Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot Squab - Lovliggøres?
#1
Hej

Nu eftersom jeg har fået fat i sådan et stk. maskine, som skal bruges til vinter kørsel, når Samurai'en går i vinterhi, vil jeg gerne vide hvordan jeg gør den lovlig. Jeg skal nemlig bruge den til og fra arbejde, så gider ikke det bøvl med at køre ulovligt.

Jeg har prøvet at finde frem til hvor den oprindelig er begrænset, men har ikke rigtig helt kunne finde frem til noget konkret. Den kører i hvert fald hurtigere end de 45 den må. Optrækket er så også helt vildt, i hvert fald i forhold til min Samurai...  Målløs

Samtidig vil jeg også gerne høre om der er nogen der ved, hvor jeg kan købe de begrænsninger jeg evt. skal have fat i.  Smil
Mine køretøjer:
-Nede på en knallert, men bestemt den bedste-
-En eller to scooter, når vinteren kommer-
- Suzuki Samurai DM50 (1990)
- VGA Digita (Dellórto) (2013)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(15-08-2017, 23:39)china4ever Skrev: Hej

Nu eftersom jeg har fået fat i sådan et stk. maskine, som skal bruges til vinter kørsel, når Samurai'en går i vinterhi, vil jeg gerne vide hvordan jeg gør den lovlig. Jeg skal nemlig bruge den til og fra arbejde, så gider ikke det bøvl med at køre ulovligt.

Jeg har prøvet at finde frem til hvor den oprindelig er begrænset, men har ikke rigtig helt kunne finde frem til noget konkret. Den kører i hvert fald hurtigere end de 45 den må. Optrækket er så også helt vildt, i hvert fald i forhold til min Samurai...  Målløs

Samtidig vil jeg også gerne høre om der er nogen der ved, hvor jeg kan købe de begrænsninger jeg evt. skal have fat i.  Smil

Den er kun begrænset 2 steder. Variator og udstødning.

Variator plade er denne du skal bruge, plus de 3 skruer og 3 skiver, hvis det vel og mærke er den originale variator der sidder i med 3 skrue huller.
Men du bliver nødt til at checke udstødningen også om blindrøret stadig er intakt.
Eller hvis det er en uoriginal udstødning, om plumpen i for røret stadig er der. Ellers tager den alt for mange omdrejninger med begrænserpladen monteret.

Svar


Forum spring: