Søg Garagen Hej Gæst! Register

Handsker med varme
#1
Hej BS. 

Er der nogle af jer som har erfaring med handsker med varme i fra harald nyborg, virker de eller er det bare noget skrammel.

https://www.harald-nyborg.dk/p10395/hand...arme-str-l

Faldt også lige over det her halstørklæde med varme i det må jeg have.

https://www.harald-nyborg.dk/p11813/hals...-med-varme

Mvh

Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Man skal nok sørge for at have sig et lager af AA-batterier også Blink med øjet
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#3
(21-11-2017, 00:05)Mortdk Skrev: Man skal nok sørge for at have sig et lager af AA-batterier også Blink med øjet

Ja eller genopladelige.
Svar
#4
Jeg prøvede et par fra Netto sidste år, de virkede ikke særlig godt, en tur fra Næstved til Ringsted, så var der ikke mere strøm på dem, så jeg vil mene at de ikke er pengene værd  Blink med øjet
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#5
(21-11-2017, 09:01)netuse Skrev: Jeg prøvede et par fra Netto sidste år, de virkede ikke særlig godt, en tur fra Næstved til Ringsted, så var der ikke mere strøm på dem, så jeg vil mene at de ikke er pengene værd  Blink med øjet

Så er det måske bedre med håndtag med varme i og de der luffer der monteres på styret så ens hænder er beskyttet mod vinden.

Deer findes en del forskellige modeller, også med justerbar varme.

De er jo også koblet til scooterens strøm, så ikke noget med et lager af batterier i sadelboksen.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kuldepåvirkningen kommer udefra, hvorfor varme i håndtag er tæt på komplet værdiløst.

Det samme gælder desværre også mange handsker der primært fokuserer på at varme indersiden af hænder og fingre.
Svar
#7
(21-11-2017, 12:27)Teddy Skrev: Kuldepåvirkningen kommer udefra, hvorfor varme i håndtag er tæt på komplet værdiløst.

Det er under alle omstændigheder her, der skal sættes ind først, med mindre det er kraftige varmelegemer som f.eks. på en motorcykel. Jeg har i en snæver vending bare brugt en frysepose ud over handsken for at holde vinden ude og det gør en forbavsende stor forskel. Rigtige scooterluffer er nu det bedste, men de fylder meget.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#8
(21-11-2017, 12:27)Teddy Skrev: Kuldepåvirkningen kommer udefra, hvorfor varme i håndtag er tæt på komplet værdiløst.

Det samme gælder desværre også mange handsker der primært fokuserer på at varme indersiden af hænder og fingre.

Sammen med scooterlufferne må det kunne varme fingrene

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#9
(21-11-2017, 11:35)Quiks Skrev: Så er det måske bedre med håndtag med varme i og de der luffer der monteres på styret så ens hænder er beskyttet mod vinden.

Deer findes en del forskellige modeller, også med justerbar varme.

De er jo også koblet til scooterens strøm, så ikke noget med et lager af batterier i sadelboksen.

Tror også det er en bedre løsning. Havde engang et par Oxford varmehåndtag på min daværende Yamaha XS400. Og de var ganske effektive - man kunne (næsten) brænde fingrene på dem på en lang køretur - sådan føltes det i hvert fald. Så ind i mellem måtte man slå dem fra  Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(21-11-2017, 17:11)Mortdk Skrev: Tror også det er en bedre løsning. Havde engang et par Oxford varmehåndtag på min daværende Yamaha XS400. Og de var ganske effektive - man kunne (næsten) brænde fingrene på dem på en lang køretur - sådan føltes det i hvert fald. Så ind i mellem måtte man slå dem fra  Smil

Kommer du ind efter at have været ude i kulden i et godt stykke tid, og tænder for den kolde hane, vil du også føle vandet er meget varmt. Det er nogenlunde det samme du har oplevet, da afkølingen kommer fra ydersiden og opvarmningen fra indersiden.
Svar
#11
Luffer med ande dun/fjer i eller andre fjer varmer godt de kan uden problemer holde fignerne varme i frost vejr.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
(21-11-2017, 20:13)Johannes Johansen Skrev: Luffer med ande dun/fjer i eller andre fjer varmer godt de kan uden problemer holde fignerne varme i frost vejr.
Jeg må hellere få nogle handsker med gedeskind eller dun/fjer. lyder til at være den bedste løsning.
Svar


Forum spring: