Søg Garagen Hej Gæst! Register

Reservemotor 2 splittet ad
#1
Ja så røg reservemotor nr 2. Havde jo taget dele fra den til den nu kørende Kymco.  Aldrig har jeg set så meget olie på en motor. Cylinder og topstykke soppede i olie (ved toppakningen på cylinderen), da jeg pillede dem fra hinanden. 

Det kan da ikke være normalt? Og stempel og skørtet på cylinderen havde ridser, så de kan ikke genbruges, tror jeg. Jeg kan mærke ridserne med en fingernegl på cylinderen, så tror ikke det kan betale sig at slibe dem væk.
Billederne viser så ikke det fulde omfang, af oliesvineriet.

Så jeg tror det var godt at den motor, ikke kom på Kymco'en.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det så ikke særlig pent ut. Den ser ut til å ha blivet kjørt veldig varm på et eller flere tidspunkt. Den kan ha blitt kjørt med for lite olje feks.
Svar
#3
(24-02-2018, 20:13)rune75 Skrev: Det så ikke særlig pent ut. Den ser ut til å ha blivet kjørt veldig varm på et eller flere tidspunkt. Den kan ha blitt kjørt med for lite olje feks.

Der var også kun 1 dl olie i motoren.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Den ser godt nok mishandlet ud, håber da at krumtappen er brugbar, stempel og cylindre er ikke så dyr, så måske det kan betale sig at skille resten af for at se om det kan betale sig at købe dele til den.
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#5
1dl olje !

[Image: image.jpg]

Om den er kjørt med 1dl olje vil alle bevegelige deler i motoren mest sannsynlig være så dårlige/oppbrukt at den motoren ikke er noget at bruge penge på.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Rune75*

Også derfor motoren ikke bliver genbrugt.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(24-02-2018, 23:34)netuse Skrev: Den ser godt nok mishandlet ud, håber da at krumtappen er brugbar, stempel og cylindre er ikke så dyr, så måske det kan betale sig at skille resten af for at se om det kan betale sig at købe dele til den.

Kan da godt være jeg gør det. Men tror ikke, den er værd at bruge reservedele på. Tidligere ejer, har ikke haft den til service og har heller ikke selv, serviceret den.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: