Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lakere styrthjelm
#1
Jeg har overtaget en styrthjelm gratis, men den ser lidt "træt" ud i overfladen og lakken (temmelig ridset). Den er ikke ret gammel og indvendigt ser den meget fin ud og det gælder også hage-låsen.
Spørgsmålet er, om man kan lakere en hjelm med et godt resultat? Den skal bare være ensfarvet mørk grå tror jeg, evt mat lak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kan skade flamingoen inde i hjelmen.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Ifølge eksperter i styrthjelme, må den ikke ikke males/lakeres, da det vil svække den.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Men hjelme er jo lakeret fra fabrikken. Kan været at det skal være noget specielt maling og så en omgang klarlak?
Svar
#5
(26-09-2016, 20:38)KymcoSuper8-125 Skrev: Men hjelme er jo lakeret fra fabrikken. Kan været at det skal være noget specielt maling og så en omgang klarlak?

Ja,Det er nok noget specielt maling/lak. For der står vist i loven at en hjelm ikke må "hjemmemales", da det som sagt svækker styrken i hjelmen.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Styrthjelme har begrænset levetid. Som skrevet ovenfor er en vigtig del af styrthjelmens sikkerhed styropor beklædningen inde i hjelmen. Når man bruger hjelmen daglig biver styroporen slidt, fordi materialet ikke særlig stærkt. Det er ikke så mærkværdig, idet materialet skal gå i stykker på en bestemt måde under et uheld. Moderne glasfiber hjelme er meget modstands dygtige mod stød, hvis man f.eks. taber dem, men det er grænser for hvad de kan tåle og det er ikke sikkert man kan se, hvis den har fået en skade. Hvis man overtager en brugt hjem, er man så sikker på den er blevet behandlet korrekt?
Med mindre man er 100 % sikker på at den er i orden, vil jeg fraråde at overtage brugte hjelme. Det er det allervigtigste sikkerhedsudstyr vi bruger, og en godkendt hjelm der er i orden, kan redde dig fra at blive en grønsag, hvis uheldet er ude.
Jeg vil også fraråde mod maling og klistermærker der ikke er godkendt af producenten. Der findes et antal kunstnere som kan male en hjem i det motiv man ønsker, men jeg er overbevist om at de kun anvender materialer og processer godkendt af producenten.

Mvh Bigfoot
Svar


Forum spring: