Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kan jeg pille tragten på min Hot 50, uden at ændre dysen?
#1
Jeg har en Hot 50, hvor begrænsningen i luftfilteret er fjernet, skiven er pillet og der er en større karburator og udstødning på. 

Jeg har ikke ændret dysen endnu, men vil gerne pille tragten på min Hot 50. Kan det lade sig gøre, uden at jeg skal til at ændre dysen??
 
Kan min scooter tage skade af, hvis jeg kører med en forkert dyse ??'
 
Mvh. HurtigHotten
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(09-06-2019, 16:35)HurtigHotten Skrev: Jeg har en Hot 50, hvor begrænsningen i luftfilteret er fjernet, skiven er pillet og der er en større karburator og udstødning på. 

Jeg har ikke ændret dysen endnu, men vil gerne pille tragten på min Hot 50. Kan det lade sig gøre, uden at jeg skal til at ændre dysen??
 
Kan min scooter tage skade af, hvis jeg kører med en forkert dyse ??'
 
Mvh. HurtigHotten

Ja hvis den får for mager en blanding (mere luft mindre benzin) kan du brænde hul i stemplet da det bliver for varmt. Hvis tændrøret bliver hvidt eller glaseret og kigge på er der for varmt og du skal dyse op.  Benzin har to funktioner, det får motoren til at køre men er også kølende
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#3
Den skal dysses op med 10 nummer støre dysse fra den der er i så hvids den har en 52 fks så skal der en 62er i nu.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
Med tragten ude af luftfilteret giver det kun larm. Det hjælper ikke en disse at fjerne den Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Det giver optræk da den kan få mere luft men der skal jo også mere benzin til samtidig med, der for skal der dysses op ellers vil den lave en varm sætning så stempel ringene på stemplet sætter sig fast på grund af at stemplet udvider sig Udråbstegn .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(10-06-2019, 10:33)Johannes Johansen Skrev: Det giver optræk da den kan få mere luft men der skal jo også mere benzin til samtidig med, der for skal der dysses op ellers vil den lave en varm sætning så stempel ringene på stemplet sætter sig fast på grund af at stemplet udvider sig Udråbstegn .

Det gav jo ikke en disse på Big1, at fjerne tragten i luftfilteret, derfor fraråder jeg det Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(10-06-2019, 12:34)Jps Skrev: Det gav jo ikke en disse på Big1, at fjerne tragten i luftfilteret, derfor fraråder jeg det Smil

Tror ikke det er den i filter men den under studs de skriver om .
Svar
#8
(10-06-2019, 12:51)tiggi Skrev: Tror ikke det er den i filter men den under studs de skriver om .

Citat: Jeg har en Hot 50, hvor begrænsningen i luftfilteret er fjernet. Citat slut. Det er det jeg svarer på Blink med øjet

Og selvfølgelig skal der skiftes dyse når tragten i membranen er ude. Eller rettere: Det gjorde jeg  Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Der er ingen begrænsning i luftfilteret.
Sæt den tilbage i, da den holder skidt og møg ude. Det eneste du har opnået ved at pille den tragt er mere larm og mere skidt. Og ikke andet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: