Søg Garagen Hej Gæst! Register

Citroen kvalitet erfaringer
#13
(25-01-2017, 19:55)rune75 Skrev: Hvilket oljeproblem er det ?

Der er en kontruktionsfejl i bundkarret på motoren der gør at Ca 0.5l olie ikke bliver tappet ved olieskift. Sammen med de lange serviceinterval PSA gruppen kørte, og et lille filter ved olietilførslen til turboen, skaber det en masse ballade med motorhaveri og døde turboer til følge  Smil

Det klares ved at montere et nyt bundkar, fjerne filtret ved turboen og lave service oftere
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(25-01-2017, 19:34)Jacob k Skrev: Så længe man er obs på det olie problem 1.6 HDI'erne har.. Smil

Havde. De nye HDI 1,6 110 er lavet helt om hvad det angår.

De aller fleste haverier den gamle HDI 1,6 109hk havde (defekte turbo'er), var fejl 40 - forkert opvarmning (utætte flammeskiver), forkert olietype (kokser til i smørerør til turboen)), forkert køremønster (mange korte ture) og for langt mellem olieskift (dårlig smøring til turbo).

Det er rigtigt, at PSA har sænket olieskift intervallet med 10.000km på den motor, men hvis man kører bilen efter bogen, kan den sagtens køre de 30.000km mellem olieskift.

Min egen Peugeot 207 1,6 HDI S16 har kørt 175.000km med samme turbo (og samme bundkar/si) - men jeg er også ekstra god ved mine køretøjer.
Svar
#15
(26-01-2017, 14:23)Energy Skrev: Havde. De nye HDI 1,6 110 er lavet helt om hvad det angår.

De aller fleste haverier den gamle HDI 1,6 109hk havde (defekte turbo'er), var fejl 40 - forkert opvarmning (utætte flammeskiver), forkert olietype (kokser til i smørerør til turboen)), forkert køremønster (mange korte ture) og for langt mellem olieskift (dårlig smøring til turbo).

Det er rigtigt, at PSA har sænket olieskift intervallet med 10.000km på den motor, men hvis man kører bilen efter bogen, kan den sagtens køre de 30.000km mellem olieskift.

Min egen Peugeot 207 1,6 HDI S16 har kørt 175.000km med samme turbo (og samme bundkar/si) - men jeg er også ekstra god ved mine køretøjer.

Men snakker vi ikke biler fra 00'erne Smil 

Jg siger ikke at det er en dårlig motor, blot at man skal være OBS på det
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#16
Ville det kanskje være mere fornuftig at velge en bensiner fra di årganger ? Har lest en del om oljelekkasje fra toppstykket på 1.8 og 2.0, men det er vel kanskje bare di der har problemer man leser om.
Svar
#17
(26-01-2017, 18:29)Jacob k Skrev: Men snakker vi ikke biler fra 00'erne Smil 

Jg siger ikke at det er en dårlig motor, blot at man skal være OBS på det


Jo, i 2006 kom 1,6 HDI motoren med det lille bundkar (det år er min også fra). De nye 1,6 HDI med større bundkar kom omkring 2010.

Det er en lækker motor, den går meget blødt og trækker godt igennem (fuld moment 250Nm. v. 1750rpm) -HVIS man passer den - som du også siger. Smil Koblingen er desværre ret svag og kan ikke holde til mere end ca. 125 hk, motoren kan ellers chippes til 170hk og over 300Nm.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Når man kigger på f.eks peugeot 406 som udkom i 1995 kontra en vw vento samme årgang så er der en del flere peugeoter tilbage modsat vw vento, ventoerne ruster vanvittigt i forhold til 406eren, der kører stadig mange gamle 406er rundt i dag.

Har vist kun haft en citroen så vidt jeg husker og det var en bx19 gti 16v fra før der kom katalysator på dem så den havde 160 hk og den var fantastisk at køre i og sindsygt hurtig, men bilen levede lidt sit eget liv bla havde den den ene morgen tømt hydraulik tanken uden man kunne se det nogen så ny olie på og den kørte igen.
bilen blev desværre totalskadet da en ung mand i en bmw ikke vidste hvor bremsen sad.

Nå men svar til spørgsmålet. 
Hverken den ene eller andet franske bil er svagere eller ringere end konkurenterne.
fransk mændenes elektronik er også blevet noget bedre med tiden, men ja de havde en periode hvor det drille rigtig meget på dem, specielt citroen c5 eller peugeot 406 hvor sædevarmen dræbte en del af deres bil (brand i bilen).
Min far de seneste 5 år haft 2 renaulter, 1 clio 1.5 diesel og den kører rigtig godt sådan en og sidste byttede han den så ud med en kadjar diesel og ja den kører også rigtig godt.
Jeg er personligt ikke til franske biler, Men derfor har jeg stadig ikke noget ondt at sige om dem.

Selv kører jeg i en suzuki liana 1.6 med automatgear fra 2003.
Svar


Forum spring: