Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gear olie?
#1
Mojn. Vision 110cc her igen Smil

Ganske hurtigt. Der er motorolie på en 4 takter og så noget "gearolie"..? Hedder det det?
Nogen der ved, hvor tit det skal skiftes?
Samt, hvor dælen proppen sidder til aftapning, på min vilde Honda Vision 110 Smil
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Da det lyder som om du selv vil servicere din voldsomme Honda, får du brug for værkstedsmanual.

Hvis du kan forstå tysk kan du købe tysksproget original manual her : http://www.my-bikeshop.de/index.php/fzg/...dbuch.html

Jeg har selv købt manual samme sted til min 50 cc.
Den kan du finde hos scootergrisen, da jeg har oploadet en kopi.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...l_tysk.pdf

Jeg skal lige se om jeg kan finde afsnit om bagtøjet.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#3
På min 50 cc angives der, at transmissionolien skal skiftes hvert 2 år - så det er ikke noget du skal bekymre dig om foreløbig.




   

   
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#4
Ved ikke hvad sådan en honda bruger som gearolie.
Men kan da godt være at Katana har ret.
Men min 50 cc kina scooter bruger motorolie i motoren og gearolie i automat gearkassen(Milliongearkassen)Blink med øjet.
Så hvis jeg var dig ville jeg nok tjekke op på det ved en forhandler i værkstedsbog om din Honda 110 ccm.

Håber da du finder ud af hvad der er rigtigt, for hvis det er det samme motorolie i motor og gearkasse så det jo dejligt nemt når der skal købes olie til eftersynet.
GrinBlink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
Nice Smil Tak til alle!!
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu har jeg en Vision 50 4t, som nu har kørt 2100km på ca. 2år... Skal gearkasseolien skiftes hvert 2år uanset kørt km?
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
#7
På min Gilera Runner som er en totakter 50 cc skal gear olien skiftet for hver 6000 km og den skal have 120ml gear olie i bagtøjet.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
(16-08-2017, 10:13)1234 Skrev: Nu har jeg en Vision 50 4t, som nu har kørt 2100km på ca. 2år... Skal gearkasseolien skiftes hvert 2år uanset kørt km?

Kig i din manual.   Smil
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#9
Der står at man skal, men var i tvivl om det nu også var nødvendigt når den ikke havde kørt længere end den har. Anyway, jeg fik lavet service på den og måtte bøde ca. 800kr for det.
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: