Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baddi's erfaring med Kymco K-pipe (Tidl. titel: Prøvetur)
(05-09-2016, 14:49)Baddi Skrev: Jeg har haft kortet i to år for en lille måned siden, men der er jo ventetid på køreprøver, så der er stadig næsten en måned til jeg skal til køreprøve. Grøn grin

Okay Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
(31-08-2016, 13:25)Baddi Skrev: Og 584 kroner for en original kæde.

Godt nok lidt halvdyrt, synes jeg. Giver 150-200 kr.- for en uoriginal kæde til min Geely (den skal så lige kortes lidt af). Den plejer så at holde 20-25.000 km.
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
Ellers en rigtig interessant maskine sådan en Kymco K-pipe. Minimalistisk design. Men samtidig ikke så aggressivt som på mange moderne streetfighter-MC'er - det kan jeg godt lide Cool. Også et interessant tiltag med den semi-automatiske gearkasse. Men rummer benzintanken virkelig kun 4½ liter ? Målløs Det er godt nok lige i underkanten, synes jeg. Det er jo trods alt en MC.

Og spændende at følge med i dine erfaringer med K-Pipen Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
(15-10-2016, 18:38)Mortdk Skrev: Ellers en rigtig interessant maskine sådan en Kymco K-pipe. Minimalistisk design. Men samtidig ikke så aggressivt som på mange moderne streetfighter-MC'er - det kan jeg godt lide Cool. Også et interessant tiltag med den semi-automatiske gearkasse. Men rummer benzintanken virkelig kun 4½ liter ? Målløs Det er godt nok lige i underkanten, synes jeg. Det er jo trods alt en MC.

Og spændende at følge med i dine erfaringer med K-Pipen Smil

Jeps, benzintanken er lige over de 4 liter, hvilket egentlig ikke er et problem over hovedet. Ved normal kørsel tanker jeg en gang om ugen og når jeg kører længere ture skal der blot tankes med 100-130 km mellemrum, hvilket oftest betyder at jeg bare tanker i Odense inden jeg kører hjemmefra, så tanker i Vejen igen og tanker igen i Odense når jeg kommer hjem et par dage senere. Smil

Det med at køre så lange ture at man skal tanke undervejs er ikke et problem, for hvor mange steder findes der hvor der er mere end 100 kilometer imellem tankstationerne? Blink med øjet

Jeg tror mere at det med tankstørrelsen er et spørgsmål om, hvad maskinen er tiltænkt til. Her kan jeg efterhånden svare ret entydigt at den er tiltænkt til den der bruger den til at køre i byen eller som har op til 20 km landevej for at nå frem til sin destination. Til dette vil tanken altid være rigeligt fuld og maskinen vil være let og livlig for hvis man ikke kører så langt rundt i landet, hvem har så lyst til at slæbe rundt på 10 kg benzin, hvis den benzin så pludselig udgør 10% af maskinens vægt?
Ligeledes, hvis de havde valgt at udstyre den med en større tank ville det når tanken var halvt fyldt ligeledes være ret meget vægt der skvulper rundt i forhold til vægten og størrelsen af maskinen ellers. Smil

Altså alt i alt, jeg er helt tilfreds med en lille tank på 4 liter for det koster alligevel oftest kun 35 kroner når jeg holder ved tankstationen og fylder den til randen og med et gennemsnit på 37 km/l de sidste 10 optankninger er det jo ikke så ofte igen. Blink med øjet
Det jeg mener at maskinen kunne have godt af var et lidt højere kompressionsforhold, hvilket ville give flere kræfter uden at bruge mere benzin. Så ville den 4 liters tank endda holde endnu længere. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Bare opgrader til 150 ccm ?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(19-10-2016, 14:34)MSJ1982 Skrev: Bare opgrader til 150 ccm ?

Hvad skulle det dog hjælpe? Smil

1. Den kan så ikke synes da forøgelse af slagvolumen kræver alle nye godkendelser samt papirer fra fabrikanten på at konstruktionen er dimensioneret til det. Det får man ikke bare lige.
2. Der ville skulle betales ny afgift på den da den skifter identitet når der skiftes motordele på den måde og specielt når det er forøgelse af slagvolumen.
3. Den vil være mindre effektiv per slagvolumen da den jo stadig har en ret lille karburator og udstødningsrør.
4. Motordele koster penge.

At forøge slagvolumen er langt hen ad vejen den dårligste måde at tune en motor på da man ikke gør den bedre, men kun større så resten af motoren er endnu mere underdimensioneret.
Hvis denne skal have flere kræfter vil den nemmeste måde klart være at fræse en millimeter af længden af cylindren da man får flere kræfter uden at der skal suges mere luft og benzin ind i motoren. Derudover vil tuning med originaldele ikke kræve ny afgift, så det kan gøres helt fuldkommen lovligt og den kan gå gennem syn med det. Blink med øjet

Men nu skal jeg have en anden maskine, så jeg gider ikke bøvle med det. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Hva slags maskin ønsker du at kjøpe nå da ?
Svar
(19-10-2016, 11:52)Baddi Skrev: Jeps, benzintanken er lige over de 4 liter, hvilket egentlig ikke er et problem over hovedet.

Okay. Det lyder bare ikke af ret meget, når nu mange 125'ere er på 10-12 liter. Men der er man jo også kørende de næste 300-400 km Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar


Forum spring: