Søg Garagen Hej Gæst! Register

Husker de dage?
#1
Her er en flok 'unger', der aldrig har mødt Win 95 før!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Så skulle de prøve Dos 6.22 og Windows 3.11 Blink med øjet.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
(26-05-2016, 19:08)Johannes Johansen Skrev: Så skulle de prøve Dos 6.22 og Windows 3.11 Blink med øjet.

Ja det var tider dengang, jeg brugte DR-Dos Grin
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#4
Den første pc jeg hade var en Ollivetti Pcs 44/C, det var min Far's nr to pc og jeg overtog den da han købte en ny, den hade en Intel 80486 SX 25 Mhz cpu og det var uden matematisk co processor indbygget, der kunne sættes en 80487 cpu i en cpu sokkel som var magen til de normale 80486 sokler.
Men sådan en opgradering nåde den aldrig at få Ked af det, den var leveret med 4 mb ram sener blev der sat en 8 mb ram blok i og den på 4 blev taget ud for der kunne kun sidde en ram blok på bundkortet meget specielt men hele pcen var meget kompakt.

Den hade en harddisk på svimlende 240 mb som var stort i starten af 1990erne, den kørte Ms Dos 6.22 (Microsoft) og Windows 3.11.
Jeg købte så et Soundblaster 16 pnp isa lydkort og et cdrom drev det var også noget der drillede en hel del for at få det til at virke så den lokale computer butik hvor delene blev købt måtte hjælpe med at få det til at virke.

Der var også en crt 15" skærm svga til den og tastatur og en mus alt orginalt Ollivetti, grafikkortet var et Cirus Logic Gd 54xx hvist nok med 512 kb ram der kunne udvides med 512 kb mere som jeg fik finger i ved at låde det af et andet grafikkort så kunne man få lidt højer opløsninger med 16 bit faver Smil.
I dag er det jo ingen ting men den gang var det lidt noget andet det ser lidt pæner ud med 16 bit faver frem for moske 256 faver.

Den hade også et floppy drev 1.44 mb 3.5" men det var ikke et standart størelse drev og det brugte også et andet kabel en' det som man ellers ville finde i en pc fra den tid og ind til for nok 5-10 år siden nok de færste der har sådan et i dag.
Det var en meget kompakt desktop pc og der var plads til to isa udvidelses kort i den og plads til et cdrom drev eller et 5 1/4" floppy drev eller der kunne sidde en ekstra harddisk så skulle der sidde en blind plade i fronten.

Men som så meget andet så holder ting jo ikke evigt det gjore den pc heller ikke ,en dag hvor jeg lavede noget med den hvor den lå på min seng og jeg skulle et eller andet røg den på gulvet.
Der var noget inden i den som tog skade ved det fald og der skete noget med bundkortet så den ikke virkede ordenligt efter det så den måtte kasseres.
   
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
Jeg startede i midt 80'erne med en IBM, en kæmpe klods, den var vild, en 8086 processer, der var en harddisk på hele 5gb og et 5 1/4 diskdrev og en amber skærm.
Efter det købte jeg også en Olivetti. Jaja, det var tider dengang Grin Blink med øjet
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(27-05-2016, 08:43)netuse Skrev: Jeg startede i midt 80'erne med en IBM, en kæmpe klods, den var vild, en 8086 processer, der var en harddisk på hele 5gb og et 5 1/4 diskdrev og en amber skærm.
Efter det købte jeg også en Olivetti. Jaja, det var tider dengang Grin Blink med øjet
5 GB harddisk i 1980'erne? Det var et stort hus, du må have haft! Griner
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#7
(27-05-2016, 10:01)walker1 Skrev: 5 GB harddisk i 1980'erne? Det var et stort hus, du må have haft! Griner

Ja jeg fik min første i slut 80'erne, det var med en GIGA stor harddisk på - hold fast - 42 MEGA byte! Grin
Svar
#8
Det var tider, med de første computere. Jeg startede op med en C64 (Brødkassen), i 1982/83 Smil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_64

Nogle år efter, efter udvidede jeg med en Amiga 500:
https://en.wikipedia.org/wiki/Amiga_500

Og den havde jeg nogle stykker af, op gennem årene. Den sidste brændte sammen i 2013 eller 14. Og savner den ikke mere Grin. Jeg har kun et spil idag jeg af og til spiller. Jeg har dog både Amiga og C64 spil på mine 2 computere, men kan ikke få dem til at virke Ked af det Ellers ville der blandt andet, blive spillet voldsomt meget Amidar Smil

[Image: Amidar_screenshot.gif]
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(27-05-2016, 10:01)walker1 Skrev: 5 GB harddisk i 1980'erne? Det var et stort hus, du må have haft! Griner

Hehe, selve harddisken var vel omkring 20x15x10 cm, jeg skiftede så harddisken ud med en 10gb, samme størelse Grin

Jeg husker så at jeg skiftede IBM og Olivetti'en ud med en klon pc, dengang kunne DOS ikke hontere en harddisk på 540gb, jeg købte en Western Digital på 540gb, jeg fik et program så man kunne udnytte alle 540gb, uha, nu kunne jeg ha' plads til hele National Banken Grin
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Netuse - mener du ikke mb i stedet for gb?

1 GB eller mere, ville ruinere selv en millionær i 80'erne. Hvis de i det hele taget fandtes i de størrelser!
Svar
#11
(27-05-2016, 13:47)Teddy Skrev: Netuse - mener du ikke mb i stedet for gb?

1 GB eller mere, ville ruinere selv en millionær i 80'erne. Hvis de i det hele taget fandtes i de størrelser!

Hehe, jo det gør jeg da, skulle bare lige se om i var vågen Grøn grin Grin
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#12
Min bror, der er godt 3 år yngre end jeg, startede først! Med denne avancerede sag.

Men så byggede jeg 32 kB RAM til den. Samt en lidt speciel interface med on-board EPROM, så han kunne benytte en almindelig matrix printer!

Nogle år senere, da han var godt i gang med ingeniøruddannelsen (jeg blev færdig, før han startede), købte vi begge en XT klon. Meget avanceret. 2 stk. 5,25" floppy drev, 640 kB RAM og en heftig NEC V20 processor på 8 MHz!

Til min købte jeg senere en 20 MB HD, som jeg dog fik boosted til 21 MB!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar


Forum spring: