Søg Garagen Hej Gæst! Register

Aldersgrænse for kørekort fjernes pr 1/7 2017
#1
Synes det er både godt og skidt på en gang. Det der er skidt er, at der nok er mange ældre der ikke selv kan vurdere, hvor længe de kan blive ved med at køre. Min egen far droppede kørekortet i en alder af 89, fordi han ikke følte sig sikker i sin kørsel mere. Og jeg har jo selv oplevet hans kørsel mange gange, så det var godt at han af egen vilje, valgte at droppe kortet. 

http://www.fdm.dk/nyheder/aldersgraense-...rt-fjernes
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Problemet ligger i at aldersgrænsen ikke er fornuftig for rigtig mange mennesker. Nogle kører fint som 90-årige, andre bør få frataget kortet allered ved de 50-60 år. Og nogle får skavanker langt tidligere i livet, der gør at de ikke bør køre bil.

Det rigtige er at lade lægen vurdere situationen. Men det er dyrt og admistrativt tungt at skulle igennem denne proces for ofte. Erfaringer fra vores naboer viser jo så at det ikke giver en nævneværdig effekt med den ekstra kontrol, derfor blev den fjernet. Hvis data ellers er rigtigt, er det den rette beslutning.
Svar
#3
Hvad med de ældre mennesker der ikke går til lægen. Vi kan ende med et enlige demente sætter sig ud i bilen. Det synes jeg ikke er betryggende!
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
#4
(05-06-2017, 15:33)1234 Skrev: Hvad med de ældre mennesker der ikke går til lægen. Vi kan ende med et enlige demente sætter sig ud i bilen. Det synes jeg ikke er betryggende!

Lad nu være med at se sultne bjørne alle vegne!
Erfaringerne fra vores naboer viser jo netop at dette ikke er tilfældet.
Svar
#5
(05-06-2017, 21:01)Teddy Skrev: Lad nu være med at se sultne bjørne alle vegne!
Erfaringerne fra vores naboer viser jo netop at dette ikke er tilfældet.

Problemet med alkohol i trafikken er større.

Demente kan jo også sætte sig ud i bilen, selvom de ikke har kørekort.
De kan da huske de har den - men hvor er den?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: