Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsninger på Sym Symphony?
#13
Det var da godt at vi slap udenom yderligere gætværk Smil Jeg købte min af min forhandler, men kan godt lige tjekke modelnummer på den i morgen, og se om jeg kan hitte den på nettet. Prisen hos forhandler var 595,- dengang. 

Jeg så lige.. KGI påstår at ha' en original ubegrænset CDI til Sym Fiddle og Orbit: https://www.kgi.dk/product/19979-2271/sy...begraenset Den ser ud til at være identisk med dem der sidder på Symphonyerne, så det er nok en mulighed.

..og alternativt ku' der være ide i at spørge til om den her http://www.racing-planet.co.uk/restricte...5Q8ougzaUk mon ikke er lidt fiksere, hvis ellers du er ok med at køre med uoriginale dele. Jeg lurer da selv på at spørge ind til de to ledninger der sidder på siden af den Blink med øjet

Hov, PS: Jojo, du har da i hvert fald ret i at variator ikke er begrænset Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Jeg takker igen
Vh og godnat
Svar
#15
Har kun skiftet cdi og ikke rørt karburator, så der sidder den orginale dyse.


Det lyder interessant!
Har du slet ikke gjort andet? Ikke fjernet skiven eller noget?
Vh
PS: Ved du hvilken størrelse dyse der sidder i din karburator?
[/quote]
Svar
#16
(08-09-2018, 23:22)Johnny Skrev: Jeg lurer da selv på at spørge ind til de to ledninger der sidder på siden af den Blink med øjet
Jeg tror de to grønne ledninger skal være samlet for at den kører 25 km/t og piller man dem fra hinanden er den ubegrænset.
Så er cdi'en forberedt til at man kan sætte en kontakt på Smil
Svar
#17
(09-09-2018, 01:44)mops Skrev: Jeg takker igen
Vh og godnat

Så lidt da. Jeg har lige haft den ude, og der er ikke modelnummer på den ubegrænsede CDI. Jeg kan derfor ikke komme det meget nærmere end de to links jeg gav dig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(09-09-2018, 03:22)Flitz Skrev: Jeg tror de to grønne ledninger skal være samlet for at den kører 25 km/t og piller man dem fra hinanden er den ubegrænset.
Så er cdi'en forberedt til at man kan sætte en kontakt på Smil

Det var jo det jeg også tænkte, og da min Sym ikke kører forbandet hurtigt selv med skiven fjernet så længe CDI er original, ku' det være en fiks løsning til hvis policen en dag vil sludre Smil
Svar
#19
(09-09-2018, 19:21)Johnny Skrev: Så lidt da. Jeg har lige haft den ude, og der er ikke modelnummer på den ubegrænsede CDI. Jeg kan derfor ikke komme det meget nærmere end de to links jeg gav dig.

Jamen du prøvedeSmil
Var der heller ikke navn på? F.eks Naraku?

Når jeg finder den rigtige CDI melder jeg tilbage med resultatet
Den billigste jeg har fundet er helt anonym, men de fleste er Naraku Racing V2 til rundt regnet den dobbelte pris.

Vh
Svar
#20
(09-09-2018, 23:27)mops Skrev: Jamen du prøvedeSmil
Var der heller ikke navn på? F.eks Naraku?

Når jeg finder den rigtige CDI melder jeg tilbage med resultatet
Den billigste jeg har fundet er helt anonym, men de fleste er Naraku Racing V2 til rundt regnet den dobbelte pris.

Vh

Gå ned til din lokale scooter forhandler, det gjorde jeg, han havde flere cdi bokse og prøvede 4 før den virkede hos mig:-)) kostede 400kr..Eller prøv denne https://speedline.dk/scooter/sym-dd/cdi/...s-nk390-02 husk tjek om stikkene passer :-)
Svar
#21
(09-09-2018, 23:27)mops Skrev: Jamen du prøvedeSmil
Var der heller ikke navn på? F.eks Naraku?

Når jeg finder den rigtige CDI melder jeg tilbage med resultatet
Den billigste jeg har fundet er helt anonym, men de fleste er Naraku Racing V2 til rundt regnet den dobbelte pris.

Vh

Det er en original Sym CDI uden begrænsning, formentlig helt magen til den jeg linkede til fra KGI. Af en eller anden årsag blev "den er købt af min forhandler" til at det skulle være indforstået at det er en original CDI. Ved ikke lige hvad der skete i mit hoved.. Måske weekendmode Smil

Jeg venter spændt på at høre hvad du synes om hvordan den kører helt afdroslet. Jeg er selv ganske begejstret for min, og har været det i alle de syv år+ jeg har haft den.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(08-09-2018, 16:54)mops Skrev: Tak for tippet Rune


? Har du en ide om hvorfor den kører så langsomt selvom skiven mangler?
Vh

Det kan være jeg har en ide...selvprøvet her i Juli måned. Min søns Kymco Super 8 4takt blev købt brugt i Juni og havde kun fået pillet skiven. Den rendte kun 41 på speedometeret så det lod jeg være trods alt. Tænkte at med begrænser-rør gik den nok kun 25 så ok!

Så skulle skidtet jo have et lille service og remmen var slidt 2mm smallere end tolerancen tillader, rullerne lignede 7 kantede terninger. 
Efter vi skiftede det ud rendte den så ca 60 på klokken  Målløs 

Så satte Farmand begrænseren i og vi endte så med 36-37 på speedometeret  Grøn grin 

Kunne være du skulle tjekke remmen og rullerne Thumbs Up
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#23
(10-09-2018, 21:26)nallerplys Skrev: Det kan være jeg har en ide...selvprøvet her i Juli måned. Min søns Kymco Super 8 4takt blev købt brugt i Juni og havde kun fået pillet skiven. Den rendte kun 41 på speedometeret så det lod jeg være trods alt. Tænkte at med begrænser-rør gik den nok kun 25 så ok!

Så skulle skidtet jo have et lille service og remmen var slidt 2mm smallere end tolerancen tillader, rullerne lignede 7 kantede terninger. 
Efter vi skiftede det ud rendte den så ca 60 på klokken  Målløs 

Så satte Farmand begrænseren i og vi endte så med 36-37 på speedometeret  Grøn grin 

Kunne være du skulle tjekke remmen og rullerne Thumbs Up
Kan dårlig tro at remmen er slidt, da maskinen kun har kørt 2.700 km. Så tidligt burde der vel ikke være den slags problemer? Eller hvad mener du?
?Hvor mange km havde din maskine kørt med den omtalte kilerem?
Vh
Svar


Forum spring: