Søg Garagen Hej Gæst! Register

VGA Explora kører for langsomt.
#1
Hej. Nu har jeg igen rodet mig ud i en billig scooter Smil

Har købt en brugt VGA Explora. Den er fra i oktober 2018. Den har kun gået 550 km men har ingen garanti. Da jeg købte den for 300 km siden gik den rigtig godt, og speedometeret stod på PRÆCIS 45 km/t. Nu kommer det ikke højere end max 42 km/t, og jeg synes den trækker lidt ujævnt ved tophastighed. Desuden oplever jeg at den trækker lidt skidt op ad bakke og accelererer vist også knapt så hurtigt.

Hvad tror i det kan være galt?

Jeg vil også gerne vide om der er en måde at få den til at løbe bare en lille bitte smule hurtigere Smil
Hvis man vil vide om en mand er i midtvejskrise skal man bare kigge mellem hans ben. Der vil man finde en motorcykel.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Variatorrem og ruller skal da tjekkes...muligt remmen er slidt og ikke tager ordentligt fat...Luftfilter skal også tjekkes og tændrøret.


Og ja! En rem i "super" kvalitet fra Thansen kan sagtens svigte efter 850 km, det har jeg selv konstateret 2 gamge
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#3
Det er en 30'er ikk ?

Et speedometer på en VGA der viser 45 km/t, er i virkeligheden 30-35 km/t.

Hvis det er Euro 3 modellen er den rigtig nem at få til at løbe lidt stærkere, men er det Euro 4 modellen så er det en anelse mere bøvlet.
Svar
#4
(17-06-2019, 19:39)Flitz Skrev: Det er en 30'er ikk ?

Et speedometer på en VGA der viser 45 km/t, er i virkeligheden 30-35 km/t.

Hvis det er Euro 3 modellen er den rigtig nem at få til at løbe lidt stærkere, men er det Euro 4 modellen så er det en anelse mere bøvlet.

Det er en 45 euro 4. Jeg har kontrolleret speedometer med GPS, og det viser faktisk (til min overraskelse) fuldstændig korrekt. 45 = 45! Det viste sig i øvrigt at være remmen som allerede var begyndt at give op efter 500 km. Fik den først skiftet ved 900. Nu triller jeg 47-48 km/t. Den tvivlsomme kinesiske kvalitet skinner igennem: Jeg måtte skifte batteriet ved 200 km efter den havde stået stille i 4 mdr. Nu har jeg imidlertid fået et "flat-spot" under acceleration: Den trækker lidt svagere mellem 25 og 35 km/t. Op til 25 trækker den fint, men så går det lidt tungere derfra og op til de 35 - hvor den så tager bedre fat igen. Det betyder at jeg kan blive "fanget" op ad bakke med 30 km/t. Kan det være remmen der lige skal køres til?
Hvis man vil vide om en mand er i midtvejskrise skal man bare kigge mellem hans ben. Der vil man finde en motorcykel.
Svar
#5
(06-08-2019, 08:57)TroLLo Skrev: Det er en 45 euro 4. Jeg har kontrolleret speedometer med GPS, og det viser faktisk (til min overraskelse) fuldstændig korrekt. 45 = 45! Det viste sig i øvrigt at være remmen som allerede var begyndt at give op efter 500 km. Fik den først skiftet ved 900. Nu triller jeg 47-48 km/t. Den tvivlsomme kinesiske kvalitet skinner igennem: Jeg måtte skifte batteriet ved 200 km efter den havde stået stille i 4 mdr. Nu har jeg imidlertid fået et "flat-spot" under acceleration: Den trækker lidt svagere mellem 25 og 35 km/t. Op til 25 trækker den fint, men så går det lidt tungere derfra og op til de 35 - hvor den så tager bedre fat igen. Det betyder at jeg kan blive "fanget" op ad bakke med 30 km/t. Kan det være remmen der lige skal køres til?

Det tror jeg ikke, omend jeg har ikke prøvet at skifte rem på nogen af mine kinesere endnu.
Men hvis remmen var af så tvivlsom kvalitet, hvordan er rullerne så - prøv at tjekke dem.
I øvrigt, hvis du har rundet 1000 km med den, så er ventilerne ved at være "kørt til" og så skal du tjekke ventilspillerummet.
Jeg vil tro at indsugningsventil skal stå på 0.08 mm og udstødningsventil på 0,06 mm som med så mange andre kinesere (GY6).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: