Søg Garagen Hej Gæst! Register

Svinghjulet, hvordan får jeg det af?
#1
Der er ikke tvivl om hvor olielæk er, for her er en kraftig olie forurening. Skal der special værktøj til. Har taget bolten!
[Image: P-20190629-131712.jpg]
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det skal et spesial verktøy til. Jeg kjøpte mitt på biltema https://www.biltema.dk/bil---mc/mc/varks...2000031361 Jeg kan dog ikke garantere at det passer på din motor men de gevind bruker at være standariserte.
Svar
#3
Med en aftrækker, Svinghjulsaftrækker - Buzzetti 27x1mm.
https://speedline.dk/sym-orbit-ii-4t/aft...-s-wb-5250
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
Håber at du når og være klar til Fyn's turen Cool Grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
Nå de har den ikke på lager men det har Kgi.dk https://www.kgi.dk/product/884-1/svinghj...kker-27x-1
Eller hos Thansen.
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...814754852/
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja, det lurede jeg godt nok i en video. Var usikker. Nu er spørgsmålet, er det for amatører, at skifte simmerringen, når Jem kommer forbi svinghjul og spoler?
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#7
Det kan man godt du kan trække den gamle ud ved at skrue en selvskærne skrue i den gamle pakdåse og trække den ud med en tang, smør noget olie på den nye inden du presser den i det er med til at gøre at den lukker tæt.
Der vil sandsynligvis løbe olie ud så du skal nok under alle omstendighedder tømme olien af motoren og fylde nyt på når den nye pakdåse er sat i.
Det er jo ikke raket videnskab at lave så hvids du ikke er fummelfingeret så kan man godt selv lave det.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
(29-06-2019, 15:16)Johannes Johansen Skrev: Det kan man godt du kan trække den gamle ud ved at skrue en selvskærne skrue i den gamle pakdåse og trække den ud med en tang, smør noget olie på den nye inden du presser den i det er med til at gøre at den lukker tæt.
Der vil sandsynligvis løbe olie ud så du skal nok under alle omstendighedder tømme olien af motoren og fylde nyt på når den nye pakdåse er sat i.
Det er jo ikke raket videnskab at lave så hvids du ikke er fummelfingeret så kan man godt selv lave det.

Jo det lyder meget betryggende! D.V.S. når jeg får "statoren" ud, er det det den hedder? så skulle der være fri til simmerringen?
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#9
Selvskærende skrue i Simmering:

https://www.billig-scooter.dk/thread-12420.html
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(29-06-2019, 17:00)N.Blu Skrev: Jo det lyder meget betryggende! D.V.S. når jeg får "statoren" ud, er det det den hedder? så skulle der være fri til simmerringen?

Det ser ud som simringen må ut fra baksiden. Dekselet bak svinghjulet må også av. Ca 14 minutter ud i filmen.  Dette er antagelig en 150cc men det er det samme med 50cc. Se videoen under, det er en 50cc.







Svar
#11
(29-06-2019, 17:00)N.Blu Skrev: Jo det lyder meget betryggende! D.V.S. når jeg får "statoren" ud, er det det den hedder? så skulle der være fri til simmerringen?

Ja der sidder intet andet bag ved svinghjulet ud over statoren med spolerne på.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
(29-06-2019, 18:16)rune75 Skrev: Det ser ud som simringen må ut fra baksiden. Dekselet bak svinghjulet må også av. Ca 14 minutter ud i filmen.  Hvis ikke dette er en 150cc motor og ting er anderledes på 50cc. Det ser du nok når svinghjulet er av.




Ser ut til at være samme med 50cc.

Tak for at du fandt video's, det er godt at få det illustreret
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar


Forum spring: