Søg Garagen Hej Gæst! Register

Benelli MC'er hos T-Hansen
#1
T-Hansen har længe reklameret med Benelli MC'er, men de har ikke været på lager, og kun kunnet fås på bestilling. Nu er de på lager i 16 T-Hansen butikker. Jeg så en i dag i min lokale T-Hansen.

De har også Benelli el-cykler. Og de så umiddelbart ud til at være god kvalitet i forhold til normale "Bilka" og "T-Hansen" elcykler. Batterierne er Samsung typer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
De skulle begynde at sælge denne her model. Den er godtnok fra 1977 Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Hvorfor i alverden skulle de begynde at sælge 40 år gamle MC'er?

Det marked sidder Brdr. Jensen tungt på.

Eller hent en syd for grænsen: http://www.carandclassic.co.uk/car/C862060

Svar
#4
(13-05-2017, 19:58)Flagg Skrev: Hvorfor i alverden skulle de begynde at sælge 40 år gamle MC'er?

Det marked sidder Brdr. Jensen tungt på.

Eller hent en syd for grænsen: http://www.carandclassic.co.uk/car/C862060

Du kunne åbenbart ikke læse, at det var en vits. Desuden har de vel nye modeller i den kubikstørrelse, som på billedet. Og jeg skal ikke hente nogen MC, da jeg ikke har noget kørekort til dem.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
T-Hansen har sænket prisen på Benelli motorcyklerne. BN251 med ABS bremser koster nu 24.999,00 og er dermed sat ca. 10.000 kr. ned. Og dermed er den sandsynligvis den billigste motorcykel på markedet med ABS og 250cc eller højere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(06-02-2018, 22:47)Super 8 Skrev: den billigste motorcykel på markedet med ABS og 250cc eller højere.

Fra 1. januar skal alle nye motorcykler over 125 ccm have ABS. Jeg er ikke klar over om det skal være på begge hjul eller kun forhjulet. Desuden skal de opfylde EURO 4. Det betyder så også at min goe gamle T-REX 150 ikke længere sælges i europa. Græder

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#7
(07-02-2018, 00:59)Bigfoot Skrev: Fra 1. januar skal alle nye motorcykler over 125 ccm have ABS. Jeg er ikke klar over om det skal være på begge hjul eller kun forhjulet. Desuden skal de opfylde EURO 4. Det betyder så også at min goe gamle T-REX 150 ikke længere sælges i europa. Græder

Med venlig hilsen
Bigfoot


Jeg ved ikke om det er et lovkrav med ABS på begge hjul. T-Hansens har det på begge hjul.

Her står mere info blandt andet der er ABS på begge hjul:
https://denmark.benelli.com/product/bn-251
Svar
#8
Det er egentligt utroligt, at de kan sælge en motorcykel med ABS for 25.000 kr. i Danmark, incl. fragt, told, moms, og registreringsafgift. Alene registreringsafgiften udgør 9400 kr. Så det bliver kun 15.600 kr. til motorcyklen. Og af det udgør de 25% moms. Så det er 12.480 kr. Og der kommer sikkert told på, og fragt. Alt i alt, så er importprisen under 10.000 kr. Og forhandleren har ikke fået noget. Jeg tror, at T-Hansen satser på, at sælge andet til kunderne. Motorcyklerne står der kun for at trække kunderne til.
Svar
#9
(07-02-2018, 02:12)Super 8 Skrev: Det er egentligt utroligt, at de kan sælge en motorcykel med ABS for 25.000 kr. i Danmark, incl. fragt, told, moms, og registreringsafgift. Alene registreringsafgiften udgør 9400 kr. Så det bliver kun 15.600 kr. til motorcyklen. Og af det udgør de 25% moms. Så det er 12.480 kr. Og der kommer sikkert told på, og fragt. Alt i alt, så er importprisen under 10.000 kr. Og forhandleren har ikke fået noget. Jeg tror, at T-Hansen satser på, at sælge andet til kunderne. Motorcyklerne står der kun for at trække kunderne til.

Er du sikker på registreringsafgiften er includeret i de 25.000. Kr.
Normalt kommer den oven i.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(07-02-2018, 09:19)Quiks Skrev: Er du sikker på registreringsafgiften er includeret i de 25.000. Kr.
Normalt kommer den oven i.

Når den står til 25.000 kr hos Thansen, så er registreringsafgiften med i prisen. Der skal som en sidebemærkning, stå eksklusiv afgift, hvis den ikke er medregnet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(07-02-2018, 10:10)Jps Skrev: Når den står til 25.000 kr hos Thansen, så er registreringsafgiften med i prisen. Der skal som en sidebemærkning, stå eksklusiv afgift, hvis den ikke er medregnet.

Ja, det skal den være. Det eneste som ikke er med er leveringsomkostninger og nummerplade. Samlet er prisen 26.889,00 kr. Det står også på hjemmesiden. Servicepakken er heller ikke med - jeg vil tro, at det er servicepakken til Keeway til 2999 kr. eller 4999 kr. Jeg tror ikke, at de tjener meget på den. De satser på, at kunderne ikke køber den.

Det undrer mig, at der ikke er nogen producenter der spekulerer i at sælge til en lavere pris, og at få pengene ind på andet - f.eks. at sælge software til produkterne. F.eks. til biler, kan man jo nemt lave det, så man kan downloade ekstra features, f.eks. sædevarme, aircondition, bilradio, GPS, alarm, cd-afspiller osv. på nettet som et program, så bilen bare sælges "råt" uden software til styringen af det. Styringssoftwaren kan man så sælge på fabrikantens egen hjemmeside.

Regner man lidt på det, så vil tabet ved at sætte den ned til f.eks. 15.000 kr. ikke være stort. Det meste går af registreringsafgiften. Der er dog nogle regler for at registreringsafgiften skal passe med prisen i andre lande, og der skal lægges en fortjeneste på 9% på. Så det er måske derfor, at den koster så meget. Registreringsafgiften udgør 85%, så en sænkning på 10.000 kr. giver 8.500 kr. mindre i registreringsafgift. Altså, 1500 kr. mindre til forhandleren, som de skal have ind på andet. Men, problemet er nok, at skat ikke vil gå med til det, på grund af prisen i andre lande. 1500 kr. kunne man jo nemt lave det, som skulle betales direkte til producenten på deres hjemmeside, ved at downloade software til den, der f.eks. kan aktivere en indbygget alarm eller andre ekstra features, der næsten intet koster at bygge ind. Men den skal nok kunne synes og starte uden featurene. Indenfor PC branchen, er det også normalt, at der skal købes software - f.eks. antivirusser - for at sikre en pålidelig "kørsel". Det vil måske også være en idé til fremtidens motorcykler, med en eller anden softwarepakke, der giver "lettere start", reducerer forbruget, og giver mindre slid, som kan downloades på producentes hjemmeside.

Jeg vil hellere sælge software end biler og motorcykler.
Eller en dyrere styrthjelm.
Svar
#12
Så er T-Hansens 250cc Benelli motorcykel nede i 20.000 kr.

Dette er samme pris, som Kymco Super 8 125cc koster.

Med den lave pris, er det vist den billigste motorcykel med ABS bremse på markedet. Ikke engang i indonesien er de billigere, når der tages hensyn til dansk registreringsafgift og moms.
Svar


Forum spring: