Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO PMX vil ikke starte
#1
Hej, jeg kørte forleden en lidt lang tur på min knallert, pludselig på vej hjem gik den i stå med et brag og stoppede med det samme som om bremserne klodsede, den vil nu ikke starte og den lyder lidt som en gris der skriger når jeg prøver at starte den via elstart, kickstarter vil den heller ikke starte på.

Den gnister, der er kompression og der løber benzin og olie igennem. Karburator er blevet renset og variator + krumtap er blevet tjekket om det sidder ordentligt. Hvad kan problemet være?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
En varmesætning er årsagen vil jeg tro.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(29-07-2017, 21:20)Jps Skrev: En varmesætning er årsagen vil jeg tro.

Hvad vil det betyde?
Svar
#4
At stempel har sat sig fast, og nu er ødelagt.

Du siger der er kompression, hvor meget ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(29-07-2017, 21:23)DarkSide Skrev: At stempel har sat sig fast, og nu er ødelagt.

Du siger der er kompression, hvor meget ?

Jeg har næsten lige fået ny cylinder på så det forstår jeg ikke helt.

Der er rimelig meget kompression man kan ihvertfald sagtens mærke det, og der kommer en god slat ud af gangen når man træder i kickstarteren også.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(29-07-2017, 21:25)LukasM Skrev: Jeg har næsten lige fået ny cylinder på så det forstår jeg ikke helt.

Der er rimelig meget kompression man kan ihvertfald sagtens mærke det, og der kommer en god slat ud af gangen når man træder i kickstarteren også.

Det svar kan jeg ikke bruge til noget desværre.

Du kan ikke sige der er massere af kompression, uden at måle det med en kompressionstester, der skal ikke meget tab til før en maskine ikke længere kan startes.

En ny cylinder kan nemt sætte sig, især hvis man ikke har fået justeret karburatoren korrekt ind, eller glemt tilkørslen. Smil

Hvis der er gnist, kompression og benzin, så skal maskinen starte, så en af delene er ikke iorden.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(29-07-2017, 21:28)DarkSide Skrev: Det svar kan jeg ikke bruge til noget desværre.

Du kan ikke sige der er massere af kompression, uden at måle det med en kompressionstester, der skal ikke meget tab til før en maskine ikke længere kan startes.

En ny cylinder kan nemt sætte sig, især hvis man ikke har fået justeret karburatoren korrekt ind, eller glemt tilkørslen. Smil

Hvis der er gnist, kompression og benzin, så skal maskinen starte, så en af delene er ikke iorden.

Jeg tror ikke jeg har en kompressionstester.

Jeg ved at karburatoren ikke havde den rigtige dyse i, den jeg havde i var meget for lille men cylinder blev kørt til som den skulle.
Svar
#8
(29-07-2017, 21:33)LukasM Skrev: Jeg tror ikke jeg har en kompressionstester.

Jeg ved at karburatoren ikke havde den rigtige dyse i, den jeg havde i var meget for lille men cylinder blev kørt til som den skulle.

Man tilkører ikke med for lille dyse.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(29-07-2017, 21:33)LukasM Skrev: Jeg tror ikke jeg har en kompressionstester.

Jeg ved at karburatoren ikke havde den rigtige dyse i, den jeg havde i var meget for lille men cylinder blev kørt til som den skulle.

Mon ikke du selv har svaret på dit spørgsmål, man skal ikke køre på en maskine med for lille dyse, det koster hurtigt et cylinderkit. Smil

Pil cylinderen af, og tjek for skader, hvis du er heldig så kan et nyt stempel klare sagerne.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(29-07-2017, 21:35)Jps Skrev: Man tilkører ikke med for lille dyse.

Den blev kørt til på en anden knallert hvor den kørte med rigtig dyse.
Svar
#11
(29-07-2017, 21:42)LukasM Skrev: Den blev kørt til på en anden knallert hvor den kørte med rigtig dyse.

Det hjælper jo ikke en disse. Du har jo kørt med for lille dyse på din egen, som du selv skriver.

Citat: Jeg ved at karburatoren ikke havde den rigtige dyse i, den jeg havde i var meget for lille men cylinder blev kørt til som den skulle.
Citat slut.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(29-07-2017, 21:45)Jps Skrev: Det hjælper jo ikke en disse. Du har jo kørt med for lille dyse på din egen, som du selv skriver.

Ja, det er rigtigt nok. Har jeg så smadret stempel og/eller cylinder også?
Svar


Forum spring: