagen Hej Gæst! Register

giantco sprint - kaburator slanger?
#1
Hej

Jeg har fået mig  giantco sprint som jeg har justeret ventiler på ud fra dette indlæg.
https://www.billig-scooter.dk/thread-4377

Jeg syntes dog at den stadig har en underlig motorgang, den kan ikke holde tomgang medmindre at den står højt.

PÅ karburatoren sidder der en slange der stritter lige ud i luften, hvor skal den gå hen?


[Image: Kaburator-slange.jpg]


Oppe ved tanken sidder der også en slange og stritter.. den går hen til friskluftenheden, der er et spændebånd på enden, så jeg formoder at den også skal gå et sted hen.

[Image: Slange-ved-friskluft-enhed.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Slangen der stritter ud fra karburatoren er bare et drænrør, og det sidder helt korrekt.


[Image: drain.jpg]
Svar
#3
Når jeg klikker på dit link, kan den ikke finde noget indlæg.

Men, jeg har nørklet med en Baotian i en måned nu, motoren er vist den samme så her får du lige en tjekliste.

Hvis scooteren har stået stille i mere end 3 måneder, så er benzinen sikkert blevet dårlig. Prøv at tappe et par deciliter af i en tør klar flaske. Hvis det ser ud som om at der er en større mængde olieagtig substans i bunden af benzinen - Så er det vand, og al den gamle benzin skal tappes af. Ikke blot det der kommer gennem benzinslangen, men af med bundproppen i tanken så al benzin bliver drænet ud. (Hvis du blot tapper fra slangen, vil der stadig være vand i bunden af tanken.)
Lad være med at forsøge at tappe vandet fra benzinen, den er dårlig og skal afleveres på nærmeste genbrugsstation.

- Skift evt benzinslangerne og sæt et nyt benzinfilter på.
- Ventiler: 0,08 mm på indsugningen - 0,06 mm på udstødningen.
- Karburator: Af med den og skil den fuldstændigt ad og rens den grundigt med karburatorrens / bremserens og trykluft. Tjek alle gummipakninger / membraner og specielt dyserne, der nemt stopper til - især tomgangsdysen. (ps: pas på, der må ikke komme rensemiddel på gummidelene, det ødelægger dem)
- Indsugningsstudsen mellem karburator og motor, af med den og tjek den for utætheder, vrid den lidt - den skal fremgå hel uden revner. Pakningerne (o-ringe) både på studsen og på afstandsstykket (mellem studs og motor) skal være hele og ikke smeltet flade.
Skal studsen skiftes kan du f.eks. bruge den til vga explora fra thansen.
- Tjek alle vakumslanger for utætheder, eller endnu bedre - skift dem.
- Tjek luftfilter, det trænger sikkert til en vask, tørring og ny olie.
- Blandingsskruen på siden af karburatoren skal som udgangspunkt stilles til 2 + / - en kvart. (Helt i bund - forsigtigt, og så skru den 2 omgange ud, så har du et godt udgangspunkt til når du skal stille blanding og tomgang.
- Tjek oliepinden at der ikke er for lidt (eller for meget) olie på motoren.

Derudover er det en god idé at skifte motorolie / gearolie, og tjekke alle ledninger og stik for ir og tæring.
Nåhja og så fuldt opladt batteri eller nyt.

Jeg har sikkert glemt noget, men så kan andre supplere  Grin
Svar
#4
Super Smil
Så er der styr på den slange. - så, mangler jeg blot at finde ud af hvad den anden er til. Smil

Når den bliver startet i kold tilstand, så render den så hurtigt i tomgang at baghulet køre rundt.
Når den bliver varm, så står tomgangen nogenlunde.

Jeg har stillet tomgang hastighed ved den skrue der sidder ved karburatoren, ved fjederen til gas spjældet.
Er det den rette måde?
Svar
#5
(31-07-2019, 13:10)perolsen Skrev: Super Smil
Så er der styr på den slange. - så ,amgjer jeg blor at finde ud af hvad den anden er til.
Når den bliver startet i kold tilstand, så render den så hurtigt i tomgang at baghulet køre rundt.
Når den bliver varm, så står tomgangen nogenlunde.
Jeg har stillet tomgang hastighed ved den skrue der sidder ved kaburatoren, ved fjederen til gas spjældet.
Er det den rette måde?

Ja, men kig lige på tjeklisten længere oppe.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(31-07-2019, 11:57)perolsen Skrev: Hej




Oppe ved tanken sidder der også en slange og stritter.. den går hen til friskluftenheden, der er et spændebånd på enden, så jeg formoder at den også skal gå et sted hen.

[Image: Slange-ved-friskluft-enhed.jpg]


Kan du vise på et bilde hvor den andre enden av slangen er festet  ?
Svar
#7
(31-07-2019, 13:14)Flitz Skrev: Ja, men kig lige på tjeklisten længere oppe.

Hej 

Super den have jeg ikke set Smil

Jeg har justeret begge ventiler til 0.10 - så det må jeg nok lige gøre om når den er kold igen, til det som du skriver. 
Jeg har dog ikke et 0.08 blad kun 0.05 og 0.10
 
Kaburator har jeg lige haft skildt af, den var ikke beskidt.
Alle dyser har været ude, der var gennemgang i dem begge.
Har dog renset kaburator bare for at være sikker

Har checket alle slanger, også indsugnings slangen spøjtet dieselstart på der var ingen ændring i hastighed - heller ikke hvis jeg rykkede i karburatoren.

Benzinen er også fin.

Den går stadig op og ned i tomgang - se video her:
https://www.youtube.com/watch?v=p5-HyoxngjY
Til sidst i klippet giver jeg gas og den går ud, hvis den ikke skal det skal jeg skrue op for tomgangen men så regder den for hurtig og baghjul suser rundt.

Nålen i kaburator er sat i den nederste chips.
Hoved dyse på siden af kaburator er skruet 2.5 omgang ud - har også prøvet med 3 det gav kun højre tomgang, men stadig ikke stabil tomgang.
Svar
#8
(31-07-2019, 13:21)rune75 Skrev: Kan du vise på et bilde hvor den andre enden av slangen er festet  ?

Hej 

Den sidder her

[Image: Slange-ved-friskluft-enhed2.jpg]
Svar
#9
(31-07-2019, 14:27)perolsen Skrev: Hej 

Den sidder her

[Image: Slange-ved-friskluft-enhed2.jpg]


Jeg tror den har vært festet til innsugningen tidligere. Om du suger i den, er den tett da ? Jeg tenker at den åpner/lukker en ventil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej

Så er tomgangs problemet løst!!!! Smil

Det viste sig alligevel at være den lille pakning der sidder ved insugningen der var rævnet.
Jeg har som en midlertidig løsning fjernet pakningen, og givet studsen noget flydene pakning - nu køre den som en drøm i tomgang Smil

en lille video af tomgang nu https://www.youtube.com/watch?v=6CDoW5W58DY

[Image: D-rlig-pakning-ved-indugning.jpg]



Nu skal jeg bare ha fundet ud af at fjerne den alarm der er på den, da den har sit helt eget liv - den vil ikke altid slå fra, samtidigt så holder den strøm på instrumenter selvom at den er forsøgt slået fra.


[Image: stik-med-alarm.jpg]



Jeg kan få liv i knallerten hvis jeg har fjernet alarm og sætter en clips mellem rød og sort (stikket der sidder på knallerten), så starter knallerten og der er lys, MEN jeg kan ikke stoppe den igen ved at dreje nøglen til OFF. Blinklyset lyser også konstant hvis jeg prøver at blinke til en af siderne.

Jeg tror at der engang har været en prop i det stik der sidder på knallerten, med nogle ledninger - denne prop med ledninger er så fjernet da der blev monteret alarm.


[Image: stik-til-alarm-scooter.jpg]



Er der nogen der kender til hvilke ledninger i stikket der skal sættes sammen, for at den kan starte uden alarm monteret?
Alarmen minder lidt om den her:
http://media.thg.dk/files/pdf/9942400000...edning.pdf
Svar
#11
Her har du det komplette ledningsdiagram til din scooter, så kan du bare starte fra en ende af  Cool

Klik på mig
Svar
#12
Hej 

Lige for at afslutte den her Smil
Så fik jeg fat i en der havde en knallert magen til og fik et billede af lus proppen Smil


[Image: Lus-prop.jpg]
Svar


Forum spring: