Svar: 843
Tråde: 107
Tilmeldt: Aug 2010
(03-10-2016, 20:00)Jacob k Skrev: Det kan da kun være grundet pappet, der ikke tillader mere
Så det max 125cc. Han nævner max 175cc, så man må gå ud fra han har ihvertfald A2
Knallert lagt på hylden for nu.
PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014
Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
(03-10-2016, 20:09)Shakon Skrev: Så det max 125cc. Han nævner max 175cc, så man må gå ud fra han har ihvertfald A2
Hvorfor så ikke Kawasaki's ninja 250 r tilbud på 249cc til 40kkr?
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
04-10-2016, 00:25
(Dette opslag var sidst ændret: 04-10-2016, 21:34 af Super 8.)
Citat:Kinroad 150 offroader (dog aldring hørt om modellen så den lægger et styk nede)
Kinroad, Yamasaki, Shineray osv. er stort set identisk. Jeg har en yamasaki YM50-GYS, og den er totalt identisk med samme fra Kinroad. Og der er ikke stor forskel på 50cc'en, 125cc'en og 150cc'en. Her kan du læse hvad en tysk motorcykelblad skriver (Shineray):
http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=2252
Jeg ved ikke, om det er korrekt det med bagenden kan brække af - det er ikke usandsynligt. Men, på min, er bagenden sat fast med 1 bolt, så bagenden kan gå op/ned. Denne bolt har på begge jeg har købt, været totalt uspændt fra starten, og på den nye kunne bagenden vrikke så meget frem og tilbage, at jeg troede der var noget galt med forhjulet. Den slingrede ganske enkelt. Da jeg gik den igennem, fandt jeg ud af at bagenden kunne vrikke, og fandt den helt løse skrue, der var på grænsen til at gå af.
Den forrige jeg havde, havde jeg ikke opdaget det på. Også her, var skruen uspændt da den var ny. Og dens bagende vrikkede så meget sidelæns, at kæden ustandseligt hoppede af.
Køber du en kinesisk, skal du under alle omstændigheder tjekke skruer og bolte. Men det er ikke usandsynligt, at stellet også kan brække. Tager man fat i styret, med hjulet mellem benene, så kan man nemt dreje rattet - for der er ingen stivhed i støddæmpere, så det hele giver sig bare. Her er ingen løse skruer. Men den er lavet af elastisk metal. Om det er hensigten ved jeg ikke - måske udmærket til en cross knallert? Jeg har bemærket, at når den ryster meget, så skal man bare køre den til ved stor hastighed. Så vil metallet ryste til den rigtige position, og rystelserne forsvinder langsomt.
Derudover har den ikke ABS bremser, og de originale dæk, kan være meget glatte, hvis der er en smule fugtig vejr. Lidt fugt på vejen, og de kinesiske plast dæk bliver glatte.
Jeg vil anbefale Kawasaki's tilbud, hvis det er en motorcykel du vil have. Hold dig fra de billige, hvis du vil køre over 50. Og det er naturligvis bedst med en der har ABS bremser.
Der er også mange gode 125cc motorcykler med ABS bremser, f.eks. KTM duke, Yamaha MT125 ABS, YZF125 ABS, osv.
Er det for dyrt at købe nyt, så se om du kan få en brugt 125cc'er med ABS bremse.
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
(04-10-2016, 00:25)Super 8 Skrev: Kinroad, Yamasaki, Shineray osv. er stort set identisk.
Jeg ved ikke, om det er korrekt det med bagenden kan brække af - det er ikke usandsynligt.
Denne bolt har på begge jeg har købt, været totalt uspændt fra starten, og på den nye kunne bagenden vrikke så meget frem og tilbage, at jeg troede der var noget galt med forhjulet. Den slingrede ganske enkelt.
Den forrige jeg havde, havde jeg ikke opdaget det på. Også her, var skruen uspændt da den var ny.
Men den er lavet af elastisk metal
....og de originale dæk, kan være meget glatte, hvis der er en smule fugtig vejr.
Hold dig fra de billige, hvis du vil køre over 50. Og det er naturligvis bedst med en der har ABS bremser.
Dårlig samlekvalitet, dårlig materialekvalitet, dårlige dæk, dårligt sikkerhedsudstyr - jamen hvorfor skulle man dog vælge sådan et køretøj...
Jeg har været ude sammen med Baddi og afprøve en Shineray. Han fravalgte dén og købte istedet en K-pipe. I får tre gæt på hvorfor.
Ja, jeg undrede mig også over det med 125-175cc - det peger i retning af et A2-kort.
Men har man et A2-kort er det da oplagt at købe f.eks. førnævnte GS500 og så sætte et restriktorkit i den - voila; A2-passende MC til små penge. I en kvalitet som ikke skal efterspændes og heller ikke er lavet af 'elastisk metal' (idrks!!). Men måske der er andre faktorer som spiller ind - hvad ved jeg.
Mads! Vi mangler dit input. Hvorfor partout ny(agtig)? - og hvorfor kun op til 175cc?
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
Har været lidt væk de sidste par dage pga prøve . Men de 175ccm er pga pappet som en sagde men dog ikke på den måde personen sagde, men fordi jeg ikke har lyst til at miste det . Jeg er virkelig alt for fartglad til at kunne styre noget der kan køre 150+ , så tænker jeg vil have en lille maskine i 1-2år, hvor jeg forhåbelig har lært at holde lidt igen.
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(04-10-2016, 00:25)Super 8 Skrev: Jeg vil anbefale Kawasaki's tilbud, hvis det er en motorcykel du vil have. Hold dig fra de billige, hvis du vil køre over 50. Og det er naturligvis bedst med en der har ABS bremser.
Der er også mange gode 125cc motorcykler med ABS bremser, f.eks. KTM duke, Yamaha MT125 ABS, YZF125 ABS, osv.
Er det for dyrt at købe nyt, så se om du kan få en brugt 125cc'er med ABS bremse.
Ingen af dem overholder mit priskrav, hverken ny eller brugt.
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(03-10-2016, 20:09)Shakon Skrev: Så det max 125cc. Han nævner max 175cc, så man må gå ud fra han har ihvertfald A2
Jeg er ved at tage till A2, men grunden til de 175ccm står længere oppe.
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(05-10-2016, 07:50)stormbringer Skrev: Men har man et A2-kort er det da oplagt at købe f.eks. førnævnte GS500 og så sætte et restriktorkit i den - voila; A2-passende MC til små penge. I en kvalitet som ikke skal efterspændes og heller ikke er lavet af 'elastisk metal' (idrks!!). Men måske der er andre faktorer som spiller ind - hvad ved jeg.
Mads! Vi mangler dit input. Hvorfor partout ny(agtig)? - og hvorfor kun op til 175cc?
Kravet var at den helst skulle være nyere, men ikke behøvede (måske fik jeg ikke formueret mig 100% rigtig), af flere årsager, fordi jeg gerne ville være helt sikker på at kunne skaffe dele til den, og fordi jeg tænker de er lidt nemmere at komme af med igen (måske tager jeg fejl), og så ved jeg os sådan nogenlunde hvad jeg har med at gøre at gøre, men er åbenfor de ældre modeller, dog ikke dem +20år pt. Men ja der er nogen grunde til det mærkelige krav, angående ccm, men det skulle hvis stå ovenfor, men jeg vil dog helst holde den på de 125ccm, siden jeg tror de er nemmere at sælge end 175ccm.
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
07-10-2016, 21:48
(Dette opslag var sidst ændret: 07-10-2016, 21:48 af mads180.)
(03-10-2016, 19:41)Shakon Skrev: Men kan anbefale en Suzuki GS500E. Ikke vild, men en sjov robust maskine. Giver 1500kr årligt i ansvar som 21årig. Den er fra 1994, og gav 8500kr for den.
Må man høre hvor du har den forsikrede henne, har nemlig ikke kunne finde nogen steder til den pris med en fornuflig selvrisiko, men for 200kr mere årlig, har jeg kunne finde en forsikring uden selvrisiko. Så jeg er altså lidt nysgerrning. Jeg er dog 22år.
Svar: 843
Tråde: 107
Tilmeldt: Aug 2010
(07-10-2016, 21:48)mads180 Skrev: Må man høre hvor du har den forsikrede henne, har nemlig ikke kunne finde nogen steder til den pris med en fornuflig selvrisiko, men for 200kr mere årlig, har jeg kunne finde en forsikring uden selvrisiko. Så jeg er altså lidt nysgerrning. Jeg er dog 22år.
Den er forsikret ved top danmark.
Knallert lagt på hylden for nu.
PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014
Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
(07-10-2016, 21:30)mads180 Skrev: Ingen af dem overholder mit priskrav, hverken ny eller brugt.
Men hvis du udregner det i omkostninger per år, så kan de godt blive billigere.
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(09-10-2016, 20:34)Super 8 Skrev: Men hvis du udregner det i omkostninger per år, så kan de godt blive billigere.
Kan de så ikke, når jeg kun vil have en lille en i få år. Hvis jeg ville have dem i over 10år så kunne det måske betale sig men skal jeg ikke.
|