Søg Garagen Hej Gæst! Register

Billige motorcykler
#1
Jeg har altid ment, at det var en god idé med obligatorisk ABS på motorcykler, da det vil medføre lavere pris på motorcykler med ABS - nogle frygtede det vil medføre prisstigning. Det er IKKE sket.

Nu er det muligt at købe en Kawasaki motorcykel med ABS til under 35.000 kr.
Det er dog et tilbud, der kun gælder så længe lager haves. Tilbuddet gælder hos alle Kawasaki forhandlere.
http://www.magacin.dk/motorcykler/stort-...ald/ar7544

[Image: kawasaki-prisfald----mc-med-abs-under-40...16642.jpeg]
Ny motorcykel til under 35.000 kr.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
ABS giver vel også en god rabat på forsikringen?
Svar
#3
Det dæleme billigt. Sådan en må jeg ha'. Nårh nej, jeg har jo ikke noget Mc kort, så det går nok ikke Ked af det Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(29-09-2016, 09:16)Jps Skrev: Det dæleme billigt. Sådan en må jeg ha'. Nårh nej, jeg har jo ikke noget Mc kort, så det går nok ikke Ked af det Grin.

Sådan tænkte jeg også. Og skal et MC kørekort lægges på, bliver det ca. 45.000 kr. Det er trods alt en sjat penge.
Svar
#5
Hvis jeg havde haft en Kawasaki med ABS, så havde jeg ikke væltet på knallert i dag.

Kombinationen af vådt vejr, og fedtet vej, gjorde jeg væltede da jeg bremsede op før en rundkørsel. Vejen føltes ret glat - en bilist fortalte, at vejen havde været afspærret et par dage forinden, for at blive renset for olie.

Havde knallerten haft ABS tror jeg ikke jeg den havde væltet. (Eller bedre dæk.)

Heldigvis skete ikke noget, med andet end knallerten.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det bare en træls maskine ide, den ligger sig i mellem to kørekort kategorier, alt for mange HK til at måtte køres på det lille kort, men alt for få hk til at gide køre på mellem kort.

Hvilket også gør at det vil være meget svært at komme af med maskinen igen.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#7
Sikken en fin maskine. Jeg formoder at man får ikke alene ABS, men osse injection og alskens andre moderniteter med i købet.
Inden vi nu kommer alt for godt igang med at kritisere denne størrelsesklasse, så var det måske værd at tage sig tid til at kigge følgende to små videoer:



Hvad jeg prøver at sige er at der faktisk er en masse muligheder gemt i en 250'er. Og jeg gætter på at der for den omkostningsbevidste forbruger er en vis mængde logik i at investere i en mindre maskine. Der kører jo osse en masse maxi-scootere rundt i landskabet, ikkesandt?
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#8
(05-10-2016, 08:23)stormbringer Skrev: Hvad jeg prøver at sige er at der faktisk er en masse muligheder gemt i en 250'er. Og jeg gætter på at der for den omkostningsbevidste forbruger er en vis mængde logik i at investere i en mindre maskine. Der kører jo osse en masse maxi-scootere rundt i landskabet, ikkesandt?

Min første mc var en Suzuki GS 425 og til en nybegynder for 32 år siden var det alt rigeligt.

Siden solgte jeg den og fik bil, men nåede også at prøve en Honda CB 400 four og selv eje en Suzuki TS 185.

Siden da har jeg ikke kørt på så små maskiner - hvis jeg vil køre mc, så skal der altså ske noget når man drejer på håndtaget - ellers er det ikke sjovt. Og helst uden at man skal lege alt for meget med gear hele tiden.

Til daglig har jeg en maxi scooter som jeg bruger til at pendle 2 x 45 km hver dag - om ikke andet så lærer den en tålmodighed - som jeg så kan få afløb for når jeg kører på min RIGTIGE motorcykel.

Min far derimod, som er en ældre herre på 77, ligger og triller rundt på en Virago 250, for det er det som han kan overkomme.

Det jeg forsøger at sige med ovenstående smøre er bare - hvis det er et transportmiddel man ønsker - så kan man sagtens "nøjes" med de små maskiner (og alt under 500 er små i mine øjne).

Hvis man derimod gerne vil mærke hvad det rigtigt vil sige at køre motorcykel, med hurtige overhalinger og altid rigeligt med kraftoverskud - så skal man op i en større maskine.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#9
(05-10-2016, 13:08)JanVen Skrev: Hvis man derimod gerne vil mærke hvad det rigtigt vil sige at køre motorcykel, med hurtige overhalinger og altid rigeligt med kraftoverskud - så skal man op i en større maskine.


Mnjaeh... Jeg kører - som signaturen fortæller - en 500'er. jeg raslede i min sommerferie små 5000 kilometer af mig på 10 dage, og det eneste tidspunkt jeg følte mig undermotoriseret var - ingen steder. Jeg mulede i øvrigt nogen store grimme BMW'er undervejs, simpelthen fordi min cykel ikke er så bred over r*ven. Europas hovedveje er fulde af bilkøer, og her er det en fordel at være så lille at man kan futte ned mellem rækkerne. Dyyyt! Flyt sig, kæmpe-klumper. Giv plads og lad os andre komme forbi.

Kun een gang har jeg for alvor følt mig lille og ude af mit element; Autobahn kl. 2 om morgenen fra Hannover og op mod lille Danmark. Venstre bane var ikke et sted for mig - den var 'optaget' af altmuligt tysk stål. Så jeg holdt mig til højre bane, liggende henover tanktasken med uret stående på 160 km/t og følte mig lille og tynd.
3 tankfulde benzin fyrede jeg af på den facon, før jeg drejede af ved vest-krydset nær Århus.

jeg vil argumentere for at lykken ikke er kubik. Den er nærmere tilstrækkelighed og komfort. Jeg har stereo-anlæg, GPS, 3 aflåselige bagagerum (ca 70 liter ialt), USB-ladestik og 50 kilo mindre dødvægt end missilerne. Og hvor ofte kører man over 160 km/t? Hvor ofte kører man i bytrafik?

Micks tur Nordkap-Gibraltar er i mine øjne slet ikke så tosset en ide. Kan han, så kan jeg og alle andre. Uden nødvendigvis at skulle eje en kæmpe motorcykel.

Udsigten er lige så fin fra en 250'er som fra en Harley.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(06-10-2016, 22:46)stormbringer Skrev: Mnjaeh... Jeg kører - som signaturen fortæller - en 500'er. jeg raslede i min sommerferie små 5000 kilometer af mig på 10 dage, og det eneste tidspunkt jeg følte mig undermotoriseret var - ingen steder. Jeg mulede i øvrigt nogen store grimme BMW'er undervejs, simpelthen fordi min cykel ikke er så bred over r*ven. Europas hovedveje er fulde af bilkøer, og her er det en fordel at være så lille at man kan futte ned mellem rækkerne. Dyyyt! Flyt sig, kæmpe-klumper. Giv plads og lad os andre komme forbi.

Kun een gang har jeg for alvor følt mig lille og ude af mit element; Autobahn kl. 2 om morgenen fra Hannover og op mod lille Danmark. Venstre bane var ikke et sted for mig - den var 'optaget' af altmuligt tysk stål. Så jeg holdt mig til højre bane, liggende henover tanktasken med uret stående på 160 km/t og følte mig lille og tynd.
3 tankfulde benzin fyrede jeg af på den facon, før jeg drejede af ved vest-krydset nær Århus.

jeg vil argumentere for at lykken ikke er kubik. Den er nærmere tilstrækkelighed og komfort. Jeg har stereo-anlæg, GPS, 3 aflåselige bagagerum (ca 70 liter ialt), USB-ladestik og 50 kilo mindre dødvægt end missilerne. Og hvor ofte kører man over 160 km/t? Hvor ofte kører man i bytrafik?

Micks tur Nordkap-Gibraltar er i mine øjne slet ikke så tosset en ide. Kan han, så kan jeg og alle andre. Uden nødvendigvis at skulle eje en kæmpe motorcykel.

Udsigten er lige så fin fra en 250'er som fra en Harley.

Jamen fra omkring 500 kubik og opefter er da ok. Min Virago 920 har vist "kun" 70 hk og det er tilstrækkeligt til at føle at den rykker - nok mere momentet :-) Kan dog bare huske mine ture på de mindre mc'ere som "blodfattige" for der skete ikke så meget når man rykkede i håndtaget og det hører (i mine øjne) med til det at køre mc.

Men jeg er da af "rigtige" mc'ister blevet drillet med min lille Kymco, for den kan jo knap trække skindet af en kop lunken kakao med sine 11.2 hk - men når de så hører at jeg kører 10.000 km/om året på den bliver de stille, for ofte kører de jo ikke særligt meget og kun i godt vejr, så der er respekt om at jeg kan køre så langt på mc om året i alt slags vejr.

Det skulle dog gerne blive droslet ned, når jeg får Virago'en op og køre igen efter 1½ måneds stilstand - forhåbentligt i weekenden - skal lige have skiftet stator på den og regner så med at den kommer til at tage omkring ½ delen af min årlige mc kørsel.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#11
Det er fandme et sprødt tilbud! Jeg har selv en Kawasaki ER6-F, der kører som en drøm. Har haft den i 3 år nu, og det eneste jeg har gjort, er at skifte olie og dæk på den.
Svar


Forum spring: