Søg Garagen Hej Gæst! Register

Certificeret værksted ?
#1
Jeg har lige boret mig igennem en 'båndet' udgave af tirsdagens Kontant fra DR1.
Emnet var denne gang: De fabriks-certificerede værksteders horrible priser.
(biler, naturligvis. Vores verden ville man ikke drømme om at behandle! Station 2 var nok højdepunktet for vores transport-kategori Ked af det )

En ældre VW skulle det angiveligt koste 19.000 at få repareret 3-4 småting på. Udskiftning af org. dele plus MEGET HØJ arbejdsløn !!!!

Et lille københavner (udkant) værksted reparerede det samme fuldt forsvarligt for under 4.000.
(Læs: Reparerede! <=> Udskiftede ikke blindt reparerbare dele!)


Er det et scenarium, vi kan portere til vores verden, eller .. ????

Jeg mener..
Der er værksteder, der af importøren er godkendt til at reparere/servicere dette eller hint mærke, men de gør det ikke just ens!

F.eks. insisterede min forhandler på at skifte ruller ved hvert stort eftersyn (2.000 km interval, startende ved 3.000)

Den lille (godkendte) mand, jeg siden skiftede til, skiftede kun, når/hvis der var behov derfor!
(Jeg kørte hos ham uden problemer 6.000 km på det samme sæt ruller! Vi kan måske diskutere de sidste 2-300 km, men i givet fald kun marginalt!)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
"Er det et scenarium, vi kan portere til vores verden, eller .. ???? "
Sagtens. problemet er universelt. Det er "profitoptimering" - læs grådighed :twisted: Værkstederne prøver selvfølgelig at presse citronen så meget, som moralen tillader. Men det er svært at sælge elastik i metermål, hvis man ikke har en stærk moral. Bilfirmaerne har fået nogen over næsen af EU, for at forlange originale reservedele monteret, selvom der findes fuldgode "kopiprodukter" til en lavere pris. Ruller - og alt muligt andet - skal selvfølgelig kun skiftes, hvis de fejler noget, eller hvis du beder om det. Ellers er det bare - om muligt :roll: - at finde et andet værksted, med en bedre moral.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: