Søg Garagen Hej Gæst! Register

Prøvetur i "elbil"
#13
Så har jeg været ude og prøvekøre elbilen i dag. Det var lidt af en rystende oplevelse. Ujævne veje, var ikke lige det bilen havde lyst til,at køre på. Det hele rystede, og dermed også styret. Og det er ikke godt. 60 km på en opladning, kunne den klare. Og der kunne skiftes til anden batteripakke. Men de er røvdyre, hvis man vil ha' f.eks. 90-100 km's rækkevidde. Så ligger batteriprisen på 42-45.000 kr oveni bilens pris som var på 53.000 kr leveret og klargjort.. Men prøveturen gik alligevel fint og man sad godt i den og med plads nok til mine str 47 sko/støvler plus de lange ben  Blink med øjet . Man skal så bruge sele, når man "drøner" rundt i den. Og det så heller ikke den model, som min mekaniker havde snakket om jeg fik prøvet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Har lige fundet ud af, at Elbilen kan leveres med det batteri, som får den op på 90 km's rækkevidde på en opladning. Prisen er så 65.000 kr. Og ikke som jeg troede 53.000 plus de 42-45.000 kr for batteriet. Det jo lige knap 100.000 kr for den Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#15
(10-06-2018, 14:43)Jps Skrev: Har lige fundet ud af, at Elbilen kan leveres med det batteri, som får den op på 90 km's rækkevidde på en opladning. Prisen er så 65.000 kr. Og ikke som jeg troede 53.000 plus de 42-45.000 kr for batteriet. Det jo lige knap 100.000 kr for den Smil
Interessant lille projekt du der har fundet dig Smil

Et rigtigt sæde med nakkestøtte, sele, rudehejs (manuelt Griner )  og det hele. Det trækker op.

Prisen er så en anden sag. Og hvad koster det at forsikre en sådan sag?
Er der andre udgifter?

Hvis det er 'magelig' rækkevidde til en billig penge, du er ude efter, er der nok ingen vej udenom noget, der kræver kørekort.
På den anden side kan man vel få både kort og en god lille, brugt skøjte for nyprisen for den tingest.
Skøjten koster dog både forsikring, afgift af pladen (afhænger af fabrikstallene for forbrug) og syn hvert andet år.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#16
(11-06-2018, 06:53)walker1 Skrev: Interessant lille projekt du der har fundet dig Smil

Et rigtigt sæde med nakkestøtte, sele, rudehejs (manuelt Griner )  og det hele. Det trækker op.

Prisen er så en anden sag. Og hvad koster det at forsikre en sådan sag?
Er der andre udgifter?

Hvis det er 'magelig' rækkevidde til en billig penge, du er ude efter, er der nok ingen vej udenom noget, der kræver kørekort.
På den anden side kan man vel få både kort og en god lille, brugt skøjte for nyprisen for den tingest.
Skøjten koster dog både forsikring, afgift af pladen (afhænger af fabrikstallene for forbrug) og syn hvert andet år.

Der kræves en ansvarsforsikring (knallert) og der anbefales også en kasko samlet ca pris er vel 5-6.000 kr årligt. Min far giver 4800 kr årligt for sin elbil. Ang kørekort så er jeg 62 år og gider ikke prøve at tage det. Jeg har traktorkort, så måske skulle jeg købe en traktor plus anhænger til indkøb   Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(11-06-2018, 09:09)Jps Skrev: Der kræves en ansvarsforsikring (knallert) og der anbefales også en kasko samlet ca pris er vel 5-6.000 kr årligt. Min far giver 4800 kr årligt for sin elbil. Ang kørekort så er jeg 62 år og gider ikke prøve at tage det. Jeg har traktorkort, så måske skulle jeg købe en traktor plus anhænger til indkøb   Grin

Ja, sådan en højbenet sag kan jo sikkert fås med både kabine, landevejsgear og en passende kasse agterude til 'værktøj'. Der kan dog nok blive problemer med at parkere ved f.eks. Bilka. Rullende øjne

En anden mulighed, som jeg så i Phoenix i sin tid er golfvogne! Kræves der kort til sådan en sag?
Eller må de slet ikke køre på offentlig vej i henhold til skattebelagt dansk lovgivning?
I det kvarter i Phoenix, som jeg kom igennem, fandt jeg ved den lokale shopping mall (herunder en McDum) en masse mini-parkeringsbåse, som det li..ge tog et par eftertanker at komme på, hvad de monstro var til Griner
Meget amerikansk, hvorfor få lidt motion, når man kan køre de 200 meter? Der er jo nok en årsag eller 2 til, at mange amerikanere er store på mange måder. Ikke bare i salget.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(11-06-2018, 10:25)walker1 Skrev: Ja, sådan en højbenet sag kan jo sikkert fås med både kabine, landevejsgear og en passende kasse agterude til 'værktøj'. Der kan dog nok blive problemer med at parkere ved f.eks. Bilka. Rullende øjne

En anden mulighed, som jeg så i Phoenix i sin tid er golfvogne! Kræves der kort til sådan en sag?
Eller må de slet ikke køre på offentlig vej i henhold til skattebelagt dansk lovgivning?
I det kvarter i Phoenix, som jeg kom igennem, fandt jeg ved den lokale shopping mall (herunder en McDum) en masse mini-parkeringsbåse, som det li..ge tog et par eftertanker at komme på, hvad de monstro var til Griner
Meget amerikansk, hvorfor få lidt motion, når man kan køre de 200 meter? Der er jo nok en årsag eller 2 til, at mange amerikanere er store på mange måder. Ikke bare i salget.

Golfvogne er vist kun godkendt til at køre på Golfbaner herhjemme. Ellers ville det være et fint køretøj til mig Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#19
(11-06-2018, 10:28)Jps Skrev: Golfvogne er vist kun godkendt til at køre på Golfbaner herhjemme. Ellers ville det være et fint køretøj til mig Smil

Faldt over denne gamle tråd: https://www.bilgalleri.dk/forum/off-topi...aa_golfbil
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#20
(11-06-2018, 12:06)walker1 Skrev: Faldt over denne gamle tråd: https://www.bilgalleri.dk/forum/off-topi...aa_golfbil

Den skal jo kun kunne køre 30 og ikke kræve noget kørekort (jow måske traktorkort Blink med øjet )
Ivecar plus 2023.
Svar
#21
(10-06-2018, 14:43)Jps Skrev: Har lige fundet ud af, at Elbilen kan leveres med det batteri, som får den op på 90 km's rækkevidde på en opladning. Prisen er så 65.000 kr. Og ikke som jeg troede 53.000 plus de 42-45.000 kr for batteriet. Det jo lige knap 100.000 kr for den Smil

Hvad med den her Jps? 

https://www.facebook.com/marketplace/ite...9923726398

       

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(11-06-2018, 22:33)barden Skrev: Hvad med den her Jps? 

https://www.facebook.com/marketplace/ite...9923726398

Det var den model, jeg oprindelig skulle ha' prøvet. Den kommer på et senere tidspunkt, til butikken.
Ivecar plus 2023.
Svar
#23
(12-06-2018, 07:54)Jps Skrev: Det var den model, jeg oprindelig skulle ha' prøvet. Den kommer på et senere tidspunkt, til butikken.

Jeg syntes den er lidt dyr. Vores lokale "butik" har den til 40kkr. incl. batterier.

http://www.glud-el-scooter.dk/kabine-scooter.aspx
Svar
#24
(12-06-2018, 13:19)Super 8 Skrev: Jeg syntes den er lidt dyr. Vores lokale "butik" har den til 40kkr. incl. batterier.

http://www.glud-el-scooter.dk/kabine-scooter.aspx

43.000 kr leveret og klargjort her i udkanten Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: