Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco'en trænger til stort service
#37
(12-12-2017, 18:36)Jps Skrev: Forbremseren har sat sig igen. Så det var ikke lang tid den rensning holdt.  Må pille skidtet helt fra hinanden, og rense i bund.

Har du skiftet bremsevædske? Hvis det er langt tid siden (2 år) at vædsken er skiftet kan der være lidt vand i den. Så er der større chance for  at der kommer rust i caliber og på stempel. Ganske almindelig DOT4 til biler kan bruges. Pas på ikke at få det på lakerede dele.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Og smøring af stemplet når det har været helt ude af kaliberen med fedt.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#39
(12-12-2017, 19:27)Bigfoot Skrev: Har du skiftet bremsevædske? Hvis det er langt tid siden (2 år) at vædsken er skiftet kan der være lidt vand i den. Så er der større chance for  at der kommer rust i caliber og på stempel. Ganske almindelig DOT4 til biler kan bruges. Pas på ikke at få det på lakerede dele.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Har ikke fået skiftet bremsevæske, endnu Flov Og ved godt at plastikken ikke kan li' væsken. Og jeg har det på lager  Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#40
(12-12-2017, 19:35)Johannes Johansen Skrev: Grin Og smøring af stemplet når det har været helt ude af kaliberen med fedt.

Thumbs Up Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#41
(12-12-2017, 19:35)Johannes Johansen Skrev: Og smøring af stemplet når det har været helt ude af kaliberen med fedt.

Bremsefedt ja. Smil

Selvom det burde i teorien ikke være nødvendigt at smøre med andet end bremsevæske.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(12-12-2017, 20:56)DarkSide Skrev: Bremsefedt ja. Smil

Selvom det burde i teorien ikke være nødvendigt at smøre med andet end bremsevæske.

Bremsefedt har jeg ikke, men det jeg normalt bruger, er vel lige så godt:
Fedt nok  Blink med øjet

Og godt jeg havde oliebestandige hansker på, for det "væltede" ud med olie fra kaliberen, men intet fra slangen.

Og sådan så det ud, da jeg fik trykklodsen ud:
Ivecar plus 2023.
Svar
#43
Nå, det lykkedes mig at få ødelagt det gummi, der skal holde olien inde i kaliberen Ked af det . Så har sat en anden kaliber på, som jeg så håber virker, når der er kommet nyt bremsevæske på.
Ivecar plus 2023.
Svar
#44
Den "nye" kaliber virker. Men måtte så sætte en shimskive mellem den øverste bolt og holderen til kaliberen, før hjulet kunne køre frit.
Ivecar plus 2023.
Svar
#45
Forbremsen virkede så ikke 100% . Håndtaget skulle trykkes halvt ind, før der var bid i skiven. Så måtte udlufte og fylde væske på idag. Og NU virker den Smil

Og så drillede cykelcomputeren med ikke at ville vise noget i displayet. Årsagen fandt jeg ved føleren. Plastikket der gemmer på føleren var delvist forsvundet. Gætter på, at det har siddet for tæt på bremseskiven, så det er blevet flået i stykker. Jeg havde en anden cykelcomputer på lager, men ledningen var desværre for kort. Så der skal købes en ny "computer", for den vil jeg ikke undvære.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Ny cykelcomputer købt. 

Sigma 1812.
Ivecar plus 2023.
Svar
#47
Hvorfor er det nu at du monterer en cykelcomputer? 
Er den ikke lovlig, og har speedometer ? Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#48
Forstår bare ikke rigtig iden med en cykel computer da den ikke har lys i displayet.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: