Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål ang. pgo ligero
#1
Hej.
Jeg har lige investeret i en PGO Ligero, og får den i næste uge. Det er en 30'er. Det er min første scooter, så har en række spørgsmål, som i godt må forsøge at svare på, hvis I har lyst.

1. Er det lovligt at age spejlene af? I såfald ulempe eller fordel ved at gøre det?
2. Hvad skal jeg sørge for at købe af vedligeholdelses ting, og hvad skal der bruges til vedligeholdelse af kæde osv?
4. Hvor fylder man olie på? Og på hvor mange km. slipper sådan en "portion" olie op?
5. Hvad er det der batteri? Og skal man uanset hvad ud og investere i et nyt/en oplader på et tidspunkt?
6. Hvor langt kører den typisk på l. ca?
7. Er det nemt, at fjerne skiven på den, uden det hel vilde værktøj eller udstyr?
8. Hvad gør man for at holde "undervognen" pæn?
9. Hvad er lettest at fjerne skiven, eller at fjerne begrænsningerne i udstødningen?
10. Hvad kan man bruge for en guide til at fjerne skiven?

I bedes venligst bruge et letfostående sprog, er ikke den skrapeste til det "scooter-sprog".

Mange tak, hvis i svarer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du har lavet det samme indlæg på moped-galleri.dk Smil

http://www.rprhosting.dk/nytsite/forum/v..._id=157658
Svar
#3
Ja, men der er garanteret nogle brugere som ikke har begge, som sikkert også har noget klogt at sige!
Svar
#4
Holly Skrev:Ja, men der er garanteret nogle brugere som ikke har begge, som sikkert også har noget klogt at sige!

Jeg kan da kloge mig ved at sige:

Der er ingen kæde på den, men er kilerem
Det er lovligt at tage spejlene af, men behold dem på.
Køb en god kædelås til den.
Den kører nok omkring 25-30km litteren med skive i
Det er nemt at fjerne skiven, det er nemmere at få forhandleren til det.

Hvis man vil pille, må man sætte sig ned og læse igennem på denne side, der står alt, så det er bare at gå igang.
Svar
#5
Holly Skrev:Ja, men der er garanteret nogle brugere som ikke har begge, som sikkert også har noget klogt at sige!


yip!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
til Futte.com

Det lyder godt. Spørger man bare forhandleren om han vil det? Ved i hvad han tager for det, altså at tage skiven?
Svar
#7
Holly Skrev:til Futte.com

Det lyder godt. Spørger man bare forhandleren om han vil det? Ved i hvad han tager for det, altså at tage skiven?


Burde sørme ikke være meget da, hvis ikke gratis. Det tager højst små 10min at gøre.
Svar
#8
Jeg har fået det gjort hos to forskellige forhandlere med to scootere. Der var overhovedet ingen problemer. Det blev skrevet på regningen under "service". På den ene var det en skive, der skulle fjernes, og det tog han ½ time for. På den anden, var det hele røret, der skulle skiftes, og så vidt jeg husker, tog han 500,- for det. Røret alene koster omkring 300,-. Så når du skal til service næste gang, så bare sig, du vil have skiven fjernet. Hvis værkstedet nægter Fortvivlethock: så find et andet værksted. Grin
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Okay. Tror du de fleste er villige til overhovedet at gøre det?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Okay det lyder godt. Hvornår ved man, man skal til service tjek? hehe. Smil
Svar
#11
Holly Skrev:Hvornår ved man, man skal til service tjek? hehe. Smil

Hvis scooteren er ny, følger der en servicebog med. Der står serviceintervallerne i. Det 1. er enten ved 500 eller 1000, og derefter ved 3.000 osv.
Svar
#12
Citat:Hvis scooteren er ny, følger der en servicebog med. Der står serviceintervallerne i. Det 1. er enten ved 500 eller 1000, og derefter ved 3.000 osv.

OK. Kan man alligevel godt, selvom den ikke skal til servicetjek, bare kigge ind og hører om de lige hurtigt vil pille skiverne? Smil
Svar


Forum spring: