Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min knallert kan ikke trække :(
#1
Hejsa alle sammen.

Jeg vil gerne indrømme at jeg er rimelig stor (Omkring 100 kg) jeg har en FZ 50 og den kan bare ikke trække mig op ad større bakker Ked af det den køre 35 kmt.

hvad kan jeg gøre for at få den til at kunne trække mig noget bedre uden at den bliver vold tunet?

nogen der kender nogen steder i aalborg der kan hjælpe?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
dummiz Skrev:Hejsa alle sammen.

Jeg vil gerne indrømme at jeg er rimelig stor (Omkring 100 kg) jeg har en FZ 50 og den kan bare ikke trække mig op ad større bakker Ked af det den køre 35 kmt.

hvad kan jeg gøre for at få den til at kunne trække mig noget bedre uden at den bliver vold tunet?

nogen der kender nogen steder i aalborg der kan hjælpe?

Man kan vist stadig købe en tunpotte til FZ'en. Den ligner den originale, på en prik. Den kunne hjælpe lidt, tror jeg. Jeg kører med en tunpotte på min Piaggio Si, og den har da givet 5-6 km/t mere på toppen Smil.Og det er det eneste, der er gjort ved den.
Svar
#3
Gør det også lidt ved farten op ad bakker? :P
Svar
#4
Jeg har lige kigget omkring. hjælper det at smide en 45 udstødning på? :oops:
Svar
#5
dummiz Skrev:Jeg har lige kigget omkring. hjælper det at smide en 45 udstødning på? :oops:

Hvis det er udstødningen fra FZ 45'r så ja. Men jeg ved ikke hvor meget det giver, da tunpotten er lidt anderledes med hensyn til antal kamre inde i potten, (så vidt jeg husker Smil ).


Om det hjælper på farten op ad bakke, ja det er et godt spørgsmål. Måske lidt Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Du skulle tilfældigvis ikke vide om man kan købe den tun udstøædning på nogen hjemmeside? Smil
Svar
#7
dummiz Skrev:Du skulle tilfældigvis ikke vide om man kan købe den tun udstøædning på nogen hjemmeside? Smil

Jeg kan da prøve at finde den Smil.

Her:
FZ udstødning.
Svar
#8
Scooterland Aalborg - lagervarer

45 km/t udstødning (199 kr)
http://www.scooterland.dk/default.asp?ka...prodId=593

43mm cylinder incl. stempel (mærket som den originale, mener jeg). (499)
http://www.scooterland.dk/default.asp?ka...rodId=2510

Ellers kør ud i thansen og køb en ny studs til FZeren. Giver ikke noget i topfart men hjælper på optræk. Husk at købe en dyse 2-3 numre større end den der sidder i maskinen nu.

Den er 16mm hvor den normale er 8 og plumbet. (249 kr).
http://www.thansen.dk/product.asp?c=8826...1706719610

Det kræver kun en 10'er nøgle og en 10'er top at skifte studsen.
Svar
#9
Jps. Pas på med udstødningen fra Protuna. Flere klager over, at den ikke kan sidde på maskinen. Forrøret går simpelthen på motorblokken.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Rexman Skrev:Jps. Pas på med udstødningen fra Protuna. Flere klager over, at den ikke kan sidde på maskinen. Forrøret går simpelthen på motorblokken.


Jeg har ikke haft modellen, så det vidste jeg ikke Ked af det.
Svar


Forum spring: