Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lidt statistik
#1
Nu, hvor 2-hjuleren (m. lille motor) er på vej ud, har jeg kikket lidt i mine forskellige lister.

I 'runde' tal er det blevet til en samlet udgift på ca. 43.000 i løbet af de 11½ år og 32.400 km.
Alt incl. Maskinens anskaffelse, service, reservedele, benzin, motorolie, hjelm, lås, topboks, forsikring, regntøj, værktøj osv.
Omregnet bliver det til ca. 1,35 kr/km. eller ca. 3.700 kr/år.

Stadig noget under et hundehus på 4 hjul, men dog stadig en vis sum.

Nogle få af ovennævnte ting kan finde anvendelse fremover eller sælges.
GIVI boksen kunne jo f.eks. sættes på en cykels bagagebærer. Hvis altså det var en damecykel. Den rager nok for meget op til at man på en herrecykel kan svinge benet over.
Det meste har dog været forbrug.

At prisen for service og reservedele samlet overstiger maskinens ny-pris, kom dog som lidt af en overraskelse.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Et stort service kan nemt koste 1500 eller mere også samt alle de dele man skifter ud med tiden.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
(02-12-2017, 13:13)walker1 Skrev: At prisen for service og reservedele samlet overstiger maskinens ny-pris, kom dog som lidt af en overraskelse.

Ja, scooterdele er ikke ligefrem billige. Lavede selv service på mine scootere (Piaggio Zip og Skipper 150) i sin tid og sparede således noget på det. Men det var dyrere i længden i reservedele end jeg havde regnet med. Er faktisk billigere kørende med min nuværende Kina-MC (125cc). Tankevækkende ....  Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#4
Regnskabet for Big1 ligger jo på BS, et eller andet sted Smil Den kørte fra 2001- 2012 og nåede jo 114.000 km (dog ikke med samme motor, desværre.) Men regnede mig frem til, at det blev 1,14 kr pr. kørt km. Solgte Big'en i Jan 2012, og den kører vist endnu Smil
.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: