(12-09-2017, 18:09)K. Hansen Skrev: Tak for Info Så behøver jeg ikke være nervøs foreløbig
Måske ikke
Ivecar plus 2023.
Måske slut med 2taktere (euronorm 4 og 5)
|
||
(12-09-2017, 18:09)K. Hansen Skrev: Tak for Info Så behøver jeg ikke være nervøs foreløbig Måske ikke
Ivecar plus 2023.
13-09-2017, 11:27
(12-09-2017, 16:56)Jps Skrev: Personen der vidste noget om euronormerne hos C.Reinhardt ,var i Japan. Derfor tog det lidt tid før der kom svar og her er det:Tak for det Jps. Så ser det åbenbart ikke så sort ud og det er godt med nogle fakta i stedet for spekulationer. Jeg meget tilfreds med at 2-taktere beholdes som et biligere alternativ, og det vil det også medføre at priserne for 4-taktere ikke så nemt stryger til himmels, når der er alternativer. Det bliver spændende at se hvad de gør ved 2-takterne for at overholde normerne, men umiddelbart er min konklusion at olietilsætningen ikke har afgørende betydning for udledningen af udstødningsgasser. Med venlig hilsen Bigfoot
13-09-2017, 11:38
(13-09-2017, 11:27)Bigfoot Skrev: Tak for det Jps. Ja det er jo bedre at vide, end at spekulere
Ivecar plus 2023.
14-09-2017, 20:33
Jeg har lige kigget på Yamaha Aerox på Bruun-Larsens hjemmeside, hvor 2-takteren er dyrere end 4-takteren. Af hvilke årsager kan jeg ikke lige se.
Venligst Erik.
15-09-2017, 10:11
(14-09-2017, 20:33)Scooterballe Skrev: Jeg har lige kigget på Yamaha Aerox på Bruun-Larsens hjemmeside, hvor 2-takteren er dyrere end 4-takteren. Af hvilke årsager kan jeg ikke lige se. Prøv og læs det brev JPS fik fra ham der viste noget om den slags. Der står jo efter de nye regler skal en 2 takter leve op til samme krav som en 4 takter fra 2018. Så mon ikke det er fordi de har skulle lave nogle ændringer på 2 takt motoren som så har gjort den dyrer og producere. Tænker bare det kunne være en grund til den er dyre. Det er jo en ny model så ville jo være åndsvagt og sætte en motor der holder de gamle krav på markedet nu også skulle hen og lave ændringer på motoren om 3-4 måneder. Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt) Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
15-09-2017, 16:46
(15-09-2017, 10:11)Quiks Skrev: Prøv og læs det brev JPS fik fra ham der viste noget om den slags. Ja ok, men al ny teknologi koster. KTM har lavet en 2-takter med indsprøjtning som opfylder 2018-kravene. Mon ikke det smitter af på 50 ccm`erne? Jeg er overbevist om, at der nok skal være prismæssigt overkommelige scootere i fremtiden. Venligst Erik.
15-09-2017, 17:16
(15-09-2017, 16:46)Scooterballe Skrev: Ja ok, men al ny teknologi koster. KTM har lavet en 2-takter med indsprøjtning som opfylder 2018-kravene. Mon ikke det smitter af på 50 ccm`erne? Jeg er overbevist om, at der nok skal være prismæssigt overkommelige scootere i fremtiden. Neos er gået fra 14.500 kr til 17.900 kr på knap 3 år. Og den kommer nok over de 18.000 kr inden så længe. Dertil skal man jo lægge mindst 1500 kr i leveringsomkostninger. Det dyrt do
Ivecar plus 2023.
15-09-2017, 21:44
(15-09-2017, 17:16)Jps Skrev: Neos er gået fra 14.500 kr til 17.900 kr på knap 3 år. Og den kommer nok over de 18.000 kr inden så længe. Dertil skal man jo lægge mindst 1500 kr i leveringsomkostninger. Det dyrt do Det er vel ikke i mellemtiden blevet dyrere hverken at lave 4-takter eller indsprøjtning? Der må vel være en form for prispolitik jeg eller vi ikke kender til. Nu er den jo også fremstillet i Europa, men det har den jo hele tiden været. Venligst Erik.
16-09-2017, 00:02
Jeg kører lige ind foran og lukker benzin gas ud tja lige meget hvad bliver det spændene at se hvad der kommer til at ske med de nye modeller fra 2018 som der kommer til salg .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen". Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå. Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
16-09-2017, 09:43
(15-09-2017, 21:44)Scooterballe Skrev: Det er vel ikke i mellemtiden blevet dyrere hverken at lave 4-takter eller indsprøjtning? Der må vel være en form for prispolitik jeg eller vi ikke kender til. Nu er den jo også fremstillet i Europa, men det har den jo hele tiden været. Produktionsomkostningerne stiger jo hele tiden
Ivecar plus 2023.
| ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|