Søg Garagen Hej Gæst! Register

Måske ikke lige den bank, man skal satse på?
#1
Jeg har længe haft en lille konto og et depot hos Nordfyns Bank i Bogense. Gammel skade fra noget erhverv i 1990'erne.

Op til Påske bad jeg dem om at realisere depotet. Jeg har aldrig haft netbank til dem. Dels var engagementet for lille, og dels opkræver de kassen for det!
Jeg kender dog deres netbank, da min far benyttede den erhvervsmæssigt. Jeg ved således, at den ligner min egen hovedbanks netbank. (Mange mærkværdigheder, der absolut ikke egner sig til erhverv! I hvert fald ikke, hvis det involverer værdipapirer i depot.)

Onsdag før Påske solgte de så det hele. Den ene post (aktier i banken) kom igennem 0,7% under dagskursen. Det er helt fint med den normale spredning mellem køb og salg.
Den anden post solgte de åbenbart med bind for øjnene! 12% under dagskurs!MålløsRullende øjneOnd

Skulle nogen derude således være fristet til at skifte til Bogense, så bør man muligvis lige overveje 'service'- niveauet.

Men de giver typisk et pænt udbytte på egne aktier! Man kan så nok spekulere over, hvor de penge kommer fra.


Update (2/4-2016):
Banken forsvarer sig med, at de solgte til den pris de kunne få på det øjeblikkelige marked. Dette i stedet for at lægge en limit og så brænde inde, såfremt firmaet gik konkurs. (Det lever da endnu og har haft salgskurser noget over det, banken gik med på)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Forum spring: