Søg Garagen Hej Gæst! Register

VGA Mover kan slet ikke trække
#1
Hej alle sammen. Jeg står med en VGA Mover næsten ikke vil trække på baghjulet. Sur

Jeg har for nyligt fået den igang, efter den gik i stå for et halvt års tid siden. I den forbindelse rensede jeg karburatoren, skiftede tændrør og det fik den til at starte igen. Jeg har haft kørt en lille tur på den for et par dage siden, og da jeg ville ud og køre en tur igår for at være sikker på det hele stadig virkede, ville den slet ikke trække. Og når jeg går ud og starter den nu, vil den tilsyneladende godt trække lidt ved 1/4 eller 1/3 gas, men derefter stopper den med at trække og tager kun høje omdrejninger. Overrasket

Jeg er fuldstændig ny til at rode med motorer, og formåede ved at læse et par guides, at få skidtet igang, så jeg håber der er nogen der kan give mig et råd til hvad der kan være galt, eller måske mere hvad og hvordan jeg lige kan checke.  Blink med øjet

Ud fra hvad jeg selv har fået læst mig frem til, kan det være en glidende kobling, da alle dele bag koblingsklokken ser ud til at køre rundt. Jeg mangler dog lige det rette værktøj til at kunne begynde at skille den af.  Neutral

Der er desuden ikke nogen begrænsning på (sensor ved koblingsklokken), da den tidligere ejer må ha pillet den af, men jeg tvivler på at det har noget med problemet at gøre. 

Og hvis der er nogen der kender lidt til den motor der sidder herpå (skulle være den samme som VGA Versus 4T), og eventuelt hvor man kan få dele udover THansen, ville det også være vældig rart, da jeg som sagt er newbie, og ikke kender til hvilke dele der passer hvad når det kommer til mål osv. Spørgsmålstegn

Ellers må i have en fortsat god dag!  Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Min søns Kymco 4 takt gjorde det der, nul træk men ok omdrejninger..... Og dog. Det er lidt svært og høre på en 4takt. Og der var en lille bitte skidt i dysen i bunden. Da den var væk kørte den på fuld gas igen og som den skulle.

Det skete liiige efter en karburator rengøring, og som jeg sagde "det er ikke karburatoren for den er lige gjort pinligt ren"  . . . Det var det så alligevel  Blink med øjet


Så er der selfølgelig ventiler og justering der kan være årsag, eller variator rem og ruller. Men den virkede jo fint den anden dag. Ventiler, variator og ruller fejler ikke sådan natten over.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#3
Jeg prøvede lige (efter lidt besvær med at starte) at se om den ville trække. Og nu trækker den som en lille hidsig fanden på den lille tur jeg kørte, så jeg vil en tur ud i Thansen når tiden er til det og får fat i en ny kilerem og et værktøj til at pille koblingen af så jeg kan se om den skulle være slidt. Det kunne godt tyde på at remmen gled da koblingen tager fat igen, men hellere være på den sikre side. 

Jeg overvejer desuden at få fat i noget spraymaling for at prøve om jeg kan gøre Moveren lidt pænere. Hvis, og når jeg når så langt skal jeg nok prøve at lægge processen op med links, da jeg vil prøve mig af med nogle effekter jeg har set forskellige steder på bl.a. YouTube.
Svar
#4
(22-04-2019, 10:21)HamDenLange Skrev: Jeg prøvede lige (efter lidt besvær med at starte) at se om den ville trække. Og nu trækker den som en lille hidsig fanden på den lille tur jeg kørte, så jeg vil en tur ud i Thansen når tiden er til det og får fat i en ny kilerem og et værktøj til at pille koblingen af så jeg kan se om den skulle være slidt. Det kunne godt tyde på at remmen gled da koblingen tager fat igen, men hellere være på den sikre side. 

Jeg overvejer desuden at få fat i noget spraymaling for at prøve om jeg kan gøre Moveren lidt pænere. Hvis, og når jeg når så langt skal jeg nok prøve at lægge processen op med links, da jeg vil prøve mig af med nogle effekter jeg har set forskellige steder på bl.a. YouTube.

Jeg brugte Motip spraymaling til min Smil. Jeg har den så heldigvis, ikke mere.

[Image: attachment.php?aid=11498]
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(22-04-2019, 11:01)Jps Skrev: Jeg brugte Motip spraymaling til min Smil. Jeg har den så heldigvis, ikke mere.

[Image: attachment.php?aid=11498]

Haha, ja jeg har læst lidt med i dine forskellige scooter-eventyr her på siden. Du fik gjort det flot, men jeg er ude efter noget lidt sjovere Cool
Jeg har tænkt mig at prøve mig ad med noget der hedder Water Drop effekt. Det skulle se godt ud når det er færdigt, og det kan kun gøre det pænere.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=OD0tnHjE5kE
Jeg skal bare lige have lidt flere penge på kontoen før det kan lade sig gøre  Fræk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(23-04-2019, 11:26)HamDenLange Skrev: Jeg har tænkt mig at prøve mig ad med noget der hedder Water Drop effekt. Det skulle se godt ud når det er færdigt, og det kan kun gøre det pænere.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=OD0tnHjE5kE
Jeg skal bare lige have lidt flere penge på kontoen før det kan lade sig gøre  Fræk

Det bliver nok mere end svært på et emne der ikke ligger plant som i videoen.

Derudover, vil du have pæne ensartede 'dråber' skal der poleres op først så overfladen er 100% ren og glat. Men så løber vandet endnu nemmere af.

Men det skader ikke at prøve, man kan kun blive klogere. Smil
Svar


Forum spring: